آغاز اولین تغییرات در مبلغ یارانه بعد از یک سال + جزئیات



آنچه دیگران می خوانند:

کمک هزینه زندگی برای ماه ژوئن این تاریخ واریز شده است. کمک هزینه زندگی روز سه شنبه 20 فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. کمک هزینه زندگی مانند دوره های قبل پرداخت شد. کمک هزینه زندگی به ازای هر نفر 55 هزار تومان پرداخت می شود. با هم آخرین اخبار مربوط به خاطرات روزانه را در سال جدید می خوانیم.

سولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت به تشریح اجرای طرح فهرست کالاهای الکترونیکی پرداخت و گفت: قانونگذار در سال 1401 تکلیف اجرای کالاهای الکترونیکی را تصویب کرد اما به دلیل عدم وجود زیرساخت در ابتدای پروژه امکان فعال سازی آن برای کار مقدور نبود، اما با دستور و تاکید ریاست جمهوری، سازمان و اجرای طرح بارنامه الکترونیکی بر عهده وزارت کار بود. .

وی افزود: این طرح به صورت آزمایشی در چند شهر کوچک و سپس در استان هرمزگان و سپس در چند استان دیگر اجرا شد و در اسفندماه در سراسر کشور اجرا شد.

وزیر کار گفت: از آنجایی که مشمولان یارانه حق انتخاب بین نقدی و نقدی داشتند، ترجیح دادند یارانه نقدی دریافت کنند و نقدینگی الکترونیکی با استقبال مردم مواجه نشد و با استقبال ضعیفی مواجه شد. در سال جدید در اجرای بند «ط» قانون بودجه، به دولت اجازه داده شده تا در راستای مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم، طرح کالابرگ را اجرا کند.

بیشتر بخوانید  احسان علیخانی بعد از کمک به مردم خوی مهاجرت کرد

مرتضوی تصریح کرد: در این راستا مشوق هایی را اجرا کردیم که در گام اول یارانه کالابرگ 20 درصد افزایش می یابد و به عنوان مثال کسانی که یارانه آنها 400 هزار تومان است به 480 هزار تومان افزایش می یابد. کسانی که یارانه می گیرند تا سقف 70 درصد یارانه خود کالا بخرند.

وی با بیان اینکه از طریق سامانه اعتباری ملی، مشمولان یارانه می توانند یک ماه مانده به پایان مهلت پرداخت یارانه از این فرصت استفاده کنند، یادآور شد: این طرح کاملا اختیاری است و مردم می توانند بین نقدی یا نقدی یکی را انتخاب کنند اما کسانی که 70 خرید می کنند. درصد یارانه با این اقلام افزایشی در یارانه دریافت خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید