آشنایی با 2 نوع بیماری که در کودکان شایع است


در این تاپیک قصد داریم شما والدین عزیز را با ۲ بیماری شایع فرزندانتان آشنا کنیم.

2 نوع بیماری که در کودکان شایع است

2 نوع بیماری که در کودکان شایع است

مبتلا به آسم این بیماری در دوران کودکی شروع می شود، عمدتاً آلرژیک است و در بزرگسالان غیر آلرژیک تر است، اگرچه اکثر بیماران آسم آنها ترکیبی از هر دو نوع آسم را دریافت می کنند.

دکتر نیما رضایی، متخصص ایمونولوژی و رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان گفت: شکل بیماری های رایج در کودکان در دهه های اخیر تغییر کرده است.

2 نوع بیماری که در کودکان شایع است

در گذشته، مشکلات عمده دوران کودکی شامل وبا، آبله، سرخجه، اوریون، فلج اطفال و آبله بود که اکنون یا ریشه کن شده یا کنترل می شود.

وی ادامه داد: با توسعه شهرنشینی و تغییر در شیوه زندگی، نوع بیماری نیز تغییر کرده است که برخی از آنها بیماری های جدید مانند آسم و آلرژی او در دنیا و در ایران بزرگ شد.

2 نوع بیماری که در کودکان شایع است

به علاوه مشکلات مانند چاقی در کودکان در حال افزایش است.

دکتر رضایی گفت: در حال حاضر بیماری های ژنتیکی داریم که در گذشته وجود نداشتند. اما این به دلیل افزایش بیماری های ژنتیکی نیست، بلکه به این دلیل است که در گذشته خدمات و ظرفیت های کافی برای درمان وجود نداشت.

این کودک در بدو تولد به دلیل مشکل ژنتیکی جان خود را از دست داد، اما اکنون با توجه به امکانات متعدد این کودکان عمر طولانی تری دارند و نیاز به خدمات و درمان بعدی دارند.

بیماری های رایج در کودکان در حال حاضر بیماری های ژنتیکی و تغییرات سبک زندگی مانند آسم، آلرژی و چاقی در بین کودکان شایع ترند.

بیشتر بخوانید  خواص بی نظیر روغن میوه نسترن (رزهیپ) که تا به حال نمی دانستید!


دیدگاهتان را بنویسید