آشنایی با ویژگی های نقره



ویژگی های فلز نقره


فلز نقره از قدیم به رنگ سفید ملایم و درخشان شناخته شده است این فلز خاصیت انعکاس نور را دارد، رسانای بسیار قوی دما ، گرما و همچنین الکتریسیته است. این عنصر در مقابل دیگر فلزات خاصیت چکش خواری بیشتری دارد و جلای آن از دیگر فلزات بیشتر است.


خواص فلز نقره برای بدن بیش از طلا است، اگه به فکر ساخت جواهرات طلا خود با جنس نقره هستید به صفحه سفارش ساخت نقره سر بزنید.


سفارش ساخت نقره


یکی دیگر از ویژگی های نقره رنگ خاص آن است، رنگ نقره ای بالاترین انعکاس را در بین دیگر رنگ ها دارد این رنگ بیش از ۹۲ درصد نوری را که با آن می تابد منعکس می کند.


نقره و طلای خالص به منظور ساخت زیورالات بسیار نرم هستند به همین دلیل از آلیاژ آن ها استفاده می گردد. به طلا و نقره مقداری آهن ، مس ، قلع و یا … اضافه می گردد تا استحکام بیشتری پیدا کنند.


عیار گذاری طلا و نقره به همین دلیل است، عیار در واقع همان خلوص فلز زیورآلات نقره و طلا است. عیار 925 در نقره به معنای 92.5 درصد فلز نقره خالص و عیار 18 عیار در طلا به معنای 75 درصد فلز خالص طلا است.نقره با قرار گیری در عرض گوگرد به سولفید نقره تبدیل می شود، این همان رنگ سیاهی است که بعد از چند سال استفاده از نقره بر روی نقره پدید می آید.

به منظور اطلاع بیشتر از عیار نقره و طلا به سایت نقرا Noghra.com مراجعه نمایید.

برای پاک کردن زیورآلات نقره خود، می توانید آنها را در محلول حاوی لیمو یا آبلیمو با نمک حل شده قرار دهید، اکسید های نقره از روی آن پاک شده و مانند روز اول خواهند شد.

همچنین می توانید نقره جات خود را برای اینکه آسیب نبینند در جعبه جواهرات نقره نگه دارید. با این کار از مجاورت مداوم با گوگرد موجود در هوا که باعث کدر شدن جواهرات نقره میشود جلوگیری میکنید.

همچنین نقره در اسید نیتریک به قابل حل است و توسط سیانیدهای قلیایی نیز تغییر شکل می دهد.

بیشتر بخوانید  چگونه استرس و اضطراب را از بین ببریم ؟

محققان پیش بینی می کنند دلیل خاصیت های بی شمار نقره به ویژگی هدایت بالای الکتریکی و حرارتی موجود در فلز نقره مرتبط باشد.



یون های موجود در نقره با بار مثبت، یک میدان رسانا ایجاد می کنند که ناشی از تابش امواج الکترومغناطیسی بر بدن است و باعث تحریک وظایف طبیعی بدن میگردد این موضوع موجب بهبود گردش خون و تعادل درجه حرارت بدن انسان را در پی خواهد داشت.



تمامی خاصیت های اشاره شده ذیل دارای پایه علمی اثبات شده می باشند.



خواص نقره


از جمله خواص نقره می توان به خواص بهداشتی، ضد میکروبی در مبارزه با عفونت و کمک به پیشگیری از بیماریهایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، بهبود زخم روی پوست، تنظیم حرارت داخلی بدن و تنظیم گردش خون و تپش قلب و … اشاره نمود.


خاصیت تنظیم دما و جریان گردش خون


نقره می تواند به تنظیم حرارت داخلی بدن و گردش خون کمک کند، این موضوع در بسیاری از مطالعات به اثبات رسیده همچنین نقره می تواند سبب افزایش انرژی بدن انسان شود.


به همراه داشتن نقرا سبب ایجاد تعادل در حالات روحی بدن و ثبات خلقی شود. بهبود گردش خون و به طور کلی تعادل درجه حرارت بدن، و کمک به حفظ نظافت و ایمنی از دیگر خواص طبیعی نقره به شمار می رود.

استفاده از عنصر نقره سبب حفظ حالت الاستیکی رگ های خونی بدن آدمی می شود، این موضوع نقش بسیار حائز اهمیت در درمان بیماری های استخوانی و همچنین مراقبت و ترمیم از پوست ایفا میکند.

نقره به دلیل خاصیت حفظ الاستیکی که به رگهای خونی می بخشد موجب کاهش درد در بدن انسان نیز می شود.

بیشتر بخوانید  شعب بانک توسعه تعاون در قزوین به همراه آدرس و تلفن


نقره میتواند از اتساع در مفاصل انگشتان دست یا پا، در افرادی که از بیماری آرتریت روماتوئید رنج می برند، جلوگیری کند.



فروشگاه نقرا



دانشمندان در دانشگاه ساوتهمپتون، این موضوع را به اثبات رساندند که استفاده از یک انگشتر نقره میتواند به کاهش برخی علائم بیماری آرتریت در دستان کمک شایانی نماید.


خاصیت ضد میکروبی


نقره خاصیت آنتی بیوتیکها و ضدعفونی نیز دارد. در طول تاریخ انسان از نقره به منظور دفع عفونت، علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و یا بیماری های باکتریال مورد استفاده قرار میداد.

یونهای نقره با بار مثبت نیز اتصال با یون های منفی اکسیژن موجود در باکتری ها واکنش ایجاد می کنند، که به همین دلیل نقره می تواند با عفونت های مضر و بیماری ها به خوبی مبارزه کند.

نقره خاصیت بسیار زیاد ضد عفونی دارد این عنصر سبب از بین بردن بیشتر ۶۵۰ نوع میکروب بیماری زا می شود و به همین دلیل برای سلامتی بدن انسان بسیار موثر می باشد.


هنگامی که نقره جات بر روی بدن ما قرار دارند کمک می کند که انرژی بیشتری داشته باشیم. همچنین به نظر می رسد نقره به اجتناب از تمایل های کسالت آور کمک می کند و در نتیجه پوشیدن نقره جات موجب احساس شادابی و قدرت در آدمی گردد، از این سو فلز نقره می تواند به تمرکز ذهنی نیز کمک نماید.



نکته مورد توجه مهم درباره نقره این است که داروهایی که حاوی نقره خوراکی هستند، برخلاف آنتی‌بیوتیک‌ها شیمیایی، باکتری های بیماری زا را مورد هدف قرار میدهند و همینطور سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی گردند.



چگونه از خواص نقره بهترین بهره را ببریم



1- به دست کردن انگشتر نقره بر روی انگشت انگشتری انگشت چهارم : موجب حذف انرژی اضافی در گردش خون شده و فشار خون را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  دست خشک کن چیست و چه کاربردی دارد ؟



2-به دست کردن یک انگشتر یا رینگ ساده بر روی انگشت کوچک : برای تقویت قلب و گردش خون بسیار مفید است.



3- پوشیدن یک حلقه نقره بر روی انگشت اشاره‌: باعث بهبود علکرد دستگاه هاضمه و گوارش انسان میشود.



4-زیورآلات نقره مانند سرویس نقره روی گردن: سبب احساس آرامش و اعصاب آرام می شود.



5-دستبند نقره : دانشمندان بلاروس توصیه می کنند افراد تند خوی و اشخاصی که از ضعف اعصاب رنج می برند حتما از دستبند نقره بهره ببرند.



برای تهیه انواع زیورآلات درجه یک به بزرگترین وبسایت فروش نقره جات نقرا noghra.com مراجعه فرمایید.



نقره به منظور تشخیص‌ بیماری و کسالت نیز به کار می رود . اگر شخصی دارای مشکلی در سیستم غدد هورمونی بدن باشد، زیورآلات نقره تیره می گردند.



همچنین اگر رنگ نقره جات در دستان شما بعد از مدتی استفاده روشن‌تر از قبل گردند . این موضوع می تواند به دلیل یک مشکل مهم در کلیه شما باشد، زیرا عرق کسانی که دچار اختلالات کلیوی هستند باعث انتشار موادی حاوی نیتروژن می شود، که فلز نقره به آن واکنش نشان می‌دهد و باعث درخشش نقره می‌گردد.



noghra



راه های نگهداری از نقره جات



به منظور نگهداری از نقره جات خود آن ها را در معرض مواد شوینده قوی مانند سفید کننده و یا الکل قرار ندهید.



اﮔﺮ جواهرات ﻧﻘﺮه شما به هر دلیلی کدر ﺷﺪه اند نگران ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ. نقره جات خود را برای مدت 2 الی 3ساعت داﺧﻞ آب ﻧﻤﮏ ﻏﻠﯿﻆ ﺑﯿﻨﺪازﯾﺪ ﺳﭙﺲ ﭼﻨﺪ دﻗﯿﻘﻪ آن را بر روی ﻓﺮش ﭘﺮزدار ﻣﺤﮑﻢ ﺑﮑﺸﯿﺪ. پرزهای فرش باعث می شود لایه کدر از روی نقره شما از بین برود.



فروشگاه اینترنتی نقرا ( NOGHRA.COM )



دیدگاهتان را بنویسید