آشنایی با میزان کالری انواع شکلات



کالری شیرینی و شکلات


کالری انواع شیرینی و شکلات موضوع مورد بحث ماست. واژه شیرینی به هر گونه فراورده غذایی اطلاق می شود که بخش عمده آن شکر باشد.


مردم نقاط مختلف دنیا، واژه های متفاوتی را برای شیرینی به کار می برند. آب نبات، شکلات، آب نبات چوبی، ویفر، انواع شیرینی های خشک و تر و… همه جزو شیرینی ها هستند که البته خود، در دسته اسنک ها قرار می گیرند.


1. کالری شیرینی کشمشی


شیرینی کشمشی علاوه بر اینکه بسیار ترد و خوشمزه بوده دوام بالا داشته به این منظور که قابلیت استفاده طولانی مدت را دارا می باشد بدون اینکه کیفیت نازل شود.


همان طور که مطلع هستید کشمش خواص بی نظیری داشته که عبارتند از: پر انرژی، کم چرب و کم سدیم بوده و این عوامل موجب می شود تا افرادی که رژیم کم سدیم دارند این نوع شیرینی را مصرف نمایند، برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است.


حاوی ویتامین دی بوده، با وجود اینکه شیرینی خشک بوده باعث خرابی و فساد دندان نمی شود، فیبر موجود در آن باعث پیشگیری از سرطان کولون شده و همچنین به کنترل قند خون کمک می نماید.


ماده ی تشکیل دهنده شیرینی کشمشی، کشمش است پس به گونه ای می توان گفت گه خواص شیرینی کشمشی نیز شامل موارد ذکر شده می شود. اما باید در نظر داشته باشید که مصرف زیاد هر نوع شیرینی از جمله شیرینی کشمشی مضر بوده و به دلیل قند بالا موجب افزایش قند خون و افزایش وزن و چاقی می شود.

بیشتر بخوانید  آموزش طبخ خورش ملاقورمه شمالی مرحله به مرحله


هر 100 گرم شیرینی کشمشی حاوی 274 کالری می باشد.


برای اطلاعات بیشتر، روی کالری شیرینی کشمشی کلیک کنید.



2. کالری پودر کاکائو


پودر کاکائو از فشار لوبیای کاکائو و حذف چربی آن به دست می آید.


پس از اینکه کره کاکائو از دانه‌های کاکائو به دست آمد مواد جامد بسیاری هم به همراه آن وجود دارد که مخلوطی از بسیاری از مواد باقیمانده است و هنگامی که به عنوان یک فراورده نهایی به فروش می‌رسد به عنوان پودر کاکائو و گاهی هم کاکائو نامیده می‌شود، این پودر در مقابل جزء چرب شکلات قرار می‌گیرد که همان کره کاکائو است.


کره کاکائو تشکیل شده از ۵۰ تا ۷۵ درصد از دانه‌ کاکائو است و از مشخصات بارز آن ذوب شدن کاکائو در دماهای متفاوت است که میزان درصد کره کاکائو را نشان می‌دهد. امروزه کاکائو به دلیل نقش آن در تولید شکلات مشهور است و در فواید کاکائو تحقیقات بسیاری صورت گرفته است.


هر 100 گرم پودر کاکائو خام و در حالت طبیعی حاوی 398 کالری می باشد.


برای اطلاعات بیشتر، روی کالری پودر کاکائو کلیک کنید.



3. کالری شیرینی زنجبیلی


این روزها در بازارهای میوه و تره بار، زنجبیل به وفور یافت می شود که به راحتی می توان آن را تهیه و می توان با آن نان شیرینی زنجبیلی درست کرد.


هر 100 گرم شیرینی زنجبیلی حاوی 356 کالری می باشد.


برای اطلاعات بیشتر، روی کالری شیرینی زنجبیلی کلیک کنید.



4. کالری شکلات سفید


همه انواع مختلف شکلات، چه شکلات تلخ، سفید یا شیری را دوست دارند. اما ممکن است اطلاعات دقیقی راجع به این شکلات ها نداشته باشند. یکی از انواع پرطرفدار شکلات، شکلات سفید است که طعم خوبی دارد.

بیشتر بخوانید  ۱۱ خاصیت طلایی سنجد تلخ


هر 100 گرم شکلات سفید حاوی 539 کالری می باشد.


برای اطلاعات بیشتر، روی کالری شکلات سفید کلیک کنید.



5. کالری شکلات تلخ


احتمالا درباره‌ ی خواص شکلات تلخ چیزهایی شنیده‌اید. شکلات تلخ سرشار از مواد مغذی است و می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی‌تان داشته باشد.


شکلات که از دانه‌های درخت کاکائو تهیه می‌شود، یکی از بهترین منابع آنتی‌اکسیدان روی کره‌ی زمین است. مطالعات نشان می‌دهند شکلات تلخ (نه شکلات شیرین‌ شده) می‌تواند برای سلامتی‌تان مفید باشد و خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی را کاهش بدهد.


هر 100 گرم شکلات تلخ حاوی 546 کالری می باشد.


برای اطلاعات بیشتر، روی کالری شکلات تلخ کلیک کنید.



6. کالری شکلات شیری


شکلات شیری نوعی از شکلات است که از درصد پایین تری از کاکائو و مقدار زیادی شکر به همراه شیر جوشانده شده یا شیر عسلی درست شده‌ است که همه این ها باعث ایجاد یک طعم کاراملی در این شکلات می‌شود.


مزه کلی این شکلات ملایم تر و شیرین‌ تر از شکلات تلخ است. در سال های اخیر به خاطر افزایش دادن به میزان سلامتی آن، مقدار کاکائو اضافه شده به این شکلات افزایش پیدا کرده‌ است و در نتیجه مزه شیرینی آن هم کمتر شده‌ است.


شکلات‌ هایی که درصد کاکائو آن ها بیشتر باشد، دارای ترکیباتی هستند که برای بدن انسان بسیار مفید هستند، بنابراین با توجه به میزان پایین کاکائو استفاده شده در شکلات شیری در مقایسه با شکلات تلخ، میزان خواص آن برای بدن انسان نیز بسیار پایین و حتی مضر می‌باشد.

بیشتر بخوانید  ۵ خاصیت شگفت انگیز میوه گرمک


شکلات شیری باعث افزایش کالری، چاقی و قند خون و کلسترول می‌شود در حالی که شکلات تلخ برعکس باعث کاهش قند خون، لاغری و دارای کالری بسیار کمتری است و خواص بسیار بیشتری برای بدن انسان دارد.


هر 100 گرم شکلات شیری حاوی 535 کالری می باشد.


برای اطلاعات بیشتر، روی کالری شکلات شیری کلیک کنید.



7. کالری شکلات شیرین


شکلات شیرین ترکیبی از شکر و کاکائو است. کره کاکائو، شیر، عسل و… از دیگر ترکیبات برخی از انواع شکلات هاست.


در بین انواع شکلات های موجود در بازار، شکلات شیری (با حداقل ۳۰ درصد کاکائو)، شکلات سیاه یا شکلات تلخ (با ۷۰ درصد کاکائو) از پرطرفدارترین ها هستند. همواره از خواص خوب برخی شکلات ها، مواد مفید موجود در شکلات و یا مضرات خوردن شکلات شنیده ایم.


هر 100 گرم شکلات شیرین حاوی 507 کالری می باشد.


برای اطلاعات بیشتر، روی کالری شکلات شیرین کلیک کنید.



بیشتر بخوانید:


از فواید و مضرات مصرف کاکائو بیشتر بدانید!


خواص شکلات تلخ و موارد منع مصرفی شکلات تلخ


دیدگاهتان را بنویسید