آشنایی با مولتی ویتامین های زنانه


برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگر قرار داده ایم، با مجله دلگر به روز باشید.

آشنایی با مولتی ویتامین های زنانه

آشنایی با مولتی ویتامین های زنانه

حفظ زیبایی و سلامت پوست:

با توجه به اینکه خانم ها همیشه به فکر حفظ سلامت و شادابی پوست هستند. در این راستا، مولتی ویتامین استفاده شده برای آنها باید حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند روی، ویتامین C و سلنیوم باشد تا از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کرده و به جوان ماندن آن کمک کند. اخیراً برخی از مولتی ویتامین ها از عصاره بیوفلوئونوئید مرکبات همراه با سایر آنتی اکسیدان ها استفاده کرده اند که در محافظت از بافت پوست موثر است.

آیا می دانید مولتی ویتامین ها برای خانم ها چیست و چه تاثیراتی دارد؟

استفاده از فست فود با ماشینی شدن زندگی و به قول خودشان فست فود رواج پیدا کرده و از طرفی به دلیل تغذیه نامناسب ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن به اندازه کافی تامین نمی شود. . بنابراین استفاده از این مولتی ویتامین ها می تواند راه حل مناسبی برای رفع کمبودهای تغذیه ای باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارویی ایران، به دلیل تنوع زیاد مولتی ویتامین های موجود در بازار، این امر انتخاب نمونه مناسب را با مشکل مواجه می کند. این مقاله به شما کمک می کند تا با توجه به نیاز و موقعیت خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

درمان مشکلات و ناراحتی های قبل از قاعدگی:

این مسائل بر تعداد زیادی از زنان تأثیر می گذارد و در فعالیت های روزمره آنها اختلال ایجاد می کند. این مشکلات معمولا قبل از شروع قاعدگی رخ می دهد و عوارضی مانند سوزش سر دل، کمردرد، بی حوصلگی، پرخاشگری و … برخی از مکمل های مورد استفاده برای خانم ها به کاهش این مشکلات کمک می کند و ترکیبات گیاهی مانند عصاره روغنی گل پامچال، ستاره دار. عصاره انیسون و برخی دیگر از ترکیبات گیاهی رایج در پیشگیری از مشکلات پیش از قاعدگی به زنان کمک می کند.

بیشتر بخوانید  قرص کمر چیست و چه خواصی دارد ؟


تقویت سیستم ایمنی:

برای تقویت سیستم ایمنی زنان، مولتی ویتامین وجود ترکیباتی مانند روی، سلنیوم و ویتامین C را توصیه می کند که نقش ثابت شده ای در تقویت سیستم ایمنی دارند.


تولید انرژی:

برخی از زنان در فعالیت های روزانه خود احساس خستگی و خستگی می کنند، بنابراین یک مولتی ویتامین برای زنان باید حاوی ترکیباتی مانند ویتامین B و منیزیم باشد که به تولید انرژی برای فعالیت های روزانه و ورزش کمک می کند.


پیشگیری از کم خونی:

کم خونی در زنان از سنین بلوغ تا یائسگی بسیار شایع است و مصرف مولتی ویتامین های غنی از اسید فولیک، آهن و ویتامین B12 در این زمینه موثر است.

آشنایی با مولتی ویتامین های زنانه

ویتامین ها و مکمل های ضروری برای خانم ها

در زیبایی معجزه می کند!

بیوتین: بیوتین تاثیر فوق العاده ای روی مو، پوست و ناخن ها دارد. برای این منظور بهتر است 03 میکروگرم در روز مصرف شود. به این ترتیب موهای شما سریعتر و درخشان تر می شوند، پوست شما شفاف تر می شود و ناخن های شما قوی تر می شوند. بسیاری از مولتی ویتامین ها حاوی بیوتین هستند. بنابراین قبل از خرید حتما برچسب مکمل را مطالعه کنید. مطالعات نشان می دهد که مصرف همزمان بیوتین و روی می تواند ریزش مو را کاهش دهد. پروتئین و جگر نیز منابع غنی بیوتین هستند.

برای اکسیژن بخورید!

آهن: آهن بهترین گزینه برای زنان در سنین باروری است زیرا بدن آنها هر ماه آهن را از دست می دهد. آهن اکسیژن را از ریه ها به سایر قسمت های بدن حمل می کند. شما به 10 تا 20 میلی گرم آهن در روز نیاز دارید. البته اگر به اندازه کافی گوشت قرمز مصرف کنید (یک وعده در روز)، دیگر نیازی به مکمل های آهن نخواهید داشت. یک ساعت قبل از صبحانه یا 2 ساعت بعد از غذا بهترین زمان برای مصرف مکمل آهن است. پس از آن تا 2 ساعت چای یا قهوه ننوشید. از مصرف همزمان لبنیات با قرص آهن خودداری کنید. بهتر است بین مصرف مکمل های روی و آهن حداقل 6 ساعت فاصله باشد. ویتامین C همچنین به جذب آهن کمک می کند. سبزیجات برگی مانند اسفناج و کلم پیچ نیز منبع عالی آهن هستند.

بیشتر بخوانید  فواید دارویی و درمانی گل تاج خروس

مولتی ویتامین هم خانم و آقا داره!

مولتی ویتامین: اگر قصد دارید یکی از مکمل های موجود در داروخانه را انتخاب کنید، باید یک مولتی ویتامین مخصوص بانوان بخرید. یک مولتی ویتامین خوب تمام نیازهای روزانه شما به مواد مغذی را برآورده می کند. مطمئن شوید که حاوی مولتی ویتامین، فولات یا اسید فولیک (ویتامین B9) نیز باشد. این ماده مغذی برای زنان 81 تا 04 ساله بسیار مفید است، به خصوص برای کسانی که می خواهند در آینده بچه دار شوند. این مکمل را نیم ساعت قبل یا بعد از غذا مصرف کنید و تا 2 ساعت چای و قهوه ننوشید.

گیاهخواران خارق العاده!

روی: روی یک ماده معدنی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به مبارزه با بیماری ها کمک می کند. مصرف برای گیاهخواران و زنان باردار نیز بسیار مهم است. اگر باردار هستید، باید روی بیشتری مصرف کنید زیرا جنین شما روی بیشتری را در بدن شما مصرف می کند. بدن بین 8 تا 11 میلی گرم روی در روز نیاز دارد. مصرف این مکمل با سایر مواد معدنی مانند آهن، مس، منگنز و کلسیم تداخل دارد، بنابراین بهتر است آن را به طور جداگانه با معده خالی با آب ساده مصرف کنید.

جلوگیری از افسردگی و قاعدگی دردناک

روغن ماهی: مکمل امگا 3 بهترین مکمل برای سلامت پوست، مو و ناخن است. علاوه بر این باعث تقویت قلب، عروق و سیستم گردش خون می شود. از دیگر مزایای مکمل های روغن ماهی ضد افسردگی می توان به جلوگیری از پریودهای دردناک و کاهش کلسترول بد اشاره کرد. یک تا دو گرم امگا 3 در روز مصرف کنید. بهتر است این مکمل را بعد از غذا مصرف کنید.

بیشتر بخوانید  فواید و طعم ماست ایسلندی یا اسکایر

ایرانی ها و کمبود ویتامین D

ویتامین D: عملکرد اصلی ویتامین D کمک به جذب کلسیم و فسفر در استخوان ها و زنده نگه داشتن سلول ها است. جالب است که بدن ما قادر به تولید این ویتامین در نور خورشید است. اگر بیشتر اوقات در یک منطقه ابری زندگی می کنید و زمستان های طولانی دارید، احتمالا ویتامین D کافی دریافت نمی کنید. در این صورت مصرف روزانه IU3000 ویتامین D به سلامت شما کمک می کند. بهتر است این ویتامین را با غذا مصرف کنید.

آشنایی با مولتی ویتامین های زنانه

ترک ها را ترمیم کرده و پوست خشک را از بین ببرید

ویتامین E: این ویتامین محلول در چربی است که وقتی به صورت کرم یا لوسیون مصرف شود، خشکی پوست را ترمیم کرده و از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. همچنین از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کند، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند که خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. ویتامین E در آجیل، سبزیجات سبز رنگ و روغن هایی مانند سویا، کانولا و ذرت یافت می شود. شما به 15 میلی گرم ویتامین E در روز نیاز دارید. بهتر است این ویتامین را با غذا مصرف کنید.

ضد سرطان و بیماری قلبی

ویتامین C: ویتامین C در استحکام پوست و تولید کلاژن نقش دارد، بنابراین مصرف آن پوست شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. همچنین خاصیت ضد سرطانی دارد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. شما به 75 میلی گرم از این ویتامین در روز نیاز دارید. میوه ها و سبزیجات به ویژه مرکبات و کیوی منابع طبیعی این ویتامین هستند. بهتر است قبل از خواب ویتامین C مصرف نکنید. تا 2 ساعت بعد از مصرف چای و قهوه ننوشید. مصرف همزمان ویتامین های C، A و E به جذب بهتر آنها کمک می کند.

مجموعه: یک مجله اینترنتی دلگرم کننده


دیدگاهتان را بنویسید