آشنایی با موزه ملی ایران


موزه اصلی تهران!

به گزارش سلام نو، موزه ملی ایران اولین انتخاب مسافران علاقه مند به باستان شناسی و تاریخ و موزه اصلی تهران است. نمایشگاه موزه تاریخ ایران از دوره پارینه سنگی تا دوره قاجار را پوشش می دهد. بنابراین بازدیدکنندگان موزه می توانند کل تاریخ ایران را از عصر حجر تا قرن بیستم ردیابی کنند. به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر قدیم تهران، به راحتی می توان موزه را در تور روزانه تهران گردی گنجاند.

https://apochi.com/vp-content/uploads/2018/05/1200pk-N%C3%A1rodn%C3%AD_muzeum_%C3%8Dr%C3%A1nu-1.jpg

معماری موزه ملی ایران

موزه ملی ایران از دو ساختمان تشکیل شده است که یکی پس از دیگری ساخته شده اند. اولین ساختمان موزه ایران باستان با نمای قوسی چشمگیر توسط معماران فرانسوی آندره گدار و ماکسیم سیرو ساخته شد. این پروژه با الهام از معماری دوره ساسانی با استفاده از آجر قرمز رنگ و 11000 متر مربع مساحت دارد.
ساخت موزه دوران اسلامی در سال 1935 آغاز شد و موزه در سال 1937 شروع به کار کرد. این نمایشگاه پس از انقلاب اسلامی در سال 1357 آغاز به کار کرد.

https://apochi.com/vp-content/uploads/2018/05/%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87%D9%94_%D8%A7%DB%8C%D8%B1 %D8%A7%D9%86_%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_-%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87_% D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-1.jpg

نمایشگاه موزه ملی ایران

موزه ایران باستان بر آثار باستانی تمرکز دارد و طیف وسیعی از آثار باستانی را به نمایش می گذارد. بر این اساس آثاری از شوش، ری، اسماعیل آباد، تخت جمشید، تورنگ تپه و جاهایی که شواهدی از تمدن های باستانی به دست آمد، به دست آمد. این مجموعه شامل ابزار سنگی است که متعلق به عصر حجر بوده و بیش از 30000 سال قدمت دارند. همچنین در اینجا، بازدیدکنندگان می توانند نسخه ای از کد بابلی حمورابی را مشاهده کنند. اولین قانون دنیا! شاید تکان دهنده ترین و هیجان انگیزترین آیتم نمایشگاه نمکدان زنجانی باشد. این مومیایی نمکی در معدن نمک چهارآباد پیدا شده است. علاوه بر این، این نمایشگاه شامل مجسمه ها، دست نوشته ها، سفال و غیره است.
موزه دوره اسلامی سفال، منسوجات، آثار هنری، متون و خوشنویسی های دوره پسا کلاسیک تاریخ ایران را به نمایش می گذارد. آخرین آثار مربوط به دوران قاجار است.

بیشتر بخوانید  قطعی برق / جریان برخی از مشترکان کرمانشاه روزی دو بار قطع شد

https://apochi.com/vp-content/uploads/2018/05/Iran-2-1.jpg

مکان موزه ملی ایران

موزه ملی ایران بین ایستگاه های مترو امام خمینی و حسن آباد در خط آبی تیره قرار دارد. اینجا مرکز تهران است که محبوب ترین جاذبه های گردشگری را در آن خواهید دید. در فاصله چند قدمی موزه پارک شهر و موزه صلح تهران، موزه مقدم، سردار باغ ملی، موزه جواهرات ملی و کاخ گلستان قرار دارند. این منطقه به دلیل معماری جالب توجه است و بخشی از شهر قدیمی است.

https://apochi.com/vp-content/uploads/2018/05/national-3-1.jpg

اقامتگاه نزدیک موزه ملی ایران

موزه ملی ایران به دلیل موقعیت مرکزی خود هتل های زیادی در اطراف خود دارد. اگر به دنبال سفری مقرون به صرفه هستید، هتل 1 ستاره مهر یا هتل سامان را امتحان کنید، هر دو در فاصله چند قدمی. می توانید اتاق های راحت را در هتل های 2 ستاره شهریار، ایران مرکزی یا هتل گلستان پیدا کنید. برای اقامت مجلل بیشتر به هتل بزرگ فردوسی مراجعه کنید.

آشنایی با موزه ملی ایران

مکانی برای غذا خوردن در نزدیکی موزه ملی ایران

پس از بازدید از موزه ملی ایران، ناهار را در یکی از کافه ها و رستوران های نزدیک موزه میل کنید. می توانید کافه ملک افسانه ای در خیابان مصری را امتحان کنید یا به بازار بزرگ بروید، بهترین مکان برای تجربه فضای اصیل و البته غذاهای سنتی. در خیابان تیر 30 روبروی موزه یک رستوران روباز با انواع غذاها قرار دارد. همچنین در این منطقه می توانید کافه های راحت و مدرن زیادی مانند کافه راش پیدا کنید.

https://apochi.com/vp-content/uploads/2018/05/موزه-ملی-ایران3-1.jpg

زمان بازدید از موزه ملی ایران است

بازدید از موزه ملی ایران برای علاقمندان به تاریخ تمدن بشری توصیه می شود. شاهد تمام مراحل تاریخ ایران، از ابزار سنگی گرفته تا شعر و خوشنویسی فارسی. این بازدید احساس نفس گیر بودن بخشی از روند توسعه و بهبود یک میلیون دلاری را ایجاد می کند. ساعت کاری موزه از ساعت 9 صبح تا 19 بعد از ظهر (تا ساعت 18 در زمستان) می باشد. قبل از ادامه سفر می توانید ناهار را در چمن پارک شهر در دو قدمی موزه صرف کنید. از سفر به تهران لذت ببرید!

بیشتر بخوانید  سالگرد ازدواج حامد سلطانی و همسر مرحومش

https://apochi.com/vp-content/uploads/2018/05/موزه-ملی-ایران7-1.jpg

دیدگاهتان را بنویسید