مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آشنایی با موارد مصرف پلاستر کاپسیکوم شیر نشان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





معرفی چسب یا پلاستر کاپسیکوم شیر نشان




کاپسیکوم شیر نشان برای رفع دردهای موضعی مانند التهاب استخوان ها، التهاب مفاصل و روماتیسم مفصلی به کار می رود. چسب ضد درد کاپسیکوم شیر نشان با خاصیت تمرکز حرارت برای رفع کلیه دردهای عضلانی بکار برده می شود و در تسکین و معالجه دردهای زیر توصیه می گردد :


دردهای عضلات پشت و مفاصل شانه ، عضلات گردن و ستون فقرات همچنین کمردردهای روماتیسمی و سیاتیک و کلیه دردهای ماهیچه ای و مفصلی که ناشی از کوفتگی و سرماخوردگی باشد.




چسب درد عضلانی کاپسیکوم شیرنشان ضد التهاب موضعی، ضد درد، دردهای عضلانی و مفصلی، درد استخوانی و دردهایی با ریشه اعصاب محیطی است. از عصاره گیاه فلفل فرنگی بومی آمریکا جنوبی مولکول کاپسایسین در این چسب درد استفاده می شود. کاپسایسین، برای کاهش درد، بی حس کردن موضعی، تسکین درد ناشی از رگ به رگ شدگی، تسکین گرفتگی درد عضلات بکار می رود. با قرار گرفتن عصاره کاپسیکوم بر روی محل درد، نورون ها از انتقال دهنده های عصبی تخلیه می شوند و هیچ پیام دردی به مغز فرستاده نمی شود.


“کاپسیکوم از جمله داروهای ضد درد است که به صورت مشمع ضد درد و چسب ضد درد (و پماد) موجود بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.”


موارد مصرف کاپسیکوم شیر نشان


پلاستر


مکانیسم اثر کاپسیکوم شیر نشان




کاپسایسین با اتصال به گیرنده وانیلویید نوع (VR1 C) کانال کاتیونی را باز کرده و باعث ریزش کلسیم و در نتیجه آزاد شدن نروپپتیدهای مسئول درد، تنظیم درجه حرارت و التهاب عصبی (Substance P) می گردد. تخلیه ماده P در اعصاب حسی موجب از بین رفتن درد می گردد.


اجزای کاپسیکوم شیر نشان




کاپسیکوم حاوی 0.4g پودر خشک فلفل (Capsicum annum) و 0.01g عصاره آن می باشد.


مواد موثره کاپسیکوم شیر نشان


  • کاپسایسینوییدها به ویژه کاپسایسین و دی هیدروکاپسایسین

  • کاروتنوییدها

  • فلاونوییدها

  • استروییدساپونین ها


مصرف کاپسیکوم شیر نشان در بارداری


درمورد عوارض این دارو در دوران بارداری اطلاعاتی در دست نیست. بنابراین پیش از استفاده حتما با پزشک مشورت کنید.


عوارض کاپسیکوم شیر نشان




مصرف کاپسیکوم شیر نشان ممکن است به طور موقت موجب بروز اریتم، قرمزی، درد و سوزش در موضع گردد.


توصیه های مصرف پلاستر کاپسیکوم شیر نشان


  • کاپسیکوم نباید با مخاط چشم، بینی، دهان، محل زخم یا پوست آسیب دیده تماس پیدا کند.

  • بعد از مصرف دارو بلافاصله باید دست ها را شستشو داد.


روش مصرف کاپسیکوم شیر نشان




محل درد را با آب و صابون پاک کرده و خشک کنید. پس از تمیز کردن موضع، مشمع یا پلاستر را به اندازه محل دردناک بریده و روی موضع چسبانده و ماساژ داده شود. بهتر است مشمع به مدت 2 روز بر روی موضع بماند.


چسب ضد درد


برطرف کردن دردهای عضلانی با روش های خانگی




بدن دارای یک سیستم پیچیده عضلات است، و درد عضلانی می تواند در هر قسمتی از بدن رخ دهد. این یک شکایت بسیار معمول است، معمولا در نتیجه فعالیت زیاد بوجود می آید درد معمولا در عرض 12 تا 48 ساعت پس از فعالیت بوجود می آید. در برخی از موارد، درد عضلانی جزئی است، اما روز به روز در فعالیتهای روزانه مشکلاتی را بوجود می آورد اگر میخواهید درد عضلانی را از بین ببرید، اولین چیزی که باید انجام دهید ا هیدراته نگه داشتن بدن با نوشیدن آب کافی است. در صورتی که آب به اندازه کافی ننوشید ، ماهیچه ها تنگ، شده و دچار آسیب می شوند همچنین ، می توانید برخی از داروهای خانگی طبیعی برای تسکین درد ماهیچه ها امتحان کنید .


1- بدن خود را حرکت دهید


شاید در این وضعیت، دوست نداشته باشد که حرکت کنید اما یک پیاده روی و بلند شدن از روی صندلی می تواند باعث شل شدن عضلات شود و به کاهش درد عضلانی تان کمک کند.


در واقع تحرک جریان خون و اکسیژن رسانی به عضلات دردناک را افزایش می دهد و تجزیه لاکتیک اسید – یک محصول جانبی طبیعی که در هنگام خستگی، باعث احساس سوزش در عضلات می شود – را تسهیل می کند.




2- قبل از ورزش خود را گرم کنید




ورزش خود را حتماً با گرم کردن بدن شروع کنید. آماده کردن عضلات و تاندون ها برای فعالیت، بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدگی است.




3- حرکات کششی انجام دهید


هر عضله را حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بکشید. کشش را به طور یکنواخت ادامه دهید و عضلات را زود رها نکنید.




4- استفاده از یخ به کاهش درد عضلانی کمک می کند




وقتی که عضلات درد شدید دارند یا پاها بسیار خسته هستند، ۱۰ دقیقه حمام یخ معجزه می کند. دو قاشق نمک فرنگی (سولفات منیزیم) به آب گرم اضافه کنید و سپس، دو کیسه یخ و آب سرد به آن اضافه کنید. این آب بسیار سرد است اما مطمئن باشید که زمانی که از آن بیرون بیایید، خیلی احساس بهتری خواهید داشت.


آب سرد با افزایش جریان خون، درد را می شکند و ماده ی ضدالتهاب عالی است و روند بهبودی را بسیار سریع تر می کند. به همین دلیل است که ورزشکاران حرفه ای همیشه بعد از ورزش وارد آب سرد می شوند – آب سرد باعث بهبود سریع عضلانی بعد از ورزش می شود.




5- برای کاهش درد عضلات خود را با غلتک فومی ماساژ دهید




مؤثرترین راه ماساژ برای کاهش درد عضلانی، استفاده از غلتک فومی است. از توپ تنیس هم می توانید استفاده کنید. غلتک فومی وسیله ای عالی برای خود ماساژی است و بافت های اتصال دهنده ی اطراف عضلات را تقویت می کند.




6- عضلات را تحریک کنید




اگر نمی توانید سرمای شدید حمام یخ را تحمل کنید، از ترفند محبوب «فلاشینگ» استفاده کنید. ابتدا به مدت ۲ دقیقه، روی عضلات دردناک خود آب داغ بریزید و سپس، بدون معطلی، ۳۰ ثانیه آب را سرد کنید. این کار را ۵ بار تکرار کنید. این داغ و سرد شدن باعث باز و بسته شدن رگ های خونی می شود که به خارج شدن لاکتیک اسید از عضلات دردناک کمک می کند.




7- برای کاهش درد عضلات آب بنوشید




بدن بدون آب نمی تواند درست فعالیت کند. کم آبی باعث گرفتگی عضلات بدن و تشدید درد می شود بنابراین مایعات کافی بنوشید.

8- مصرف غذاهای حاوی پروتئین به کاهش درد عضلانی کمک می کند




مصرف پروتئین راه دیگری برای افزایش سرعت بهبودی عضلات است. عضلات باید ذخایر انرژی از دست رفته ی خود را دوباره پر کنند. پروتئین عملکردهای مهم مختلفی در بدن دارد اما مهم ترین نقش آن برای کسانی که ورزش و تمرین قدرتی می کنند این است که به پرورش عضلات آن ها کمک می کند و روند بهبود عضلانی را سرعت می بخشد.

تغذیه ی بعد از ورزش بسیار مهم است و فراموش کردن آن به معنای از بین بردن همه فعالیت شدید شما در طول تمرین است. تا ۳۰ دقیقه بعد از ورزش، حتماً باید چیزی بخورید. حتی اگر آن چیز تنها یک لیوان شیر بادام شکلاتی کم چرب یا وعده کوچکی از کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین همچون سینه مرغ، سیب زمینی یا سبزیجات کبابی باشد.


divider


بیشتر بخوانید:


علت و درمان دردهای عضلانی و ماهیچه ای


۱۵ درمان خانگی بی نظیر درد عضلانی


درمان گرفتگی؛درد و کوفتگی عضلات در ورزش


گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  اسکولیوز چیست و چگونه با اسکولیوز بخوابیم؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *