مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آشنایی با موارد مصرف قطره چشمی فوزیدیک اسید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



درمان ورم ملتحمه با قطره چشمی فوزیدیک اسید


قطره چشمی فوزیدیک اسید (Fusidic acid eye drops) برای درمان ورم ملتحمه باکتریایی چشم (نوعی عفونت چشم) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو برای کشتن باکتری‌های عامل عفونت‌های چشمی به کار می‌رود.


در ورم ملتحمه، چشم ملتهب می‌شود و فرد، در چشم خود احساس خارش می‌کند. در این بیماری ترشحات آبکی چشم بیش از حد معمول است. سفیدی چشم ممکن است قرمز شود و پلک فرد نیز متورم خواهد شد. در آغاز بیماری، ممکن است فقط یک چشم را درگیر می‌کند، اما در ادامه، عفونت به هر دو چشم گسترش می‌یابد.


در اغلب موارد، ورم ملتحمه عفونی در عرض چند روز و بدون درمان از بین می‌رود. برای درمان عفونت‌های شدیدتر، یک قطره آنتی‌بیوتیکی مانند فوزیدیک اسید می‌تواند مفید باشد.


اسید فوزیدیک و نمک هایش از داروهای آنتی باکتریال هستند که عمدتاً در درمان عفونت های استافیلوکوکی و اغلب همراه با داروهای دیگر کاربرد دارند. در درمان آبسه و از جمله آبسه های مغزی و در عفونت های استخوان و مفاصل و درمان عفونت های استافیلوکوکی در بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیز و در درمان آندوکاردیت استافیلوکوکی و به صورت موضعی در عفونت های چشمی و پوستی کاربرد دارد.


موارد منع مصرف قطره چشمی فوزیدیک اسید


  • زمانی که قطره چشم فوزیدیک اسید را در چشمانتان می‌ریزید، دچار تاری دید می‌شوید، بعد از اینکه تاری دید شما از بین رفت، رانندگی کنید.

  • به تاریخ انقضای قطره چشم فوزیدیک اسید توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌شده است، از آن مصرف نکنید.

  • هرگز دارو را به کس دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

  • قطره چشم فوزیدیک اسید را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک، مصرف نکنید.

  • تداخل دارویی قطره چشم فوزیدیک اسید را چک کنید و حتماً به پزشکتان، اطلاع دهید که در حال مصرف چه داروی دیگری هستید.


قطره چشمی


تداخلات دارویی قطره چشم فوزیدیک اسید


  • تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و محصولات گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید.

  • دوز دارو مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

  • اگرچه راههای متابولیکی دقیق اسیدفوزیدیک شناخته شده نیستند احتمال وجود تداخل با داروهایی که توسط سیتوکروم p- 450 کبدی متابولیزه می شوند، وجود دارد و تولیدکنندگان انگلیسی از مصرف این نوع داروها همراه با اسیدفوزیدیک پرهیز می کنند.


نکاتی که قبل از مصرف قطره چشمی فوزیدیک اسید باید در نظر گرفته شود


برخی از داروها برای افراد با شرایط خاص مناسب نیست و بعضی داروها نیز درصورتی‌که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف قطره چشم فوزیدیک اسید ، بهتر است پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:


  • اگر باردار یا شیرده هستید.

  • اگر سابقه واکنش آلرژیک به قطره چشمی دیگری دارید.

  • اگر از سایر داروها استفاده می‌کنید. این داروها شامل تمام داروهای در دسترس است، چه برایتان تجویز شده است و چه بدن تجویز پزشک آن را مصرف می‌کنید نظیر داروهای گیاهی و داروهای مکمل.


فوزیدیک اسید


عوارض جانبی احتمالی قطره چشم فوزیدیک اسید


همه قطره‌های چشمی، ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف قطره چشمی، از بین می‌روند. در صورت بروز مستمر هریک از عوارض با پزشک متخصص مشورت کنید:


  • خشکی چشم ، سوزش و خارش ، تاری دید ، التهاب خفیف

  • اگر علائمی در شما پدید آمد که احساس می‌کنید به واسطه مصرف قطره چشم فوزیدیک اسید می‌باشد با پزشک خود صحبت کنید.


نحوه نگهداری قطره چشم فوزیدیک اسید


  • تمامی داروها را دور از دسترس کودکان نگه‌ دارید.

  • دارو را در جای خنک، خشک و دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌ دارید.

  • پس از اتمام دوره درمان، بطری قطره چشم فوزیدیک اسید را دور بیندازید، پس از گذشت این مدت، حتی اگر مقداری از دارو باقی مانده است، نمی‌توانید از آن استفاده کنید. تمام قطره‌های چشمی حداکثر چهار هفته بعد از اولین مصرف قابل نگهداری هستند.


separator line


بیشتر بخوانید:


بهترین و سریع ترین راه درمان ورم ملتحمه چشم (کنژنکتیویت)


​معرفی قطره چشم آنتازولین و زایلومتازولین


موارد مصرف و عوارض قطره چشمی جنتامایسین


separator line


بیشتر بخوانید  تحقیق در مورد تاثیر منفی سیگار بر قوای جنسی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *