آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول


تور استانبول بهترین مکان برای گردشگران ایرانی است خرید کنید نقشه تهران – استانبول سفری کوتاه اما هیجان انگیز به ترکیه داشته باشید و از اوقات فراغت و آسایش اروپایی در نزدیک ترین کشور اروپایی به ایران لذت ببرید. ترکیه کشوری با پیشینه تاریخی بسیار غنی است معماری اسلامی مکان‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند که می‌توانند تور استانبول را برای علاقه‌مندان به تاریخ رقم بزنند فرهنگ کشورهای دیگر نیز هیجان انگیز هستند. مساجد ترکی هر کدام از آن ها با قسمت های مختلفی از تاریخ این کشور مرتبط هستند و در این مقاله شما را با مساجد شگفت انگیز استانبول آشنا می کنیم که در سفر به ترکیه می توانید از آنها دیدن کنید.

مسجد ایاصوفیه؛ هشتمین عجایب جهان

مسجد ایاصوفیه در تور استانبول می توان از آن بازدید کرد. این مسجد که در ابتدا کلیسایی عظیم بود در سال 1453 به دستور حاکم وقت ترکیه در سلسله ج. عثمانی مسجد شد. معماری شگفت انگیز ایاصوفیه، این بنای تاریخی که اکنون به موزه تبدیل شده است تور استانبول شما می توانید از آن بازدید کنید، به مقصد گردشگری برای دوستداران تاریخ، هنر، فلسفه و معماری منحصر به فرد شده است.

آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول

آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول

ایاصوفیه برای مدت طولانی (حدود هزار سال) به عنوان بزرگترین کلیسای جهان شناخته شده است. این مسجد به عنوان نام اصلی، معماری اصیل اسلامی ندارد کلیسای پدرسالار یونانی این بنا ساخته شده است و دیگر به عنوان مسجد استفاده نمی شود و ظاهر یک موزه هنرهای تاریخی در استانبول را دارد. اگرچه ایاصوفیه به طور رسمی مسجدی با عملکرد مورد نظر ما نیست، اما از سال 2020 به ایاصوفیه معروف خواهد شد و گردشگران برای ورود به این بنای تاریخی باید لباس مناسب بپوشند.

بیشتر بخوانید  پشت پرده مرگ شوک کننده پسر نسرین مقانلو چه بود؟

مسجد آبی؛ گشت و گذار در مسجد سلطان احمد استانبول

تو می توانی بلیط دو طرفه تهران به استانبول از جانب آژانس گردشگری طاهاگشت حتی پس از ورود به استانبول و خرید، اگر می خواهید از محبوب ترین و معروف ترین مسجد این شهر دیدن کنید، بله. مسجد سلطان احمد یک پا

مسجد سلطان احمد نه تنها مشهورترین مسجد این شهر است تور استانبول بله، مسجد آبی را می توان معروف ترین مسجد ترکیه نامید. فراموش نکنید که دو مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد دقیقا در همان نقطه شهر و روبروی هم قرار دارند و می توانید با یک سنگ دو نفر را بکشید و در یک روز خوب از هر دو ساختمان دیدن کنید. استانبول.

آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول

آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول

به مسجد سلطان احمد مسجد آبی همچنین گفته می شود در معماری این بنای تاریخی آبی از مناره و سرامیک استفاده شده است. این مسجد معجزات دیگری نیز دارد. اکثر مساجد ترکیه و تمام کشورهای اسلامی دارای دو یا حداکثر چهار مناره هستند اما مسجد باشکوه آبی دارای 6 مناره است و همین ویژگی منحصر به فرد مسجد آبی را از سایر مساجد استانبول و ترکیه متمایز می کند.

تور مسجد مهرماه سلطان استانبول

اگر با تور استانبول به ترکیه می روید حتما از این منطقه دیدن خواهید کرد اسکودار پاستی یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در شکدر است مسجد مهرماه سلطان این امر به گونه ای است که در بدو ورود تمامی گردشگران مجذوب زیبایی و وسعت آن می شوند. شاید بتوان این مسجد را مهم ترین و محبوب ترین نقطه گردشگری عشقدر نامید.

بیشتر بخوانید  تسلیت سقز ۱۴۰۱ | حوادث سقز

معماری مسجد مهرماه سلطان در تور استانبول شگفت انگیز است. معمار این بنا بی نظیر است معمار سناناو این مسجد را به یاد عشقش به مهرماه سلطان دختر سلطان سلیمان ساخت. در واقع در تور استانبول دو مسجد محرم السلطان وجود دارد. یکی در شکدر است که در بلندترین نقطه این منطقه ساخته شده است و دیگری در آدرنرژیک. شگفتی معماری این بنا زمانی به اوج خود می رسد که مشخص می شود در فروردین و اردیبهشت ماه با طلوع ماه از مناره این مسجد در منطقه اسکودار، ماه بر فراز گنبد و مناره مسجد قرار می گیرد. در ادیرنکاپا واقع شده است.

آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول

آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول

مسجد اشکودر کوچکتر است اما یکی از زیباترین عجایب است تور استانبول در مناره های این مسجد باریک و نازک است و علاوه بر گنبد اصلی، سه نیم گنبد نیز دارد. نکته قابل توجه دیگر در معماری این بنای تاریخی، طراحی داخلی مسجد است که با الهام از کتب اسلامی و نگینی درخشان در دل تاریخ و فرهنگ ساخته شده است. هنر ترکیه در نظر گرفته شده است.

مسجد محرم سلطان آدرنرژیک اما اخیراً بازسازی شده و ظاهر مدرن تری دارد. این مسجد دارای حیاط بسیار بزرگی است که مملو از راهروهای دلپذیر و جذابی است که به یک آبنمای بسیار بزرگ در وسط این حیاط منتهی می شود.

گشت و گذار در مساجد و آثار تاریخی ترکیه در استانبول می تواند لحظات خوشی را برای شما و همراهانتان رقم بزند. تو می توانی بلیط دو طرفه تهران به استانبول از مجموعه توریستی طاهاگشت خرید کنید

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

<п>اعلامیه آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید