آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول


تور استانبول بهترین موقعیت برای گردشگران ایرانی است خرید کنید نقشه تهران – استانبول سفری کوتاه اما هیجان انگیز به ترکیه داشته باشید و از تفریحات و امکانات رفاهی اروپایی در نزدیک ترین کشور اروپایی به ایران لذت ببرید. ترکیه کشوری با پیشینه تاریخی بسیار غنی است معماری اسلامی مکان‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند که می‌توانند تور استانبول را برای علاقه‌مندان به تاریخ رقم بزنند فرهنگ کشورهای دیگر نیز هیجان انگیز هستند. مساجد بوقلمون هر کدام مربوط به قسمت های مختلف تاریخ این کشور است و در این مقاله شما را با مساجد شگفت انگیز استانبول که می توانید در سفر به ترکیه از آنها بازدید کنید، آشنا می کنیم.

مسجد ایاصوفیه؛ هشتمین عجایب جهان

مسجد ایاصوفیه در تور استانبول می توان از آن بازدید کرد. این مسجد که در اصل کلیسایی عظیم بود در سال 1453 و به دستور حاکم وقت ترکیه در سلسله ج. عثمانی تبدیل به مسجد شد. معماری شگفت انگیز ایاصوفیه، این بنای تاریخی که اکنون به موزه تبدیل شده است تور استانبول شما می توانید از آن بازدید کنید، به مقصد گردشگری برای دوستداران تاریخ، هنر، فلسفه و معماری منحصر به فرد شده است.

آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول

ایاصوفیه برای مدت طولانی (حدود هزار سال) به عنوان بزرگترین کلیسای جهان شناخته شده است. این مسجد معماری اصیل اسلامی به نام اصلی خود ندارد کلیسای ایلخانی یونانی این بنا ساخته شده است و دیگر به عنوان مسجد استفاده نمی شود و ظاهر یک موزه هنر تاریخی در استانبول را دارد. اگر چه مسجد ایاصوفیه به طور رسمی با عملکردی که در نظر داریم مسجد نیست، اما از سال 2020 به مسجد ایاصوفیه معروف خواهد شد و گردشگران برای ورود به این بنای تاریخی باید لباس مناسب بپوشند.

بیشتر بخوانید  شبکه اجتماعی تردز (Threads) هنوز نیامده در ایران فیلتر شد!

مسجد آبی؛ گشت و گذار در مسجد سلطان احمد استانبول

تو می توانی بلیط دو طرفه تهران به استانبول از جانب آژانس گردشگری طاهاگشت فروشگاه و پس از ورود به استانبول و تعطیلات، اگر می خواهید از محبوب ترین و معروف ترین مسجد این شهر دیدن کنید، به مسجد سلطان احمد ضربه.

مسجد سلطان احمد نه تنها مشهورترین مسجد در این شهر است تور استانبول بله می توان از مسجد آبی به عنوان معروف ترین مسجد ترکیه یاد کرد. فراموش نکنید که دو مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد دقیقاً در یک نقطه از شهر و روبروی یکدیگر قرار دارند و می توانید با یک سنگ دو نفر را بکشید و در یک بعد از ظهر زیبا از هر دو ساختمان دیدن کنید. استانبول.

آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول

به مسجد سلطان احمد مسجد آبی همچنین می گویند چون در معماری این بنای تاریخی آبی رنگ از کاشی کاری و سرامیک مناره استفاده شده است. این مسجد معجزات دیگری نیز دارد. اکثر مساجد ترکیه و تمام کشورهای اسلامی دارای دو یا حداکثر چهار مناره هستند، اما مسجد آبی با شکوه و عظمت خود دارای 6 مناره است و این ویژگی منحصر به فرد، مسجد آبی را از سایر مساجد استانبول و ترکیه متمایز می کند.

تور مسجد مهرماه سلطان استانبول

اگر با تور استانبول به ترکیه می روید حتما از این محله دیدن خواهید کرد اسکودار پاستی یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اشکودار مسجد مهرماه سلطان این است که در بدو ورود همه گردشگران مجذوب زیبایی و وسعت آن می شوند. شاید بتوان این مسجد را مهم ترین و محبوب ترین مکان گردشگری اشکودار نامید.

بیشتر بخوانید  ببینید | بدلکاری که ترس برایش معنایی ندارد؛ سقوط از بین دو آسمان‌خراش

معماری مسجد مهرماه سلطان در تور استانبول شگفت انگیز است. معمار این بنای بی نظیر است معمار سناناو این مسجد را به یاد عشقش به مهرماه سلطان دختر سلطان سلیمان ساخت. در واقع در تور استانبول دو مسجد محرم سلطان وجود دارد. یکی در اشکودار که در بلندترین نقطه این منطقه ساخته شده است و دیگری در آدرنیکاپی. شگفتی معماری این بنا زمانی به اوج خود می رسد که معلوم شود در فروردین و اردیبهشت ماه که از مناره این مسجد در منطقه اسکودار طلوع می کند، ماه بر فراز گنبد و مناره مسجد قرار می گیرد. واقع در Edirnekapa.

آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول

مسجد اسکودار کوچکتر است، اما یکی از زیباترین عجایب است تور استانبول گنجانده شده است. مناره های این مسجد باریک و نازک است و علاوه بر گنبد اصلی، سه نیم گنبد نیز دارد. نکته قابل توجه دیگر در معماری این بنای تاریخی، طراحی داخلی مسجد است که با الهام از کتب اسلامی و نگینی درخشان در دل تاریخ و فرهنگ است. هنر ترکیه در نظر گرفته شده است.

مسجد محرم سلطان آدرنیکاپی اما اخیراً بازسازی شده و ظاهر مدرن تری دارد. این مسجد دارای حیاط بسیار بزرگی است که مملو از راهروهای دلپذیر و جذابی است که به یک آبنمای بسیار بزرگ در وسط این حیاط منتهی می شود.

بازدید از مساجد و آثار تاریخی ترکیه در تور استانبول می تواند لحظات خوشی را برای شما و همراهانتان در سفر ایجاد کند. تو می توانی بلیط دو طرفه تهران به استانبول از مجموعه توریستی طاهاگشت خرید

دیدگاهتان را بنویسید