مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آشنایی با مزایای نرم کننده عمیق موی سینره

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آشنایی با نرم کننده عمیق موی سینره


نرم کننده عمیق موی سینره یک نرم کننده عمیق می باشد (Deep hair Conditioner) و در فرمولاسیون آن مخلوطی از مواد کاتیونی با وزن ملکولی بالا، مواد مرطوب کننده و پروتئین هیدرولیز شده (شیر، ابریشم، جوانه گندم) استفاده شده است. مواد مرطوب کننده و به خصوص گلیسیرین موجود در نرم کننده به خوبی به داخل مو نفوذ کرده و باعث افزایش آب درون ساقه مو می شوند.


مواد کاتیونی جهت خنثی کردن شارژ منفی موهای آسیب دیده می باشد، در نتیجه از ایجاد الکتریسیته ساکن در موها جلوگیری کرده و موها راحت تر شانه می شوند. همچنین سبب می شود که پوسته های لایه ی کوتیکول محکم به ساقه بچسبد و درخشندگی و جلای مو افزایش یابد. به محض تماس با مو اثر خود را اعمال نموده و باعث راحت تر شانه شدن موها می شود. وز موها را برای مدت طولانی (تا استحمام بعد) از بین می برد.


ویژگیهای نرم کننده عمیق موی سینره


  • ایجاد لطافت، خوش حالتی و درخشندگی مو با ماندگاری طولانی

  • حفظ نرمی و خوش حالتی موها با ماندگاری طولانی

  • دارای پروتئین های هیدرولیز شده جهت لطافت و تقویت موها

  • خنثی کننده الکتریسیته ساکن موها

  • حفظ رطوبت موها و ایجاد درخشندگی


نرم کننده


مزایای مصرف نرم کننده عمیق موی سینره


در حالت عادی موها دارای بار منفی هستند که به هم میچسبند و بدحالت می شوند لذا نرم کننده ها را توسط ماده هایی می سازند که در ساختارشان بار مثبت دارند و باعث خنثی شدن بار موها می شوند و در نتیجه موها صاف و درخشنده و حالت پذیر تر می شود که برای شانه زدن و حالت دادن آن نیازی نیست موها را مرطوب کنید یا از مواد اضافی استفاده کنید.


پس از استفاده از این نرم کننده ها موهایتان دچار گره خوردگی نمی شوند.در صورتی که موهایی زبر ، فر و یا آسیب دیده دارید که پس از حمام رفتن به سختی حالت می گیرد و حالتی وز به خود می گیرد لازم است که از از نرم کننده ای مناسب استفاده کنید.


اصولا زمانی که شما می خواهید موهایتان را نرم و مرتب کنید و از گره خوردن آن جلوگیری کنید و یک حالت پف دار زیبا به آن بدهید سراغ انواع نرم کننده هایی که توانایی انجام همه این کارها را به صورت همزمان دارند می روید.این نرم کننده ها علاوه بر انجام کارهای گفته شده باعث درخشندگی و زیبایی و همچنین مقاومت بیشتر موها می شوند.


حتی اگر موی کاملا سالم یا چرب دارید، باید از نرم‌کننده استفاده کنید؛ به خصوص اگر موهایتان فر است. بعضی از افراد از استعمال نرم‌کننده می‌ترسند. اما باید در نظر بگیرید که عدم استفاده از نرم‌کننده باعث شکنندگی و در نهایت بی‌جان شدن موهایتان می‌شود. اگر قصد رفتن به مهمانی یا عروسی را دارید، می‌توانید آن روز نرم‌کننده نزنید. اما نباید این کار را ادامه دهید. اگر موهای چرب دارید، نباید از محصولات حاوی سیلیکون استفاده کنید، چون باعث چرب شدن بیشتر موهایتان می‌شود.


استفاده از یک نرم‌کننده باکیفیت کمک می‌کند که موهای خشک و آسیب دیده شما بهبود یابد. متخصصان مو توصیه می‌کنند برای رفع خشکی مو از نرم‌کننده‌های قوی استفاده کنید. افرادی که موی رنگ‌کرده یا خشک دارند، کاندیدای مناسبی برای استعمال نرم‌کننده‌های قوی هستند. نرم‌کننده‌های قوی که معمولا از روغن آرگان، روغن زیتون خالص یا روغن جوجوبا تهیه می‌شوند، نقش به‌سزایی در نرمی و ترمیم موهای آسیب دیده شما خواهند داشت. اگر موهایتان مشکلی ندارد، می‌توانید از شامپوهایی استفاده کنید که در خود نرم‌کننده دارند.


محصول مورد نظر خود را بر اساس نوع موهایتان خریداری کنید. اگر موی رنگ‌کرده دارید، باید نرم‌کننده‌ای بخرید که مخصوص موهای رنگ‌کرده باشد. شامپوهای نرم‌کننده حاوی ویتامین ب-5 و پروتئین، برای موهای رنگ کرده توصیه می‌شوند. اما اگر مویتان مشکلی ندارد و صرفا نازک شده است، باید از شامپوهای حاوی نرم‌کننده استفاده کیند. این شامپوها با حفظ رطوبت پوست سر به ضخیم‌تر شدن و افزایش حجم از‌دست‌رفته موهای شما کمک می‌کنند. از استعمال محصولاتی که گفته می‌شود حجم موهایتان را چند برابر می‌کنند خودداری کنید، چون این محصولات معمولا حاوی واکس و پرکننده‌های مصنوعی‌اند.


قبل از استعمال یک نرم‌کننده باید برچسب روی بطری شامپو را بخوانید و از دستورات نوشته‌شده پیروی کنید. اگر نرم‌کننده را بیش از حد روی سرتان نگه دارید، موهایتان شکسته شده و حالت افتاده به خود می‌گیرند. همچنین ممکن است به سرعت چرب شوند. متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که 2 تا 3 دقیقه مالش نرم‌کننده روی سر کافی خواهد بود.


نرم کننده عمیق موی سینره به خوبی موهای شما را تغذیه و ترمیم می کند. در فرمولاسیون نرم کننده عمیق موی سینره ترکیباتی بکار رفته است که خواص نرم کنندگی و ترمیمی فوق العاده ای برای موها دارند. ترکیبات موجود در این محصول در ادامه شرح داده شده است.


پروتئین هیدرولیز شده شیر


نرم کننده عمیق موی سینره حاوی پروتئین هیدرولیز شده شیر است.مواد حاصل از هیدرولیز پروتئین شیر علاوه بر تغذیه پوست باعث حفظ رطوبت پوست به مدت طولانی می شود


پلی کواترنیوم 10


در ترکیب نرم کننده عمیق موی سینره پلی کواترنیوم 10 بکار رفته است. این ماده پلی مری کاتیونی به صورت کمپلکس می باشد که از ئیدروکسی اتیل سلولز مشتق می گردد. این ترکیب حالت دهنده بسیار خوبی می باشد. خاصیت چسبندگی به مو دارد و یک فیلم پوششی محافظ بر روی مو تشکیل می دهد. همچنین باعث رطوبت رسانی به مو گشته و سبب شانه خوری بهتر مو در حالت خیس و خشک می گردد. از شکنندگی مو جلوگیری نموده و براقی و شفافیت مو را افزایش داده و باعث حالت ابریشمی مو می گردد. در مورد موهای مجعد و خشک، باعث حالت پذیری بهتر آنها می گردد و از ایجاد الکتریسیته ساکن و پرواز موها جلوگیری می نماید.


پروتئین هیدرولیز شده جوانه گندم


نرم کننده عمیق موی سینره حاوی پروتئین هیدرولیز شده جوانه گندم است. این پروتئین هیدرولیز شده حاوی اسید های آمینه آلانین، آرژنین، سیستین، گلیسین، متیونین، فنیل آلانین و غیره می باشد، اسید آمینه سیستین موجود در آن می تواند باندهای دی سولفیدی در کراتین مو به وجود آورده که باعث استحکام، تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده در ساقه مو می گردد.


این ترکیبات یک لایه پوشاننده برروی مو تشکیل داده که باعث حالت پذیری هرچه بیشتر مو و شفافیت و لطافت آن می گردد. این پروتئین به راحتی به مو چسبیده باعث رطوبت رسانی عمیق به مو شده و همچنین باعث افزایش ضخامت مو می گردند این ترکیبات باعث تغذیه و احیاء مو از پیاز تا انتهای ساقه مو گشته و با تحریک متابولیسم سلولی باعث افزایش رشد و قوام تارهای مو می گردد.


گلیسیرین


نرم کننده عمیق موی سینره حاوی گلیسیرین است که از دیر باز در فراورده های مرطوب کننده مورد استفاده بوده است. این ماده جاذب الرطوبه بوده و باعث مرطوب شدن پوست می گردد.


نرم کننده مو


روش مصرف نرم کننده عمیق موی سینره


بعد از شستشوی مو با شامپوی مناسب با توجه به بلندی مو مقدار مناسبی از نرم کننده را روی ساقه ها و نوک موها پخش کرده و بعد از5الی 10 دقیقه آبکشی نمایید.


توصیه ها در رابطه با نرم کننده عمیق موی سینره


  • نرم کننده عمیق موی سینره را از مراکز معتبر و داروخانه ها خریداری کنید.

  • امکان استفاده از برخی از نرم کننده ها به طور خاص بر روی ریشه مو وجود دارد اما در نرم کننده های عمومی توصیه می شود که تنها بر روی ساقه مو استفاده شود.

  • در کنار این محصول می توانید از شامپوهای ملایم سینره استفاده کنید.

  • نرم کننده عمیق موی سینره را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.


separator line


بیشتر بخوانید:


معرفی بهترین نرم کننده های موی سر


طرز تهیه ۸ نرم کننده طبیعی مو در خانه


چرا باید از نرم کننده مو استفاده کرد؟


separator line


بیشتر بخوانید  استفاده از حالت دهنده های مو
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *