مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آشنایی با فیستول مقعدی و هزینه های درمان این بیماری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آشنایی با فیستول مقعدی و هزینه درمان این بیماری

یکی از شایع ترین عوارض ناحیه مقعد فیستول مقعدی است. بسیاری از مردم با علائم این بیماری آشنا نیستند و نمی دانند برای چه دکتری باید تحت درمان قرار گیرند و یا از چه دارویی استفاده کنند.

نکته مهمی که در ابتدای این مقاله به آن می پردازیم این است که تنها راه درمان فیستول جراحی و لیزر است و این عارضه با دارو درمان نمی شود. بنابراین، برای جلوگیری از اتلاف وقت و درمان فوری فیستول، باید در اسرع وقت به جراح مراجعه کنید.

اگر نمی دانید کدام روش درمانی را انتخاب کنید یا نگران هزینه درمان و جراحی فیستول با لیزر هستید، مقاله زیر را دنبال کنید:

بیماری فیستول

فیستول اگر بخواهیم به سادگی آن را تعریف کنیم، بافت های مختلف ناحیه مقعد را در نظر بگیرید. این بافت ها به طور معمول از یکدیگر جدا می شوند. از طرفی در قسمت مقعدی غدد مختلفی وجود دارند که ترشحات خود را به داخل کانال مقعدی رها می کنند.

اگر خروجی یکی از غدد مسدود شود، چرک و عفونت ایجاد می شود. این چرک و عفونت می تواند پخش شود و یک کانال باریک با دو سر باز تشکیل دهد که دو بافت مجزای مقعد را به هم متصل می کند و یک سر این کانال باریک به سطح پوست اطراف مقعد باز می شود و عفونت های چرکی از آن خارج می شود.

معمولاً علت اصلی چنین حالتی آبسه است، اما دلایل دیگری نیز زمینه ساز این مشکل است. و همچنین انواع بیماری های عفونی و گوارشی.

فیستول مقعدی می تواند ده ها شکل مختلف داشته باشد. گاهی اوقات باز شدن فیستول به راحتی در سطح پوست دیده نمی شود و کار را سخت می کند.

آشنایی با فیستول مقعدی و هزینه درمان این بیماری

برای تشخیص فیستول مقعدی، علائم زیر را در نظر بگیرید:

  • التهاب و تورم پوست اطراف ناحیه مقعد
  • درد مداوم و ضربان دار در ناحیه مقعد
  • آبسه مقعدی راجعه
  • مشاهده سوراخ ها و کانال های غیر طبیعی روی سطح پوست
  • وجود چرک و عفونت در محل فیستول
  • ترشحات بدبو و خون آلود در نزدیکی مقعد
  • تب
بیشتر بخوانید  بازی های المپیک 2020 توکیو اعزام خبرنگاران ایرانی در مرکز عکس مرکز رسانه - اخبار ورزشی - اخبار ورزشی تسنیم

چه کسانی در معرض خطر فیستول هستند؟

علت اصلی فیستول مقعدی گرفتگی غدد مقعد و آبسه مقعد است. سایر شرایط بسیار کمتر رایج که می توانند خطر فیستول مقعدی را افزایش دهند عبارتند از:

  • بیماری کرون (بیماری التهابی روده)
  • پرتودرمانی (درمان سرطان)
  • یک ضربه بزنید
  • بیماری های منتقله از راه جنسی
  • بیماری سل
  • دیورتیکولیت (بیماری که در آن کیسه های کوچک در روده بزرگ ایجاد شده و ملتهب می شوند)
  • سرطان

راه های درمان فیستول

معمولا برای درمان فیستول مقعدی نیاز به جراحی است و این عارضه به خودی خود بهبود نمی یابد. چندین روش مختلف برای جراحی وجود دارد، اما بهترین گزینه برای شما بستگی به محل فیستول شما دارد و اینکه آیا فیستول کانالی است یا شاخه ای در جهات مختلف.

گاهی اوقات ممکن است نیاز به معاینه دیجیتال یا آزمایشاتی مانند سونوگرافی و ام آر آی داشته باشید.

جراح در مورد گزینه های موجود و آنچه که فکر می کند برای شما مناسب است با شما صحبت خواهد کرد. جراحی فیستول مقعدی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و هدف آن درمان فیستول و در عین حال جلوگیری از آسیب عضله اسفنکتر است.

آسیب به حلقه عضلات باز و بسته کننده مقعد می تواند منجر به از دست دادن کنترل روده (بی اختیاری روده) شود.

به همین دلیل انتخاب پزشک با تجربه و روش جراحی مناسب می تواند روند درمان را تسریع کند یا آن را مختل کند. پس در انتخاب دکتر فیستول دقت و وسواس داشته باشید.

گزینه های اصلی برای جراحی فیستول در اینجا بیان می شود که طول درمان، نتایج و هزینه هر یک از این روش ها متفاوت است:

با توجه به شرایط اقتصادی، یکی از مهم ترین عوامل موثر در تصمیم گیری بیماران برای انتخاب روش درمان فیستول، قیمت است. در این صفحه از سایت دکتر بیان عابدیان هزینه درمان فیستول با لیزر و سایر روش های جراحی را به طور کامل بررسی کرده اند و برای اطلاعات جامع تر می توانید با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید  اولین عکس از دختر شبنم قلی خانی

جراحی لیزر

جراحی فیستول با لیزر یک روش سرپایی و فوری است که در حال حاضر تا حد زیادی جایگزین روش های جراحی شده است. در این روش تابش لیزر با تابش لیزر یکپارچه به مسیر ایجاد شده توسط فیستول، ترمیم شده و عفونت به طور کامل تخلیه می شود.

جراحی فیستول با لیزر سرپایی به عنوان بهترین راه درمان این عارضه شناخته می شود که بدون نیاز به بستری در بیمارستان و بدون عارضه خاصی انجام می شود.

احتمال عود بیماری با روش لیزر بسیار کم است و بیش از 90 درصد نتایج فیستول لیزر قطعی است.

فیستولوتومی

رایج ترین نوع جراحی فیستول مقعدی فیستولوتومی است. این روش شامل ایجاد یک برش در تمام طول فیستول است تا باز شود و مانند یک اسکار صاف بهبود یابد.

فیستولوتومی مؤثرترین درمان برای بسیاری از فیستول های مقعدی است، اگرچه معمولاً فقط برای فیستول هایی مناسب است که از بسیاری از عضلات اسفنکتر عبور نمی کنند زیرا خطر بی اختیاری کمتر است.

اگر جراح مجبور باشد قسمت کوچکی از عضله اسفنکتر مقعد را در حین عمل قطع کند، تمام تلاش خود را می کند تا خطر بی اختیاری را کاهش دهد.

در مواردی که خطر بی اختیاری بیش از حد در نظر گرفته شود، ممکن است روش دیگری توصیه شود.

تکنیک های ستونی

اگر فیستول شما از بخش قابل توجهی از عضله اسفنکتر مقعد عبور کند، جراح ممکن است توصیه کند که ابتدا ستون فقرات خود را قرار دهید. کولون تکه ای از بخیه جراحی است که برای چندین هفته در فیستول باقی می ماند تا کاملا خشک شود. تخلیه عفونت به درمان بیماری کمک می کند، در حالی که نیازی به برش عضلات اسفنکتر نیست.

همچنین ممکن است برای نتایج دقیق تر، روش ستون فیستولوتومی تجویز شود.

بیشتر بخوانید  عکس الناز ملک در کنسرت رضا صادقی

روش سوئیچینگ پیشرفته

اگر فیستول شما از ماهیچه های اسفنکتر مقعد عبور کند و فیستولوتومی با خطر بی اختیاری همراه باشد، می توان از یک روش تاشو پیشرفته برای درمان استفاده کرد. در این روش از بافت روده برای ترمیم سوراخ ایجاد شده توسط فیستول استفاده می شود. . موفقیت این روش کمتر از فیستولوتومی است، اما از بریدگی عضلات اسفنکتر مقعدی جلوگیری می کند.

مکمل Bioprost

گزینه دیگر قرار دادن پلاگین پروتز زیستی است. این یک پلاگ مخروطی است که از بافت حیوانی ساخته شده است و برای مسدود کردن دهانه داخلی فیستول استفاده می شود. این روش برای انسداد فیستول مقعدی خوب عمل می کند و هیچ نگرانی جدی در مورد ایمنی آن وجود ندارد.

کدام درمان فیستول مناسب تر است؟

هزینه های درمان فیستول علاوه بر نوع درمان با معیارهای مختلفی تعیین می شود. آنها به حقوق پزشک، کلینیک یا بیمارستانی که به آن مراجعه می کنید و همچنین پیشرفت بیماری بستگی دارد.

می دانیم که جراحی فیستول در یک بیمارستان خصوصی، علاوه بر هزینه جراحی، با هزینه های اضافی زیادی مانند هزینه های بستری، دوره نقاهت طولانی و مراقبت های بعد از عمل همراه است.

اما فیستول لیزری یک عمل سرپایی است که نیازی به بستری شدن در بیمارستان و دوره نقاهت طولانی ندارد. همچنین احتمال عفونت یا عود بیماری با روش لیزر بسیار کم است.

البته بیمه هزینه لیزر فیستول را پوشش نمی دهد، اما با توجه به شرایط بیمه، قیمت لیزر فیستول همچنان ارزانتر از جراحی است زیرا جراحی نیاز به دوره نقاهت طولانی و حتی چند هفته استراحت دارد.

با این حال، درمان جراحی ممکن است درمان نهایی نباشد و ممکن است مجبور شوید این درمان را تکرار کنید، یعنی باید دوباره هزینه کنید.

https://www.nhs.uk/conditions/anal-fistula/treatment/

سلب مسئولیت: تیم روزانه هیچ نقشی در تهیه این مقاله و محتوای تبلیغاتی ندارد و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *