مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آشنایی با فلای بورد کیش و جذابیت‌های آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کیش یکی از جزیره‌های تفریحی در ایران است که دارای بهترین و زیباترین مناظر طبیعی و همچنین هیجان انگیزترین تفریحات است که افراد زیادی برای تجربه این موارد به این جزیره سفر می‌کنند. فلای بورد یکی از همین تفریحات است که در این مطلب قصد داریم شما را با آن آشنا نماییم.

فلای بورد چیست؟

در جزیره کیش تفریحات آبی همیشه طرفداران بسیار زیادی دارند. فلای بورد جزء آن دسته از تفریحاتی است که بسیاری از افرادی که با تور کیش از تهران به این جزیره سفر می‌کنند، حتما تجربه این بازی را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

فلای بورد کیش

شما زمانی که این بازی را انجام می‌دهید، می‌توانید اوج هیجان بین آسمان و دریا را تجربه کنید. در فلای بورد شما یک جفت کفش به پا خواهید کرد و یک موتور جت اسکی به این کفش‌ها متصل شده و کمک می‌کند تا در هوا معلق یا شناور بمانید. در واقع شما با استفاده از این بوردها می‌تواند پرواز کنید.

در ادامه این بوردها آب را با فشار بسیار بالایی پمپاژ خواهند کرد و این موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید مانور دهید و یا حرکات نمایشی انجام دهید. حتی با استفاده از این پمپاژ آب می‌توانید به راحتی شیرجه بزنید.

این بازی دارای محدودیت سنی است و تنها افراد بالای 18 سال می‌توانند از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که مدت زمان فلای بورد 20 دقیقه می‌باشد. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود وزن فرد است. افراد با وزن بالای 90 کیلوگرم نمی‌توانند از فلای بورد یا جت پک استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید  پای گروسی به بازار ارز باز شد

زمان مراجعه به فلای بورد

آب و هوای جزیره کیش گرم و شرجی می‌باشد و در تابستان این گرما و رطوبت هوا به بیشترین میزان خود خواهد رسید. حتما این نکته را می‌دانید که با افزایش رطوبت هوا، حضور در کنار ساحل و انجام بازی‌های آبی ممکن است اذیت کننده باشد. به همین دلیل بیشتر افرادی که با تور کیش از شیراز سفر می‌کنند، برای تجربه تمامی تفریحات آبی مانند فلای بورد، فصل پاییز و زمستان را انتخاب خواهند کرد.

علاوه بر این در فصل‌ها و بازه‌های زمانی تعطیل که جزیره کیش شلوغ می‌شود، طرفداران این بازی‌ها نیز زیاد شده و تمامی کلوپ‌ها شلوغ می‌شوند ولی بازهم همه مسافرین می‌توانند از تمامی خدمات استفاده کنند.

در حالت کلی شما می‌توانید در تمامی فصول و روزهای سال به هر کدام از کلوپ‌های ارائه دهنده خدمات فلای بورد مراجعه کنید و از ساعت 9:30 صبح تا 17:30 از این بازی بی‌نظیر لذت ببرید.

آیا فلای بورد به آموزش نیاز دارد؟

تمامی بازی‌های آبی نیاز به آموزش دارند چرا که اگر فرد بدون هیچ آموزش و تجربه‌ای وارد آن شود ممکن است خطراتی مانند غرق شدن او را تهدید نماید.

فلای بورد نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد و نیاز به آموزش دارد ولی به دلیل اینکه بازی آبی نسبتا ساده‌ای است، تنها 5 دقیقه ابتدایی بازی به آموزش اختصاص داده شده است و به مدت زمان بیشتری برای آموزش نیاز نخواهد بود.

نکاتی که باید هنگام انجام فلای بورد رعایت نمایید

در این بخش تعدادی از مهم‎ترین نکات در رابطه با این بازی را بیان خواهیم کرد. در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که تمانی کلوپ‌های ارائه دهنده فلای بورد دارای رختکن و دوش می‌باشند و نیازی نیست در رابطه با خیس شدن هنگام بازی نگران باشید.

بیشتر بخوانید  لباس کاملا متفاوت نجم‌الدین شریعتی مجری سمت خدا

بانوان نیز می‌توانند از این بازی استفاده کنند و هیچ ممنوعیتی وجود ندارد ولی اجازه این بازی برای بانوان باردار صادر نخواهد شد چرا که ممکن است آسیبی به آن‌ها یا فرزندشان وارد شود. علاوه بر خانم‌های باردار، افراد با ناراحتی‌های قلبی و تنفسی و جسمی نیز نباید از آن استفاده نمایند.

حتما به این توجه داشته باشید که باید 30 دقیقه قبل از شروع بازی در کلوپ حضور داشته باشید و همچنین از بردن اشیاء زینتی و با قیمت بالا به کلوپ نیز خودداری کنید چرا که ممکن است گم شوند و در این صورت کاری از دست شما برنخواهد آمد.

اگر شنا بلد نیستید اصلا نترسید. علاوه بر اینکه جلیقه نجات خواهید پوشید، غریق نجات‌هایی با تجربه بالا نیز در این محیط حضور دارند تا در صورت بروز مشکل به شما کمک نمایند.

فلای بورد

زمانی که بازی فلای بورد را آغاز می‌کنید، یک عکاس از تمامی لحظات عکس برداری خواهد کرد و شما با پرداخت هزینه می‌توانید آن‌ها را دریافت نمایید.

قیمت فلای بورد کیش

باید این حقیقت را بیان کنیم که قیمت این بازی ارزان نیست و تقریبا جزء تفریحات گران این جزیره محسوب می‌شود. به صورت تقریبی شما برای یک دور بازی کردن باید مبلغی حدود 260 هزار تومان را بپردازید و اگر بخواهید بازی خود را تا 1 ساعت ادامه دهید به احتمال زیاد باید تا 500 هزار تومان هزینه کنید.

درست است که این هزینه برای هر نفر نسبتا بالا است ولی هیجان این بازی و خاطره حیرت آوری که برای شما به جا خواهد گذاشت، این هزینه را جبران خواهد کرد و می‌توان گفت ارزش این میزان از هزینه را دارد.

بیشتر بخوانید  قیمت محصولات سایپا در بازار آزاد | ثبات قیمت کوییک دنده‌ای در بازار +جدول قیمت

در نهایت امیدواریم از سفر به کیش لذت ببرید و از تمامی تفریحات آن خاطره خوشی به همراه داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *