آشنایی با خواص مکمل پروتئین کازئین و نحوه مصرف مکمل کازئین



پروتئین کازئین چیست ؟


پروتئین کازئین، اصلی‌ترین پروتئین موجود در شیر می‌باشد. این پروتئین ۸۰% شیر گاو را تشکیل می‌دهد و ۲۰% باقی‌مانده آن پروتئین وی می‌باشد. پروتئین کازئین موجود در شیر از طریق اولترا فیلتراسیون استخراج شده و هیچ ماده شیمیایی در آن استفاده نشده است.


نتیجه این فرایند افزایش میزان پپتیدهای بیو اکتیو شیر می‌باشد که از وظایف ایمنی پشتیبانی می‌کنند و منجر به رشد ماهیچه ها می‌گردند. پروتئین کازئین دارای آمینو اسید می‌باشد و به عنوان پروتئین دیر هضم شناخته می‌شود.


سه نوع پروتئین کازئین وجود دارد: کلسیم کازئینات، کازئین میسلار و پروتئین ایزوله شیر. کازئین میسلار نوع خالص کازئین می‌باشد و حاوی وی نمی‌باشد. پروتئین ایزوله شیر حاوی وی و کازئین می‌باشد. در شیر گاو، پروتئین ایزوله شیر در حدود ۸۰ درصد کازئین و ۲۰ درصد وی می‌باشد و این امر آن را یک انتخاب مقرون به صرفه می‌سازد.


انواع پروتئین کازئین


دو نوع مختلف از پروتئین کازئین وجود دارد: آلفا S1 و S2 بتا و کاپا.


1. پروتئین کازئین آلفا S1 و S2 بتا


تقریبا تمام انواع گاوهای آمریکایی، اروپایی و استرالیایی، شیر با کازئین A1 تولید می‌کنند. گاوهای فرانسوی، آفریقایی و آسیایی، شیر با کازئین A2 تولید می‌کنند. از بین شیر تمام حیوانات، شیر بز حاوی کازئین A2 با غلظتی مشابه شیر انسان است.


به همین دلیل برخی از افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند، قادرند شیر بز را بیشتر از شیر گاو تحمل کنند. ساختار آلفا S1 و S2 مشابه هم است و فقط یک تفاوت جزئی در توالی اسید آمینه وجود دارد. آلفا S1 در اسید آمینه موقعیت شماره ۶۷، هیستیدین و کازئین A2، پرولین دارد.

بیشتر بخوانید  چند راهکار مفید برای از بین بردن پلاک دندان


2. پروتئین کازئین کاپا کازئین یا K-Cine


K ــ کازئین در پروتئین تمام پستانداران یافت می‌شود. این ترکیب به علت توانایی اش برای تقسیم کردن شیر به لخته و دلمه، در پنیرسازی ضروری است.


فواید پروتئین کازئین


1. فواید مکمل کازئین: رشد عضلانی


یکی از دلایلی که چرا پروتئین کازئین یک افزودنی محبوب به محصولات بدنسازی است، توانایی‌اش برای افزایش رشد عضلانی می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهد بدنسازانی که از مکمل پروتئین کازئین به همراه تمرینات مقاومتی شدید استفاده کردند، بهتر از کسانی که به آن‌ها ترکیبی از پروتئین وی، BCAAs و مکمل گلوتامین داده شد، عمل کردند.


بدنسازانی که در طول این مطالعه ۱۰ هفته‌ای، کازئین مصرف کردند، بیشترین افزایش را در توده‌ی خالص و بدون چربی گزارش دادند.


2. فواید مکمل کازئین: سوزاندن چربی بیشتر


آیا می‌خواهید چربی بیشتری بسوزانید و به اندامی باریک‌ تر و عضلانی‌ تر دست یابید ؟ از محصولات غنی شده با پروتئین کازئین استفاده کنید. محققان هلندی دریافتند که افزایش مصرف کازئین تا دو و نیم برابر به افزایش متابولیسم در بین شرکت کنندگان کمک کرد.


همچنین کسانی که مکمل‌های کازئین مصرف کردند بهتر خوابیدند، میزان سیری آن ها افزایش یافت و تعادل کل چربی آن‌ها بهبود یافت.


3. فواید مکمل کازئین: قدرت بیشتر


تقریبا هر کسی که تمرین می‌کند، می خواهد به قدرت و استحکام بیشتری دست یابد. تقویت کردن روال تناسب اندامتان با مکمل های کازئین به شما کمک خواهد کرد که به این هدف و حتی بیشتر از آن دست یابید.

بیشتر بخوانید  خیارشور فله‌ ای نخرید !!!


یک مطالعه در ماساچوست گزارش می‌دهد افرادی که مکمل‌های کازئین مصرف کردند، قدرت پاها، سینه و شانه‌هایشان را در مقایسه با آن‌هایی که فقط از پروتئین وی استفاده کردند، دو برابر کردند. به گفته محققان، پتانسیل افزایش دهندگی قدرت کازئین به علت توانایی‌های ضد کاتابولیکی آن می‌باشد.


4. فواید مکمل کازئین: کارایی را افزایش می‌دهد


پروتئین کازئین، دارای یک توانایی منحصر به فرد برای رساندن یک جریان ثابت از اسیدهای آمینه به جریان خون است و این کار را تا چند ساعت انجام می‌دهد. نوشیدن یک لیوان شیر غنی شده با کازئین قبل از خواب، ترمیم و رشد عضلانی را افزایش می‌دهد.


به دلیل موجودی ثابت اسیدهای آمینه، عضلات قوی، انعطاف پذیر و قدرتمند باقی می‌ مانند. همه این‌ها به معنای استقامت و عملکرد بهتر است.


5. فواید مکمل کازئین: کمک به کاهش وزن


پروتئین کازئین با افزایش وزن و ساخت توده عضلانی، مرتبط است. اما با توجه به مطالعه‌ای که درمجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد، ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند. در طول این مطالعه، دو رژیم غذایی مورد مقایسه قرار گرفت که یکی با ۱۰ درصد انرژی دریافتی از کازئین و دیگری با ۲۵ درصد انرژی دریافتی از کازئین، بود.


در افرادی که مکمل‌ های کازئین بیشتری مصرف کرده بودند، افزایش سیری و مصرف انرژی دیده شد. محققان نتیجه گیری کردند که مصرف کازئین بیشتر می‌تواند ترکیب بدن را بهبود ببخشد و به کنترل وزن کمک کند.


زمان و میزان مصرف مکمل های پروتئین کازئین


روش مصرف مکمل کازئین: زمان بندی پیشتر مورد بررسی قرار گرفته و میزان مصرف نیز از یک پیمانه تا ۸oz متغیر می باشد اما باید نیازمندی‌های روزانه پروتئین خود را نیز در نظر بگیرید: بسیاری از افراد روزانه ۱ تا ۱.۵ گرم به ازای هر پوند وزن استفاده می‌کنند و میزان بدست آمده را به چند بخش تقسیم کرده و در طول روز به همراه غذا یا به صورت نوشیدنی مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف هیدروکورتیزون سدیم فسفات


محصولات کازئین پودرهای خالص پروتئینی می‌باشند و علی رغم اینکه نمونه‌های ترکیبی نیز موجود می‌باشند، باید بسیار دقت کنید زیرا این ترکیبات علاوه بر وی و کازئین اغلب دارای پروتئین هایی با کیفیت کم نیز می‌باشند.


شما همچنین می‌توانید کازئین را به عنوان بخشی از ترکیبات پودرهای افزایش وزن مشاهده کنید. در صورتی که می‌خواهید نوع ترکیبی را خریداری کنید در خرید خود دقت کنید و نمونه‌ای را که فقط دارای کازئین و وی می‌باشد، خریداری نمایید.


در صورتی که می‌خواهید کازئین و وی را به صورت جداگانه خریداری نمایید، از منابع با کیفیت استفاده کنید. اگر در حال خرید محصولی برای افزایش وزن می‌باشد، محصولی را انتخاب کنید که دارای شکر کمی می‌باشد. همانند همیشه، قبل از مصرف اطلاعات موجود بر روی برچسب را مطالعه کنید.


بیشتر بخوانید:


کاربرد مکمل پروتئین + نحوه مصرف پودر مکمل پروتئین


انواع مکمل کربوهیدرات : شیوه مصرف مکمل کربوهیدرات


بهترین مکمل های پتاسیم و ویژگی های آن ها


معرفی بهترین مکمل های افزایش وزن با اثرگذاری فوق العاده


معرفی بهترین مکمل های تستوسترون با اثر گذاری فوق العاده


دیدگاهتان را بنویسید