آشنایی با انواع کفپوش ها و مزایای استفاده از آن


کفاش چیست؟ ما انواع مختلفی از پوشش های کف را ارائه می دهیم

به گزارش دلگرم: اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که کشفور چیست و چه کاربردی دارد، این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ خواهد داد. به زبان ساده، کف رابط بین کف ساختمان و لوله های فاضلاب است. در سرویس های بهداشتی و حمام و تمامی قسمت های ساختمان که نیاز به زهکشی دارند، دریچه کوچکی در طبقه همکف تعبیه شده تا آب جمع آوری شده به فاضلاب تخلیه شود. کفپوش ها انواع مختلفی دارند که به معرفی مدل های مختلف آن ها می پردازیم، دو مزیت مهمی که کفپوش های جدید دارند در قسمت مزیت های کف پوش مطرح شده است و نکاتی در مورد انواع آن ها خواهید خواند.

انواع مختلف کفپوش

اولین مدل‌های کف از پلاستیک ساخته می‌شدند و برای سال‌ها فقط مدل‌های پلاستیکی در بازار موجود بود. بعد از چند سال دکوراسیون داخلی به حمام و سرویس بهداشتی منتقل شد که حاصل آن کفپوش استیل بود.کف استیل به دلیل مقاومت در برابر مواد اسیدی و مواد شوینده بهترین جایگزین برای کفپوش های نمکی پلاستیکی است و ظاهر بسیار بهتری نسبت به کفپوش های پلاستیکی دارد.


انواع کفپوش

کف سرامیک مربع

کفپوش های برنجی نیز به دلیل رنگ طلایی و مقاومت بالا در برابر کدورت و فرسایش می توانند یکی از گزینه های خرید کف پوش باشند. پس از پاسخ به این سوال که کف چیست، شما را با انواع کفپوش ها آشنا می کنیم. کفپوش ها انواع مختلفی دارند که طبقات دایره ای ساده و مربعی در ابعاد 10*10 سانتی متر از رایج ترین کفپوش های موجود در بازار هستند. کف های خطی و کف سرامیک دو نوع دیگر هستند. فوم نمک معمولی برای تخلیه مقادیر زیاد آب مناسب نیست. خاک های خطی به دلیل اندازه بزرگتر آب بیشتری را تخلیه می کنند. کف های خطی عمدتاً در پارکینگ ها، استخرهای شنا، حمام های لوکس و مکان های عمومی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  راهنمای کامل شیوه های کاشت باقالا

کف فولادی خطی

کف سرامیک همان کفپوش های ساده یا خطی است با این تفاوت که سرامیک در وسط قرار می گیرد و در اطراف کف برای تخلیه آب استفاده می شود. این یک کف با سرامیک دور آن را تشکیل می دهد و حالتی پنهان دارد.

مزیت کف پا

در طبقات جدید دریچه ای در آنها تعبیه شده بود که مزیت بسیار مهمی نسبت به طبقات قدیمی ایجاد کرد. این شیر همیشه بسته است و تنها زمانی باز می شود که وزن آب روی آن گذاشته شود تا تخلیه شود. دریچه های کف جدید که از ورود حشرات جلوگیری می کند. این ویژگی مهم کفپوش شیرآلات مانع از خروج بوی نامطبوع فاضلاب می شود و مزیت دیگر این است که راه اصلی ورود حشرات به خانه شما همیشه بن بست است.

چند نکته در مورد خرید انواع کفپوش

در انتخاب انواع کفپوش ها به طرح و نقش آن ها توجه کنید تا با خانه و حیاط شما همخوانی داشته باشند و با هم تداخل نداشته باشند و بد جلوه دهند زیرا این وسیله کوچک و کم اهمیت می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. در زیبایی بسته به میزان تورم در هر مکان حتما از یک نوع کف در همان مکان استفاده کنید مثلا در مکان هایی مانند استخر و حیاط های بزرگ از کف های خطی استفاده کنید.
اگر می خواهید در حیاط خود و یا در مکان هایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند، کفپوش نصب کنید، از انواع پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا کف نمکی حیاط پلاستیکی در مدت کوتاهی در برابر نور خورشید کیفیت، جنس و سختی خود را از دست می دهد.

بیشتر بخوانید  شب یلدا در سال 99 چند شنبه و چه تاریخی است ؟


دیدگاهتان را بنویسید