مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

 آشنایی با انواع موز 

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


همه چیز در مورد موز

موز به طور معمول دارای بافت نشاسته ای، عطر و بوی شیرین و توانایی رسیده شدن حتی بعد از برداشت و یا حتی در زمان رشد آن ها بر روی درخت هستند. به عنوان میوه های گرمسیری، موزها برای خنک نگه داشته شدن در سردخانه ها نگه داری نمی شوند بنابراین بهتر است برای ذخیره سازی آن ها از دمای اتاق استفاده نمود که موزها رسیدگی تدریجی داشته باشند. اگر می خواهید سرعت رسیدگی موزها بیشتر شود باید آن ها را در کیسه های کاغذی قرار داد.

شما می توانید موزها را در فریزر بگذارید وقتی هنوز در پوست هستند. این در صورتی است که موزها از کیفیت خوبی برخوردار نباشند .با موزهای فریز شده میتوان اسموتی و شیک درست کرد که برای پخت نان یا شیرینی موزی عالی می باشند.

خواص و فواید موز برای بدن

موز منبع عالی پتاسیم و ماده مغذی مسئول انتقال اکسیژن به مغز است. هم چنین کمک می کند ذهن خود را هوشیار نگه دارید چون منیزیم در میوه ها فعالیت الکتریکی مناسب بین سلول های عصبی در مغز ایجاد می کند. علاوه بر این، آن هم چنین مسئول کمک به مغز برای دفع مواد زائد مانند آمونیاک از بدن است. با کاهش سطح آمونیاک در مغز به طور خودکار تیز و دقیق می شود. موز به پیش گیری از بیماری پارکینسون و آلزایمر کمک کند.

موز فواید بسیاری برای سلامتی دارد از جمله سلامت قلبی و عروقی، بهبود سلامت روانی، کمک به افزایش انرژی و ایمنی، پیش گیری از کم خونی، جلوگیری از زخم معده، و تسکین بیماری صبحگاهی و همچنین جلوگیری از دیابت ،کوری کمک می کند.

بیشتر بخوانید  لیست شعبه های بانک مسکن در قم + آدرس و تلفن

انواع موز

معرفی انواع موز

سیب موزهای شیرین

بعضی از گونه های خاص موز بسیار شیرین هستند . بنابراین نام دیگری برای آن ها اطلاق می شود، سیب موزهای شیرین . آنها در مناطق بارانی و گرمسیری رشد می کنند. مغز این میوه سفت است و رنگ صورتی مایلی دارد. شیرینی و رطوبت میوه، آن را برای درست نمودن اسنک و یا استفاده در دسر مناسب کرده است .مخصوصا برای اضافه نمودن در سالاد میوه و استفاده در سایر تولیدات خام . از زمانی که هنوز قهوه ای نشده اند و سرعت رشد بیشتری نسبت به سایر گونه های موز دارند.

موزهای کاوندیش ( Cavendish )

از انواع معمول موزها هستند. آنها دراز و زرد هستند و با شیرینی ملایمی در همه جا یافت می شوند. آنها از حالت سبز نرسیده به رسیده کامل درحالی که هنوز رنگ زرد ملایمی دارند و برای پررنگ تر شدن به همراه لکه های قهوه ای به سمت نرم شدن بیشتر و قهوه ای شدن پیش می¬روند.

البته بیشترین میزان رسیدگی به سلیقه شخصی بستگی دارد. بالاترین حد رسیدگی و قهوه ای شدن می¬تواند در فریزر رخ دهد در حالی که پوست آنها کنده شده شده است و برای ساخت اسموتی و یا نان موز به کار روند.

موز

موزهای ویلیام

شبیه موزهای Giant Cavendish هستند . دارای ویژیگی هایی همچون بزرگی، نرمی و شیرینی می باشند. در مکانی که آن ها رشد می کنند اغلب آنها را به صورت نرسیده و سبز به فروش می رسانند. مانند همه موزها مراحل رسیدن خود را تا بعد از چیده شدن نیز ادامه می دهند. برای سرعت بخشیدن به درجه رسیدگی، آن ها را در بسته های کاغذی در درجه حرارت اتاق قرار می دهند.

بیشتر بخوانید  لیست پانسیون و خوابگاه های پسرانه تهران همراه با آدرس و تلفن

موزهای کوچک موسوم بهLady finger

کوچک تر و شیرین تر از موزهای بلندتر و نرم تر Cavendish هستند. از آن ها می توان در یک روش مشابه با کنترل یک سری جزئیات به ویژه برای کودکان اسنک درست نمود.

موزهای Pisang Raja

مشهور تر از نوع Indonesia هستند و اغلب برای ساخت کلوچه های موزی مانند عکس اینجا استفاده می شوند. همچنین آن ها با نام موزهای Musa Belle نیز شناخته می شوند.

موز قرمز

موز قرمز

بسیاری از انواع موز قرمز وجود دارد. اما در دو چیز مشابه هستند اول باید آن ها را در مناطق بسیار سرد پیدا نمود . دوم از نظر طعم از سایر موزها گرایش بیشتری به شیرینی دارند. آن ها را با دست بخورید یا به ظرف خود اضافه نمایید. در هر صورت وقتی قرمز باشند آماده خوردن هستند.

موزهای پخته ( Cooking) مانند plantains

بهتر از سیب زمینی هایی هستند که به نام موز معرفی می شوند. آن ها را میتوان سرخ یا آب پز نمود و یا حتی به حالت چیپس درآورد به نوعی دیگر از آن ها به عنوان سبزی نشاسته دار استفاده کرد.

این موزها به صورت سبز فروخته می شوند بسیاری از انواع موزها می توانند به عنوان موزهای پخته (Cooking) استفاده شوند درحالی که هنوز سبز و دارای نشاسته هستند.

separator line

بیشتر بخوانید:

۹ خاصیت شگفت انگیز برگ موز

خواص موز سبز

آموزش کاشت و نگهداری درختچه موز زینتی

separator line


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *