مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آشنایی با انواع سگ بولداگ

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


معرفی انواع سگ بولداگ

بولداگ سگی بسیار اجتماعی با رفتاری دوستانه است که از تنها بودن برای مدت طولانی متنفر بوده و تمایل دارد بیشتر اوقات خود را با صاحب خود بگذرانند، اگرچه نای باریک، ساختار خاص صورت و پاهای کوتاه این حیوانات جلوی شرکت آن ها در فعالیت های شدید را می گیرد.

فعالیت های ورزشی طولانی مدت (از هر نوعی) باعث می شود که این سگ برای نفس کشیدن به تقلا بیفتد و در نتیجه در برابر بسیاری از بیماری های تنفسی آسیپ پذیر می شود.

بولداگ ها قابلیت یادگیری بالایی دارند اما تمرین دادن آن ها نسبت به دیگر گونه ها زمان بیشتری را می طلبد و نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. گاهی اشاره می شود که بولداگ ها حیواناتی لجوج و یک دنده هستند که البته این موضوع به هوش خاص و متفاوت آن ها باز می گردد.

این نژاد در اکثر اوقات به خوبی با حیوانات خانگی دیگر کنار می آیند. رفتاری مناسب با کودکان دارند و علاقه زیادی به بازی کردن با همه اعضای خانواده از خود نشان می دهند. درست است که خرید و نگهداری از بولداگ ها می تواند کمی هزینه بر باشد، اما پول بهای کمی است برای کسانی که عاشق صورت خنده دار و لجوج این سگ می شوند.

شاخصه هر یک از انواع سگ بولداگ با توجه به ویژگی‌های فیزیکی با یکدیگر متفاوت است. با وجود تفاوت بین انواع سگ بولداگ، مطمعن باشید درصورت به خانه آوردن هریک از آنها روزهای شادی را برای تمام اعضای خانه خواهید ساخت.

سگ

بولداگ انگلیسی

نژاد سگ بولداگ انگلیسی یا بریتانیایی از شهرت زیادی در میان این سه نژاد برخوردار است. نژاد انگلیسی بولداگ از پادشاهی انگلستان سرچشمه می‌گیرد. بولداگ انگلیسی به دلیل داشتن صورت دوست‌ داشتنی و بدن گوشتالو بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. سایز این سگ‌ها متوسط است که حدود ۴۰ سانتی‌متر از سطح زمین تا شانه‌ها می‌باشد و برخلاف سایزشان وزنی بیشتر از ۲۵ کیلوگرم دارند.

ظاهر سگ بولداگ انگلیسی بسیار زیبا و دوست‌ داشتنی است. اگرچه نژاد انگلیسی از انواع سگ بولداگ، تنومند و عضلانی است اما شخصیتی شیرین و مهربان دارند. سگ بولداگ انگلیسی شاد و بازیگوش است و می‌تواند ساعات زیادی را در کنار شما بر روی مبل بنشیند. اگر به مانند ما فکر می‌کنید که صورت بولداگ انگلیسی، جذاب و مهربان است، بهتر است تا با یکی از آنها دوست شوید. آن وقت دیگر مطمعنا عاشق سگ بولداگ می‌شوید. اگر به دنبال یک سگ آرام و ساکت هستید، دیگر مورد دلخواهتان را پیدا کرده‌اید.

بولداگ فرانسوی

سگ بعدی از انواع سگ بولداگ، نژاد فرانسوی بولداگ است که شباهت زیادی به سگ‌های بوستن تریر دارد. وجه تمایز بین آنها بدن گوشتالو و عضلانی بولداگ فرانسوی است. همچنین صورت بولداگ فرانسوی کمی پهن‌تر و گوشهای خفاشی دارد. ویژگی‌های بدنی نژاد سگ بولداگ فرانسوی بسیار شبیه به بولداگ انگلیسی است. این نژاد کمی کوچکتر است اما قد آنها نزدیک به یکدیگر می‌باشد. از نظر تاریخی، بولداگ فرانسوی بعنوان یک همراه اصلی در جامعه بلند پایه فرانسه در قرن نوزدهم یاد شده است.

بیشتر بخوانید  کار دستگاه ماینر چیست ؟ ماینر چگونه کار میکند ؟

سگ‌ بولداگ فرانسوی کوچک اما تنومند بوده و قد آنها از ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر تا شانه‌هایشان است. وزن بولداگ فرانسوی به ۱۴ کیلوگرم می‌رسد. سگ بولداگ فرانسوی بشاش، برون‌گرا و اندکی هم خشن می‌باشد اما بسیار شیرین و وفادار هستند. این سگ عاشق وقت گذرانی با شما خواهد بود و اگر بدرستی مورد تربیت و آموزش قرار گیرد، کودک شما از بازی کردن با یک سگ شاد و مهربان لذت خواهد برد. سگ بولداگ فرانسوی سازگاری بسیار خوبی با فضاهای شهری دارد.

بولداگ آمریکایی

بالاخره به معرفی سگ بولداگ آمریکایی رسیدیم که به دو دسته اسکات و جانسون تقسیم می‌شود. بولداگ آمریکایی سگی شیرین و دوست‌ داشتنی است. افرادی که ورزش می‌کنند، سفر می‌روند و یا به یک سگ وفادار در کنار خود نیاز دارند می‌توانند بولداگ آمریکایی را انتخاب اول خود قرار دهند. بولداگ آمریکایی بزرگترین و فعال‌ترین نژاد در میان انواع سگ بولداگ یاد شده می‌باشد.

سایز سگ بولداگ آمریکایی به ۷۵ سانتی‌متر تا شانه‌های حیوان و وزنی تا حدود ۵۵ کیلوگرم دارد. همانطور که بیان گردید، شخصیت بولداگ آمریکایی بسیار خاص می‌باشد و دلیل آن وفادار بودن این سگ نسبت به افرادیست که از آن مراقبت و محافظت می‌کنند. دیگر از شلوغ کردن اطراف‌تان با سگ‌های بزرگ پرهیز کنید و تنها این سگ زیبا و باشکوه را به خانه بیاورید.

بولداگ

واقعیاتی از سگ های بولداگ

طول عمر بولداگ انگلیسی چقدر است؟

طول عمر یک بولداگ انگلیسی تنها 8 سال است. به طوری که طول عمر سگ ها عموما 13 سال است. چرا بولداگ انگلیسی 40٪ زودتر از همتا هایشان میمیرند؟ متاسفانه، شیوه های نادرست پرورش این سگ ها دلیل اصلی زندگی کوتاه شان نسبت به سایر نژادهای سگ هستند.

بولداگ ها بسیار دوستانه، خنده دار و صبور هستند. آنها همچنین به خاطر شجاعت، وفاداری و عشق به صاحبانشان شناخته شده آند. بولداگ انگلیسی بدور از خشونت هستند و به طور خستگی ناپذیر کار خواهند کرد تا آنچه را که می خواهند دریافت کنند. آنها بسیار قدرتمند و مستقل هستند، اما مانند بچه های بشر، بولداگ انگلیسی نیاز به توجه دائمی و گرمای انسانی از صاحبان خود دارند.

رفتار بولداگ انگلیسی با کودکان چگونه است ؟

بله، بولداگ انگلیسی سگ های شگفت آنگیز برای کودکان هستند. آنها هنوز محافظ و ملایم هستند. بولداگ تهاجمی نیست و برای اکثر کودکان بسیار سرگرم کننده هستند. بولداگ ها نیز سگ های نگهبان طبیعی هستند و شناخته شده است که در صورتی که خطر وجود دارد و یا اگر یک کودک در معرض دشواری و خطر باشد، به صاحبان آنها هشدار می دهند.

بیشتر بخوانید  با ۲۹ تفاوت یوکاریوت و پروکاریوت آشنا شوید

نیازهای ورزشی بولداگ انگلیسی

بولداگ انگلیسی نیاز به تمرین و ورزش زیادی ندارند. دو بار پیاده روی روزانه معمولا کافی است، اما اکثر بولداگ های انگلیسی تمایل دارند که از منزل بیرون بیایند و کاوش کنند. درست مثل انسان ها، بولداگ ها موجودات اجتماعی هستند و روحیه و سلامت آنها با پیاده روی منظم و مکرر بهبود می یابد. بولداگ انگلیسی نمی توانند به دلیل آناتومی آسیب پذیری که دارند در ورزش طولانی مدت مقاومت کنند. بنابراین ممکن است دچار مرگ ناگهانی و یا پنومونی شوند. صاحبان بولداگ های انگلیسی باید به طور مداوم فعالیت های سگ خود را از جهت خستگی نظارت کنند.

بولداگ انگلیسی را در داخل خانه نگه داریم یا خارج از خانه؟

بولداگ انگلیسی فقط باید در داخل خانه نگه داشته شوند. از آنجا که خستگی و گرما می تواند در عرض چند دقیقه برای او اتفاق بیافتد، بولداگ انگلیسی نمی توانند در هوای گرم بدون نظارت بیرون باشند.بولداگ انگلیسی همچنین نیاز به آب و هوای سرد دارند و اکثر صاحبان آنها ترموستات خانه شان را به صورت اتوماتیک تنظیم می کنند تا بولداگ خود را در طول روز ایمن نگه دارند و زمانی که آنها در خانه نیستند مشکلی برای او پیش نیاید.

چرا برای بولداگ های انگلیسی مسافرت هوایی مجاز نیست؟

پس از یک فقره مرگ بولداگ انگلیسی ناشی از پرواز،بولداگ ها از پرواز در هر شرکت هواپیمایی تجاری ممنوع شدند. دلیلی که آنها نباید پرواز کنند به علت مشکلات تنفسی آنها است و به راحتی می توانند در محدوده باربری هواپیما بیش از حد گرم شوند و به مشکل‌ بخورند.

چرا بولداگ های انگلیسی سزارین می شوند؟

بولداگ های انگلیسی ماده نمی توانند به صورت طبیعی زایمان کنند و باید حتما سزارین شوند زیرا سر توله سگ های انگلیسی بولداگ به اندازه ای بزرگ است که مادرشان نمی تواند آنها را از کانال زایمان بدون شکستن استخوان لگن خارج کند.این امر باعث افزایش قیمت این نژاد می شود.بولداگ ها موجوداتی احساساتی هستند.

بله از آنجا که بولداگ ها عاطفی و مهربان هستند، آنها نیاز به نزدیکی و توجه دائمی صاحبان خود را دارند. برای بعضی ها، این یک رابطه حیوان خانگی ایده آل است، اما برای کسانی که به دنبال حیوانات با وابستگی کمتر هستند می تواند اذیت کننده باشد.

آیا بولداگ های انگلیسی شناگران خوبی هستند؟

نه، بولداگ انگلیسی مستعد غرق شدن هستند و باید در هنگام شنا حفاظت شوند. آنها همچنین هنگام شنا باید بعد از هر تمرین کوتاه مدت، استراحت کنند و پس از چند دقیقه دوباره ادامه دهند.

بیشتر بخوانید  200 اسم شیک و خاص برای سوپر مارکت

بولداگ های انگلیسی چگونه بازی می کنند؟

هنگامی که بولداگ ها بازی می کنند، طوری در بازی شان غرق می شوند که گویی قدرت شنوائی شان را از دست می دهند که عموما (و نه به سرعت) در حال تنفس سنگین و ضعف به زمین می افتند بنابراین بهتر است آنها در حال نشستن بازی کنند.

سگ بولداگ

تفاوت های بولداگ انگلیسی و فرانسوی و امریکایی

بولداگ انگلیسی یا بریتانیایی:

احتمالا شناخته شده ترین در بین این سه نژاد است و با وجود داشتن نژاد قوی و عضلانی، این نوع بولداگ دارای شخصیت بسیار شیرین است.

بولداگ انگلیسی سرگرم کننده و بازیگوش هستند و دوست دارند تا ساعتهای طولانی در کنار شما روی مبل قرار بگیرند. اگر فکر می کنید چهره اش شگفت آنگیز است درست فکر می کنید- شما با آن عاشق خواهید شد!! اگر شما دنبال یک سگ آرام و باوفا و شگفت آنگیز هستید پس بولداگ پیشنهاد خوبی است.

بولداگ فرانسوی :

دومین بولداگ در مرور ما، بولداگ فرانسوی است که شباهت قابل توجهی به نژاد بوستون تریر دارد. تفاوت اصلی آنها این است که بولداگ فرانسوی دارای یک بدن عضلانی تری است. علاوه بر این، صورت آن پهن تر است و گوش های خفاش مانند بسیار خنده داری دارد.

ویژگی های فیزیکی این نژاد بسیار شبیه به بولداگ انگلیسی است. در حالی که کوچکتر و متناسب با وزن آن است، هر دو به طور کلی شبیه هم به نظر می رسد.

بولداگ فرانسوی دارای شخصیت بی نظیر و شاد است و تا حدودی بی رحم است، اما بسیار شیرین و دوست داشتنی است.اگر شما آن را به طور صحیح آموزش دهید، فرزندان شما از یک سگ بسیار دوست داشتنی و مهربان لذت خواهند برد

بولداگ آمریکایی :

مهم نیست که کدام یک را دارید زیرا هر دو سگ هایی دوست داشتنی و شیرین هستند که ایده آل برای افراد فعالی هستند که ورزش زیاد می کنند، در سفر هستند و می خواهند یکی از وفادار ترین سگ ها در جهان را از طرف خود داشته باشند.

همانگونه که ذکر شد، شخصیت یک بولداگ آمریکایی بسیار ویژه است، زیرا بسیار وفادار به کسانی که مراقبت از آن و محافظت از آن را به عهده دارند ،است. کلیشه های مربوط به سگ های بزرگ را فراموش کنید و از این دوست زیبا و نجیب لذت ببرید.

separator line

بیشتر بخوانید:

معرفی نژاد سگ اشپیتز : قبل از خرید سگ اشپیتز با ما همراه شوید

سرفه کنل کاف سگ چیست و چگونه درمان میشود ؟

نکات مهم و ضروری در مورد تغذیه و رژیم غذایی سگ

separator line


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *