آشفتگی های بازار سیمان ؛ از کمبود این محصول برای جلوگیری از انتشار سیمان از استان اردبیل


فارس – آژانس اردبیلMähran عقلمند: کمبود سیمان در بازار اردبیل به یکی از معضلات فعلی و مهم در این شهر تبدیل شده است ، بنابراین طبق گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری فارس از بازار اردبیل ، برای خرید حتی یک کیسه سیمان باید کفش آهنی پوشیده شود .

البته در بازار آزاد هر کیسه سیمان دو برابر قیمت مصوب به فروش می رسد و برای خرید سیمان باید به بازار آزاد بروید و هر کیسه سیمان را به جای نرخ دولتی حدود 30000 تن با قیمت بین 65،000 و 70 000. خرید تومان.

با توجه به فصل کار ، کمبود سیمان در بازار مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و حتی فعالان حوزه بتن و بسیاری از کارگران این منطقه به دلیل کمبود سیمان در بازار منتظر از سرگیری فعالیت بازار هستند و کسب درآمد

نکته قابل توجه پرونده این است که علی رغم اینکه استان اردبیل کارخانه سیمان خود را دارد و تولید سالانه این کارخانه به یک میلیون و پانصد هزار تن می رسد ، اما پس از چندین ماه وقفه در بازار سیمان قبل از عید ، برای دومین بار بار دیگر شاهد کمبود این محصول علی رغم تولید زیاد در استان اردبیل هستیم.

بنابراین ، حجم زیاد تولید در استان اردبیل و کمبود سیمان در بازار در آن استان از دسته های متناقضی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

یک شهروند اردبیلی که از یافتن چند کیسه سیمان با ناامیدی از یکی از فروشگاه های مواد اردبیل بیرون آمده بود گفت: برای یک کار کوچک به چند کیسه سیمان احتیاج داشتم ، بنابراین به بیشتر فروشگاه های مواد در شهر مراجعه کردم ، اما هر بار پاسخ سیمان ، من فروشندگان مواد را ملاقات نکرده ام.

وی افزود: البته این به شرطی است که بتوانید برای خرید سیمان با قیمت بالاتر از قیمت مصوب به بازار آزاد بروید و هر بسته سیمان را دو برابر قیمت مصوب دولت خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد وضعیت فعلی بازار سیمان ، به سراغ مسئولان استان رفتیم تا از آنها در مورد دلیل کمبود سیمان در بازار س askال کنیم.

بیشتر بخوانید  جنگ بعدی دنیا بر سر باتری می‌باشد | افزایش روز به روز انرژی پاک!

تولید در کارخانه سیمان اردبیل به یک سوم کاهش یافت

ارژنگ عزیزی ، معاون هماهنگ کننده هماهنگی اقتصادی اردبیل گفت: طبق مصوبه موجود در مورد مدیریت مصرف برق در صنایع پرمصرف ، کارخانه سیمان نیز در این صنایع گنجانده شده و بنابراین به دلیل قطعی برق میزان تولید سیمان در کارخانه سیمان اردبیل یک سوم ظرفیت قبلی آن کاهش یافته است.

وی افزود: اجرای این مصوبه تا 15 مرداد ادامه خواهد داشت و به همین دلیل تولید کارخانه سیمان تا آن روز کاهش می یابد ، ضمن اینکه کارخانه از فرصت استفاده کرده و تعمیراتی انجام می دهد ، به طوری که پس از پایان محدودیت ها و بازگشت به normal ، حداکثر ظرفیت مربوط به تولید است.

عزیزی ادامه داد: برای مدیریت این مشکل تا 6 آگوست برای کارخانه سیمان برنامه ریزی شده است در قالب محصولات خود را هفتگی و صنعت و معدن اعلام کنید تا سهمیه توسعه ، بخش خصوصی و واحدهای سیمان را بر اساس حجم تولید تعیین کنید و بر قیمت این محصول در بازار تسلط کامل داشته باشید.

تعادل بین عرضه و تقاضا باعث کاهش قیمت حباب سیمان در بازار می شود

فرخ محمودی ، رئیس اتحادیه فروشندگان مواد در اردبیل نیز دلیل کمبود سیمان در بازار را قطع برق کارخانه های سیمان دانست و گفت: اگر سال گذشته چنین کاری نمی کردیم ، با کمبود مواجه می شدیم. سیمان در بازار

وی افزود: البته وقتی تقاضا برای کالاها زیاد و تولید کم باشد ، قیمت ها دچار نوسان می شوند و بنابراین قیمت های بازار آزاد به همین دلیل است و اگر تعادلی بین عرضه و تقاضا وجود داشته باشد ، قیمت حباب سیمان در بازار خواهد افتاد. “

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد اردبیل گفت: با توجه به اینکه زمان کمی از فصل کار اردبیل باقی مانده است و امسال ساخت و ساز کمتری نسبت به سالهای گذشته داریم ، افزایش سهم استان اردبیل از تولید کارخانه ممکن است تأثیر مثبتی داشته باشد در بهبود اوضاع .

بیشتر بخوانید  برای بیمارستانهای تهران آماده باشید / فعالیتهای کلینیکها و مراکز واکسیناسیون در تعطیلات 6 روزه

فعالیت 52 بلوک بتونی آماده در اردبیل

محرم امیرپور ، رئیس انجمن میکسر بتن پیش ساخته اردبیل گفت: “در حال حاضر 52 بلوک بتونی پیش ساخته فعال در اردبیل وجود دارد و سال گذشته با مشکل تأمین سیمان مورد نیاز این بلوک ها روبرو شدیم ، در آن زمان هزار توزیع شد. “تن سیمان برای این بلوک ها مشکل را حل کرده بود.

وی افزود: اما از آنجا که با آغاز فصل کار نیاز به سیمان افزایش یافته و مصرف انبوه سیمان در بلوک های بتونی آماده به حدود 2200 تن رسیده است ، بنابراین مقدار توزیع شده 1000 تن سیمان جوابگوی نیازهای استان و بلوک های بتونی آماده. “نه ، اما این مسئله با این واقعیت که در بعضی از روزها حتی این مقدار به بلوک های بتونی پایان نیافته بود ، تشدید شد.

برای حل مشکل تامین سیمان به واحدهای بتن آماده تصمیماتی اتخاذ شده است

امیرپور افزود: با توجه به اینکه هر بلوک بتنی تمام شده 20 تا 30 کارگر دارد ، بنابراین هرگونه تأخیر در تحویل سیمان مورد نیاز این بلوک ها مشکلاتی را برای افرادی که در این بلوک ها کار می کنند ایجاد می کند.

رئیس انجمن بتن آماده اردبیل گفت: برای رفع این مشکل با استانداری ، شرکت سیمان و اداره سکوت مشورت کردیم و طبق قول تصمیم گرفته شد روزانه هزار تن سیمان برای واحدهای بتونی آماده. این مقدار در این هفته 30 درصد افزایش می یابد و در هفته های آینده به مقدار لازم می رسد و انشاالله مشکل حل می شود.

سیمان مجاز به ترک حومه نیست

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت ، تولید و تجارت استان اردبیل با اشاره به میزان تولید سیمان در اردبیل گفت: ظرفیت تولید کارخانه سیمان اردبیل 3 هزار و 500 تن در روز است که به دلیل مشکلات برق رسانی لازم است. از این کارخانه از 1800 به 2000 تن کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  اثر کاهش نقدینگی و تورم در تابستان ۱۴۰۳ نمایان می‌شود

وی با توجه به وضعیت بازار سیمان و تصمیماتی که برای حل مشکلات آن اتخاذ شده است ، افزود: برای تأمین سیمان مورد نیاز مصرف در استان مقرر شد از صادرات این محصول از استان جلوگیری شود و علاوه بر این تلاش برای افزایش تولید روزانه سیمان در اردبیل.

ما در حال تلاش برای افزایش تولید کارخانه سیمان هستیم

صادقی ادامه داد: طبق تصمیمات اتخاذ شده تصمیم گرفته شد تا در این هفته ظرفیت آسیاب ها افزایش یابد تا افزایش تولید سیمان مشاهده شود که در این صورت نیاز بازار اردبیل به این محصول برآورده می شود.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: علاوه بر این ، با توجه به اینکه مصرف سیمان اردبیل در سه محور توسعه ، مصرف عمومی و پروژه های صنعت سیمان قرار دارد ، میزان نیاز سیمان برای این بخشها محاسبه و از کارخانه سیمان تهیه شده است. قرار است سیمان توزیع شود.

مردم هر تحویل سیمان را با قیمتی بالاتر از تعرفه مصوب نمایندگی های فروش گزارش می دهند

وی در مورد گرانی سیمان در بازار آزاد و نحوه برخورد با آن گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده عرضه سیمان با قیمت بالاتر از تعرفه مصوب نمایندگی های فروش سیمان در شهر یا انباشت و انجام آن را در بازار عرضه نکنید ، برای پیگرد قانونی به سیستم 124 اطلاع دهید.

به گزارش آژانس اردبیل فارس ، با توجه به موارد ذکر شده و شرایط فعلی با توجه به بازار سیمان ، دلیل اصلی ناآرامی های اخیر در این بازار به دلیل قطع برق و مدیریت مصرف برق است که طی آن تصمیمات لازم اتخاذ شد. تولید سیمان را برای حل مشکلات فعلی در نظر بگیرند ، اما در عین حال مقامات باید اقدامات جدی و فوری برای جلوگیری از افزایش قیمت این محصول در بازار انجام دهند تا زمینه ای برای ظهور ایجاد نشود قلدرها و دلالان در این شرایط.

انتهای پیام / 3463 /


دیدگاهتان را بنویسید