آستان قدس رضوی در مسیر اربعین استراحتگاه ایجاد می کند



به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی روز سه شنبه در دیدار با دبیرکل اربعین آستان قدس رضوی اظهار داشت: زیرساخت های مهران در سال های اخیر در حال رشد بوده است زیرا زمانی شرایطی نداشتیم که در مرز امکاناتی نداشتیم. ، اما امروز این مرز از لحاظ زیرساخت وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به گذشته دارد.

وی افزود: نقش آستان قدس رضوی در توسعه مسیر ارتباطی در مرز مهران بسیار م effectiveثر است و هرچه جلوتر برویم ، زائران انتظار ارائه خدمات را دارند.

امام جمعه ایلام تأکید کرد: قسمت اصلی استقبال اربعین در عراق خود ایرانی ها هستند که در ایام اربعین در آن کشور راهپیمایی می کنند و ما پیشنهاد می کنیم حضور ما در عراق کمتر شود و فعالیت های بیشتری در داخل کشور متمرکز شود. .

کریمی تبار ادامه داد: برای ساخت ایستگاه ها و موکب های ثابت و دائمی برای پذیرایی از زائران نیاز به سرمایه گذاری داریم که اکنون با توجه به وضعیت فوران تاج بهترین فرصت برای ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری در این منطقه است.

وی با یادآوری اینکه مهران هم دروازه عتبات عالیات است و هم ورودی میهمانان عراقی به کشور و نمازگزاران امام رضا (ع) است ، یادآور شد: بسیاری از زائران پیاده برای زیارت امام رضا (ع) می آیند و ما نیز زیرساخت های خدماتی ما آن دسته از نمازگزاران نداریم که بتوانند زیارت های آستان قدس را در این استان برپا کنند و از پرستشگران عراقی امام رضا (ع) پذیرایی کنند.

امام جمعه ایلام افزود: ما مکان مناسبی برای استراحت رانندگان بین مسیرها و جاده های استان تا مرز مهران نداریم و به دلیل خستگی آنها می تواند باعث تصادف شود. هنگامی که زائران پس از ورود به مرز به اربعین بازگشتند ، به عنوان مکانی مناسب برای اقامت و استراحت ، تصمیم به ترک سریع حومه دارند که می تواند باعث حادثه شود و نیاز به استراحتگاه دائمی برای زائران بیشتر احساس می شود نسبت به قبل.

بیشتر بخوانید  هفته نامه کلاه حزب الله با عنوان "تیتر برای افرادی که قصد صمیمیت دارند" - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید