آزار و اذیت والیبالیست های ایرانی توسط پلیس آمریکا + جزئیات


آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه والیبالیست های ایرانی

تشویق: پلیس آمریکا در شیکاگو محل برگزاری مسابقات والیبال رفتار خوبی با تیم ملی ایران نداشت.

کاروان تیم ملی والیبال کشورمان بامداد شنبه در قالب سه گروه برای مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال راهی شیکاگوی آمریکا شد.

والیبالیست های کشورمان صبح شنبه بعد از ساعت 30 وارد فرودگاه شیکاگو (آمریکا) شدند. اما ورود شما با حاشیه های عجیبی روبرو شد و همین اتفاق سال گذشته در فرودگاه شیکاگو افتاد و این بار بازیکنان و کادر فنی تیم والیبال مورد بدرفتاری و بازجویی آمریکایی ها قرار گرفتند.

تیم والیبال ایران به همراه تیم های فرانسه، روسیه، آمریکا، لهستان و برزیل شش تیم حاضر در مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال هستند که از روز جمعه رقابت های قهرمانی را آغاز می کنند.

شیکاگو میزبان فینال است و مثل سال گذشته که تیم والیبال به محض ورود به آمریکا مورد بازجویی اف بی آی قرار گرفت، این بار هم گویا مورد آزار آمریکایی ها قرار گرفته است.

گفته می شود تیم والیبال پس از چهار ساعت تاخیر سرانجام راهی هتل محل اقامت خود شد.

آزار و اذیت والیبالیست های ایرانی توسط پلیس آمریکا + جزئیات

سرپرست تیم والیبال کشورمان در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه مشاهده می کنید:

  • اعضای تیم توسط پلیس همراه با سایر مسافران در فرودگاه اسکورت شدند.
  • آنها به ما پرخاش کردند و هیچ توضیحی ندادند. بالاخره ما را به بخش کنترل گذرنامه بردند.
  • چند دقیقه بعد ما را به اتاق دیگری دعوت کردند و از ما خواستند بیوگرافی، شماره تماس، محل خدمت سربازی و پدر و اینکه آیا در خانواده شما کارمند رسمی یا دولتی وجود دارد یا خیر.
  • هشت نفر را از هم جدا کردند و حتی تلفن همراه و رمز عبور ما را گرفتند و تمام عکس ها و پیام هایی که در شبکه های اجتماعی ما بود را چک کردند.
  • حتی از ما پرسیدند که چرا این عکس یا پیام را نوشتی و می خواستند از محتوا مطلع شوند. فکر کنم حدود 2 ساعت تلفن همراه ما را کنترل کردند.
  • این اتفاق تاثیر بسیار بدی روی روحیه تیم داشت. تیم ما مثل جنایتکاران نشسته بودند و تیم های دیگر از جلوی ما عبور می کردند. تقریباً همه ما از این موضوع ناراحت هستیم و هر روز این تصویر جلوی چشمانمان است.
بیشتر بخوانید  کد آوای انتظار همراه اول به مناسبت رحلت پیامبر (ص) و امام حسن (ع)

جداکننده خط

آزار و اذیت والیبالیست های ایرانی توسط پلیس آمریکا + جزئیات

بازجویی از تیم والیبال ایران در فرودگاه شیکاگو

امیر خوشخبر، سرپرست تیم والیبال کشورمان درباره اتفاقی که برای کاروان والیبال ایران در بدو ورود به آمریکا رخ داد، گفت: تیم ما با 3 پرواز مختلف وارد آمریکا شد و شاید اگر پروازی بود حتما می شد. 2 به 2: 30 ساعت طول کشید، اما باید منتظر می ماندیم تا سایر اعضای تیم به شیکاگو برسند.

آنچه مسلم است این است که نباید متوقف می شدیم، زیرا ویزا گرفتیم و اشکال بسیار پیچیده و متنوعی را پشت سر گذاشتیم، اما باز هم پلیس فقط تیم ایرانی را از انجام مجدد پروسه ویزا باز داشت.

این اتفاق تیم را عصبی و ناراحت کرد

وی افزود: این اتفاق تیم ما را عصبی و ناراحت کرد. این اشتباه بود که پلیس جلوی در هواپیما بایستد، مردم را جدا کرد و تا کلانتری اسکورت کرد و همه اینها را تکرار کرد.
هاست آمریکایی زیر سوال است

خبر خوب ادامه داد: ما به این موضوع اعتراض کردیم و آنها ناراحت شدند. گفتم قانون برای همه یکسان است و نباید نسبت به تیم ایران تبعیض قائل شد. اینکه نتوانستند شرایط مناسبی را برای ورود تیم ایران به آمریکا و همچنین سایر تیم ها ایجاد کنند، دیدار آنها را زیر سوال برد.

اتفاقات شیکاگو روی روحیه بازیکنان تاثیر زیادی گذاشت

سرپرست تیم والیبال ایران درباره ناراحتی این تیم توضیح داد: این اتفاق به شدت روی روحیه بازیکنان تاثیر گذاشت. بچه ها عصبی بودند که چرا دیگران به این راحتی می روند و ما این مشکل را داشتیم.

آزار و اذیت والیبالیست های ایرانی توسط پلیس آمریکا + جزئیات

ما رسما به فدراسیون جهانی اعتراض کرده ایم

بیشتر بخوانید  تصاویر اینستاگرام شهرزاد کمال زاده 2

ما اعتراض رسمی داشتیم.» نامه تندی به فدراسیون جهانی داده شد و خواستیم پیگیری کنند که چگونه آمریکا در 3 سال گذشته میزبان بوده است. سخته اگه هر سال اینجوری باشه ما در مراحل زیادی تیم را به دبی رساندیم، پول زیادی پرداختیم و انگشت نگاری کردیم و مراحل مختلفی را انجام دادیم، اما این اتفاقات دوباره تکرار شد. این اتفاقات حتی باعث تعجب اعضای فدراسیون والیبال آمریکا شد و آنها بابت این اتفاق عذرخواهی کردند و گفتند که این اتفاق نمی افتد و باید با احترام کامل به آمریکا می آمدید. نمی دانم با این موضوع سروکار دارند یا نه. خود گزارشگر فدراسیون جهانی مصاحبه مفصلی انجام داد و گفت که با این موضوع برخورد خواهد کرد.

تیم ما با 3 پرواز وارد آمریکا شد و با 5 پرواز وارد لهستان شد

خبر خوش اعزام کاروان ایران در 3 گروه تصریح کرد: تیم ایران با 3 پرواز به آمریکا و با 5 پرواز به لهستان آمدند. دلیل آن این است که فدراسیون جهانی در آخرین لحظه اعلام کرد هزینه پرواز 20 نفر شامل 14 بازیکن تجاری و 6 کارمند با پروازهای اقتصادی را پرداخت می کند.

در نتیجه، بسیاری از معادلات در طول تابستان از هم پاشیدند. همچنین به دلیل فصل تابستان پروازها بسیار شلوغ بود و فراهم کردن شرایط خوب بسیار سخت بود. برای اینکه با چنین مشکلی مواجه نشویم باید خیلی وقت پیش این کار را انجام می دادیم. به همین دلیل تیم ها شروع به استفاده از این امتیاز کردند که با این مشکل مواجه شدند.

شایان ذکر است که این اتفاق سال گذشته نیز تکرار شد اما ظاهرا رایزنی ها و تلاش های مسئولان ورزش ایران برای بهبود روابط دیپلماتیک ورزشی بی نتیجه ماند.

بیشتر بخوانید  اکرم عفیف بهترین بازیکن مرد فوتبال آسیا کیست ؟

با این حال والیبالیست ها اکنون در هتل خود در شیکاگو به سر می برند و احتمالا اولین تمرین با توپ را امشب در تهران خواهند داشت.

آماده سازی تیم ملی والیبال ایران

در خبرهای خوب از آمادگی تیم والیبال ایران برای این دور از مسابقات نیز گفت: حال عمومی تیم خوب است و همه مصدومان وارد شده اند. اکنون در دانشگاه UIC هستیم و عصر تمرینات خود را در سالن اصلی مسابقات خواهیم داشت تا با شرایط این سالن هماهنگ شویم.

سرپرست تیم والیبال جمهوری اسلامی ایران افزود: برزیل با تمام توان آمد، روسیه و فرانسه تیم بسیار خوبی آوردند. ما بدون توجه به نحوه حضور تیم ها و اصلی یا ذخیره بودن به کار خود ادامه می دهیم.

خبر خوب این است که شرایط مسابقات سخت است و تیم ها بسیار با تجربه هستند. آنها سال هاست که این مرحله از مسابقات را تجربه می کنند، اما نقطه قوت ما این است که بازیکنان ما با تمام قدرت بازی خواهند کرد.

آمریکا سوء استفاده از اعضای تیم والیبال ایران را تکذیب کرده است

سخنگوی گمرک و مرزبانی آمریکا مدعی شده است که ورود اعضای تیم والیبال ایران به شیکاگو بدون مشکل و طبق «روال عادی» انجام شده است.


دیدگاهتان را بنویسید