آزادی یک زندانی توسط هر بقعه شاخص فارس در محرم و صفر


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین صفری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته خبرنگار و همچنین تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله (ع) اظهار داشت: در محرم و صفر طرح اجرایی اوقاف تحت عنوان بصیرت عاشورایی ویژه عزاداری این ایام در امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد سراسر کشور و به دنبال آن استان فارس صورت می‌گیرد.

وی افزود: تمهیدات لازم برای عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم‌ها در فضای باز  توسط هیئت امنا، خادمین و مسئولین مربوطه در سراسر استان فارس دیده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۸ بقعه متبرکه در استان فارس میزبان هیئات مذهبی است، افزود: بالغ بر ۱۰۰ بقعه به صورت ویژه و از امشب برنامه عزاداری خود را آغاز می‌کنند که به همین منظور آماده سازی فضا همچون ضد عفونی، چینش دکور و…. از هفته گذشته در دستور کار قرار گرفته شده است.

این مقام مسئول در اداره اوقاف استان فارس از تعویض پرچم و جایگزین کردن پرچم مشکی در امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: بیش از شش هزار نفر عوامل اجرایی و وظیفه میزبانی در هیئات مذهبی و خدمات رسانی به عزاداران امام حسین را دارند.

صفری با اشاره به اینکه ۵۰ هیئت مذهبی فضای مناسب جهت برگزاری عزاداری را نداشتند، عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته امامزادگانی جهت استقرار در اختیار آنان قرار داده شد تا از فضای باز این مکان‌ها جهت برگزاری مراسم استفاده کنند.

وی افزود: در این ایام ۱۵۰ مبلغ را از شهر قم و به همین تعداد مبلغ بومی را اعزام می‌کنیم تا در محلات مختلف و در سطح استان موضوع روضه‌های خانگی، عزاداری و سخنرانی در امامزادگان را به مدت ۱۱ شب انجام دهند.

بیشتر بخوانید  جزئیات سومین حراج سکه اعلام شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان فارس به حمایت از ۲۵۰۰ هیئات مذهبی موجود در استان فارس تاکید کرده و افزود: از امروز عوامل اجرایی اوقاف در دو شیفت کاری در حرم سیدعلی‌الذین حسین مستقر بوده تا از محل اجرای واقفین خیراندیش حمایت‌ها از آنها جهت برگزاری مراسمات در این ایام صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفری با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۳ هزار بسته معیشتی از محل اجرای واقفین خیراندیش توزیع شده است، در ادامه اظهار کرد:  تا پایان محرم و صفر نیز توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی دیگر در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اداره اوقاف زمینه آزادی ۳۷ زندانی جرائم غیر عمد را فراهم کرد، در ادامه افزود: یکی دیگر از کارهای ویژه ای که برنامه پیگیری آن را در این ایام داریم این است که هر کدام از بقاع شاخص استان فارس یک زندانی از جرایم غیر عمد را آزاد کند.

این مقام مسوول اضافه کرد: در سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان را از محل اجرای واقفین خیراندیش به بیمارستان ‌های خط مقدم کرونا اهدا کردیم و امسال نیز برنامه داریم ۴ میلیارد تومان دیگر نیز به این بیمارستان‌ها کمک کنیم.

انتهای پیام/ن


دیدگاهتان را بنویسید