مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آزادسازی 81 زون معدنی در اختیار ایمیدر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


احمد فتاحی مجلج افزود: مطالعات مربوط به مناطق معدنی کشور از سال 91 آغاز شد و در گام نخست، مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به عنوان دو استان کم برخوردار بررسی شدند.

وی گفت: بر اساس تبصره 2 ماده 5 قانون معادن، ایمیدرو مجاز است در نقاط فقیر و کمتر توسعه یافته کشور کارهای اکتشافی انجام دهد. فتاحی بیان کرد: گسترش مالکیت زمین منجر به واگذاری اراضی سراوان در سیستان و بلوچستان و اراضی فردوس کایین در خراسان جنوبی شد.

وی ادامه داد: از سال 93 با ابلاغ بخشنامه های مربوطه در مجموع 81 منطقه (بدون احتساب منطقه دیوان دره در استان کردستان) به مساحت 502 هزار کیلومتر مربع تا پایان سال گذشته اختصاص یافته است. انجام شده. به ایمدر. و شرکت های تابعه آن و تا پایان سال 1391 تمامی این مناطق تکمیل و به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول افزود: محدوده های احتمالی شامل 532 حوزه است که به دو قسمت «در اختیار ایمدر» و «در اختیار سازمان حراست استان برای واگذاری به بخش خصوصی» تقسیم شده است.

وی بیان کرد: در مناطق تحت کنترل ایمدر فرآیند نظارت بر ثبت و صدور پروانه اکتشاف اجرا شده و امروز 160 مجوز اکتشاف برای این سازمان و شرکت های تابعه وجود دارد.

فتاحی یادآور شد: از مجموع 82 میدان به وسعت 505 هزار کیلومتر مربع که ایمیدرو از سال 91 در اختیار دارد، 81 میدان باقی مانده به استثنای میدان دیواندره از کلیه مجوزهای اکتشاف، الزامات و گواهی کشف معاف هستند. پروانه بهره برداری و غیره در مجموع فقط 29 هزار کیلومتر مربع در کشور به نام ایمیدرو دارند.

بیشتر بخوانید  بازی امشب پرسپولیس و شهر خودرو لغو شد + تاریخ جدید بازی پرسپولیس و پدیده 1401

وی توضیح داد: به این ترتیب عده ای ادعا می کنند که ایمیدرو مالک کل کشور است، ادعایی کذب نیست و صحت ندارد.

مدیر تحقیقات ایمیدر تاکید کرد: با همکاری وزارت معدن در دولت سیزدهم، ایمیدر اکنون کمتر از 30 هزار کیلومتر مربع در سیستم کاداستر دارد.

شناسایی 16 منطقه معدنی آینده نگر در کرمانشاه

وی در پاسخ به برخی انتقادات به ایمدر مبنی بر اینکه «این سازمان به وظایف و مسئولیت های خود در استان کرمانشاه به درستی عمل نکرده و تنها به شناسایی معادن در این استان اکتفا کرده است»، افزود: در استان کرمانشاه، بخشدار سنقر استان کرمانشاه. . واقع شده . شمال شرقی این استان دارای منطقه آهنی است.

فتاحی ادامه داد: به منظور ایمن سازی سنگ آهن خام کارخانه های فولاد غرب کشور، عملیات ژئوفیزیک هوایی در منطقه سنگر انجام شد و پس از انجام مراحل شناسایی و تحقیقاتی در منطقه مذکور، 17 منطقه آینده نگر شناسایی شد.

وی گفت: نتیجه انجام ژئوفیزیک هوایی در ترانشه برای یافتن ذخایر آهن به 16 منطقه آینده نگر تبدیل شد که 9 منطقه در اختیار سازمان حفاظت استان کرمانشاه و هفت منطقه در اختیار ایمدر قرار گرفت.

مدیر پژوهش ایمیدرو خاطرنشان کرد: برای ثبت مناطق هفت گانه مذکور باید از دستگاه های ذیصلاح در این استان استعلام کرد اما علاوه بر دستگاه هایی مانند میراث فرهنگی، منابع طبیعی، انرژی اتمی و… همه موافق نبودند.

وی بیان کرد: هر چند جلسات متعددی برای رفع مشکلات این منطقه برگزار شد اما بی نتیجه ماند و در نهایت مقرر شد با حضور استاندار از آخرین ظرفیت قانونی موجود یعنی «ماده 24» استفاده شود. وی در این زمینه ابتدا باید جلسه سازمان حراست استان کرمانشاه را برگزار کند که تاکنون انجام نشده است.

بیشتر بخوانید  درخشش احمد نوراللهی در دیدار شباب الاهلی با الظفره

ایمیدرو 7600 کیلومتر عملیات ژئوفیزیک هوایی در استان کرمانشاه انجام داد. از جمله نتایج به دست آمده، شناسایی هفت منطقه با پتانسیل سنگ آهن و پلی فلزات در ترانشه است.

همچنین 9 منطقه مستعد به مساحت 650 کیلومتر مربع جهت واگذاری به بخش خصوصی در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه قرار گرفت.

انتهای پیام/

اعلامیه آزادسازی 81 منطقه معدنی تحت کنترل ایمیدر اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

<п>اعلامیه آزادسازی 81 پهنه معدنی در اختیار ایمیدر اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *