آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی های توقیف شده ایران پس از احیای برجام


به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جان بولتون مشاور امنیت ملی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری CNBC از دولت بایدن به دلیل دستیابی به توافق احتمالی با ایران انتقاد کرد. ایران شریک بهتری برای روسیه است.

وی تلاش بایدن برای تمدید برجام را اشتباهی خیره کننده خواند و افزود: به نظر من اولین نتیجه مستقیم تمدید برجام، آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی های توقیف شده ایران خواهد بود.

بولتون با تکرار ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی و ترس از توسعه هسته ای ایران گفت: این بودجه صرف برنامه هسته ای می شود.

افزایش عرضه نفت ایران با احیای برجام

در حالی که برخی از تحلیلگران بر این باورند که احیای برجام منجر به عرضه بیشتر نفت ایران و در نتیجه کاهش تنش در بازار جهانی انرژی می شود، بولتون معتقد است که افزایش تولید نفت آمریکای شمالی در مقایسه با افزایش بالقوه تولید نفت ایران پس از پایان سال برگشت. توافق هسته ای ممکن است تاثیر بیشتری داشته باشد.

این مقام سابق کاخ سفید با ادعای اینکه احیای برجام و لغو تحریم ها موجب تقویت روابط ایران و روسیه می شود، گفت: منطقی است که با لغو تحریم های بین المللی، ایران ثروتمندتر و قوی تر به روسیه نزدیکتر و بهتر شود. شریک برای روسیه

بولتون به روابط نزدیک مسکو و پکن و منافع مشترک آنها در غرب آسیا اشاره کرد و افزود: ایران شریک مورد علاقه آنها در این منطقه است و فکر می کنم این ترتیبات سه جانبه پیامدهای جهانی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  دمای هوای پایتخت امروز و فردا افزایش می یابد

این سیاستمدار سرسخت آمریکایی همچنین مدعی شد که توافق با ایران به متحدان اصلی واشنگتن در خاورمیانه آسیب می زند و به عنوان سخنگوی رژیم صهیونیستی از این رژیم نامشروع ابراز نگرانی کرد.

بولتون همچنین به حوادث اخیر عراق اشاره کرد و تاکید کرد که آنچه اکنون در بغداد اتفاق می افتد باید عزم ما را برای عدم بازگشت به توافق هسته ای با ایران تقویت کند. ما نباید کاری کنیم که تهران را تقویت کند.

<п>اعلامیه آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی های توقیف شده ایران پس از احیای برجام اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید