آذربایجان دوباره به ارمنستان هشدار می دهد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش ترند ، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به طور جدی در مورد تحرکات مرزی ارمنستان در منطقه مورد مناقشه هشدار داد.

این بیانیه پس از آن اعلام شد که وزارت امور خارجه آذربایجان گفت برخی تیراندازی ها بین دو کشور طی روزهای گذشته گزارش شده است که در آن چندین مرزبان کشته و زخمی شده اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ، رویکرد تخریبی ارمنستان غیرقابل قبول است و باکو تأکید کرد که ارمنستان مسئول تنش های موجود در منطقه است.

باکو همچنین با بیان اینکه ارتش ارمنستان مواضع جمهوری آذربایجان را در “سدراک” واقع در منطقه خودمختار نخجوان هدایت کرده است ، افزود: ما تلاش ارامنه برای برهم زدن صلح شکننده در منطقه را با شلیک به مواضع جمهوری آذربایجان. “

تشدید تنش های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان زمانی اتفاق می افتد که باکو-ایروان در ماه نوامبر پس از شش هفته جنگ بین دو کشور در سال 2020 به آتش بس روسیه رسید. در نتیجه این درگیری ، معروف به جنگ دوم قره باغ ؛ بیشتر مناطق جمهوری آذربایجان در دهه 1990 اشغال شده است. او آزاد شد

پیش از اظهارات وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ، وزارت دفاع ارمنستان نیز از کشته شدن یک سرباز ارمنی در منطقه مورد مناقشه خبر داده بود ، اگرچه اطلاعات تکمیلی درباره تنش های مرزی اخیر بین دو کشور منتشر نشده است کشورها.

بیشتر بخوانید  بازیگران هالیوودی که به بختشون لگد زدن و خفن‌ترین فیلم‌ها رو از دست دادن!

دیدگاهتان را بنویسید