مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آداب و رسوم عجیب و خنده دار عروسی در سراسر جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مراسم عروسی همیشه در هر کشوری با تفاوت هایی با کشورهای دیگر برگزار می شود و فرهنگ ها، ملت ها و سنت های دیرینه در این گونه مراسم ها بسیار تاثیرگذار هستند. در اینجا 9 رسم عجیب عروسی در کشورهای مختلف آورده شده است.

ازدواج در کره جنوبی

در شب عروسی، جوراب داماد را درآورده و شروع به کتک زدن او می کنند. این سنت نشانه آن است که داماد برای شروع زندگی قوی تر است.

ازدواج در کره جنوبی

این باور رایج در کره است که اگر داماد در شب عروسی لبخند بزند، فرزندشان دختر می شود و در شب عروسی، اعضای خانواده عروس و داماد روی سرشان آجیل به خصوص آلو خشک می اندازند.

انداختن خرمای قرمز خشک در عروسی نیز به معنای آرزوی خوشبختی برای عروس و داماد است. به طور سنتی، پرتاب شاه بلوط نماد احترام و خرمای قرمز نمادی از سخت کوشی است.

ازدواج در ژاپن

مراسم عروسی ژاپنی “سان سان کودو” نامیده می شود که در لغت به معنای (سه، سه، نه بار) است. طبق سنت ژاپنی از سه فنجان به نام ساکازوکی استفاده می شود که با یکدیگر تفاوت دارند و عروس و داماد باید از آنها بنوشند.

ازدواج در ژاپن

شماره 3 در بودیسم بسیار مقدس است و به معنای “شادی سه گانه” است و ژاپنی ها معتقدند مشکلات زیادی در طول زندگی به وجود می آید اما عروس و داماد باید با اتحاد و روحیه آرامش و گذشت بر آنها غلبه کنند.

ازدواج در اسکاتلند

یک سنت قدیمی در اسکاتلند وجود دارد که می گوید عروس باید در شب عروسی پاهای خود را بشوید. اقوام عروس دور او جمع می شوند و پاهایش را می شویند. زنان متاهل حلقه را در وان پر از آب می گذارند و معتقدند اولین کسی که حلقه را پیدا می کند عروس آینده است.

بیشتر بخوانید  عکس های جدید ژیله صادقی

در عروسی های سنتی اسکاتلند، داماد یک سبد سنگی بزرگ را روی پشت خود می گذارد و آن را حمل می کند و تا زمانی که عروس با مهربانی او را در این کار مهار کند، به این کار ادامه می دهد. طبق سنت، حاضران در مراسم عروسی به یکدیگر رنگ می پاشند و صورت خود را رنگ می کنند.

ازدواج در اسکاتلند

سنجاق سینه ای که با جواهرات تزئین شده است به سینه عروس چسبانده می شود و صاحب سنجاق پس از پایان مراسم آن را در پتوی نوزاد خود می گذارد تا شادی نوزاد را به همراه داشته باشد.

آداب و رسوم عجیب و خنده دار عروسی در سراسر جهان

ازدواج در آلمان

دوستان عروس و داماد در شب عروسی عروس را می ربایند تا او را پیدا کنند. داماد به هرکسی که به او کمک کند تا عروسش را پیدا کند، نوشیدنی می دهد.

در شمال آلمان فردی که برای دعوت به مهمانی و دادن کارت تبریک به هر خانه ای می رود توسط اعضای خانواده به داخل خانه کشیده می شود و با انواع غذاها و نوشیدنی ها پذیرایی می شود. در آلمان طبق یک سنت قدیمی، دوستان عروس شب قبل از عروسی به خانه او می روند و بارگاه های جلوی خانه را می شکند تا مراسم جالبی برگزار کنند.

ازدواج در آلمان

اعتقاد بر این است که چنین زن جوانی در زندگی زناشویی خود خوشحال خواهد شد. پس از پایان مراسم از حاضران در خانه عروس استقبال می شود. در یک عروسی در آلمان، مهمانان برای آرزوی خوشبختی عروس و داماد، نان را در جیب خود می ریزند.

بیشتر بخوانید  عکس های جدید ریحانا

عروسی در هلند

در عروسی های سنتی هلند، مهمانان نوشیدنی معروف به اشک عروسی را می نوشند و در روز عروسی به مهمانان کیسه ای پر از شیرینی و آجیل می دهند که پنج نماد عشق، شادی، وفاداری، ثروت و قدرت است.

در هلند ازدواج کرد

عروس و داماد در روز عروسی زنبق سفید می پوشند و این گل نماد عشق است که گل های بهاری آن یادآور روز عروسی آنهاست.

عروسی در قزاقستان

عروس و داماد نیز در قزاقستان به طرز جالبی با هم ازدواج می کنند. داماد حتی وقتی عروس به خانه داماد می آید گوشواره روی گوش عروس می گذارد.

ازدواج در قزاقستان

مراسمی به نام Betašar به معنی (تمام شده) برگزار می کنند که در آن چهره عروس به خانواده داماد نشان داده می شود و با آوازهای سنتی می رقصند و می خوانند.

عروسی در تایوان

در تایوان، داماد 12 هدیه به عروس می دهد. این هدایا شامل کفش، طلا و جواهرات، شکلات و آب نبات است، سپس عروس 12 هدیه به داماد می دهد و برای او هدایایی مانند ماهی قرمز در کوزه یا قاشق های عاج تزئین شده با برنج برای خوردن می فرستد.

ازدواج در تایوان

این وسایل نماد شادی و آرزوهای شیرین برای آینده عروس و داماد هستند.

عروس چینی گریان

شهر تویی در مرکز چین با بیش از 8 میلیون نفر یک عروسی عجیب برگزار می کند. گریه کردن در عروسی یکی از رسوم این مراسم است. یک ماه قبل از عروسی باید حدود یک ساعت گریه کند. 10 روز بعد از عروسی، عروس دیگر تنها گریه نمی کند، بلکه مادرش با گریه او را دنبال می کند، سپس خواهران، خاله ها، مادربزرگ ها به او می پیوندند و همه گریه می کنند.

بیشتر بخوانید  جدیدترین و فاز سنگین ترین متن و جملات دلتنگی برای عزیزان فوت شده

ازدواج در چین

این مراسم به «آواز گریه در ازدواج» معروف است و با حفظ این سنت، آینده خوشی را برای این زوج آرزو می کنند. در یکی از استان های چین، عروس بعد از مراسمی برای ترساندن ارواح شیطانی روی مردم آب می پاشد.

ازدواج در کامبوج

در یک عروسی در کامبوج، دستبند با گره ای نماد آرزوهای خوب بزرگان برای عروس و داماد و شادی برای آنهاست.

ازدواج در کامبوج

در مالزی سینی های غذا با مقداری پول به خانه عروس منتقل می شود و در مهمانی ها تخم مرغ تزئین می شود و تخم مرغ ها نمادی از باروری است.

تهیه شده توسط: فروشگاه اینترنتی مشوق


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *