آخرین گشایش دولت برای صادرکنندگان


اگرچه دولت اول روحانی امید جدیدی به صادرکنندگان برای بهبود روابط اقتصادی با جهان و افزایش فعالیت های آنها داد ، اما در دولت دوم وی ، همزمان با بازگشت ترامپ و تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران ، اوضاع تغییر کرده است.

طی سه سال گذشته ، به دلیل محدودیت های شدید دولت در ذخایر ارزی ، صادرکنندگان غیرنفتی مجبور شده اند قسمت قابل توجهی از درآمد حاصل از فروش محصولات خود را در قالب بدهی های ارزی پرداخت کنند.

اگرچه همیشه اختلاف نظر بین دو کشور در مورد چگونگی بازپرداخت ارز وجود داشته است ، اما آمار سازمان توسعه تجارت نشان می دهد که قسمت قابل توجهی از ارز صادراتی به کشور برگشته و برخی از صادرکنندگان که هنوز ارز خود را وارد کشور نکرده اند کشور. ایران. آنها دلایل خوبی دارند.

در ماه اول تابستان امسال ، تکلیف بازگشت ارز به کشور باید روشن شود و مهلت صادرکنندگانی که در سال های گذشته صادرات انجام داده اند اما تعهد خود را انجام نداده اند ، مشخص شده است ، که به گفته رئیس توسعه تجارت سازمان در حال اجرا نیست. شاید یکی از آخرین تصمیمات صادراتی دولت روحانی به صادرکنندگان ابلاغ شود.

آخرین افتتاحیه دولت روحانی برای صادرکنندگان

به گفته حمید زادبوم ، براساس تصمیمات کمیته ارز و به منظور تسریع و تسهیل در انجام تعهدات ارزی ، مهلت انجام تعهدات ارزی صادرکنندگان در سال 2009 تا پایان ماه اوت تمدید شد.

بنابراین ، تا پایان ماه اوت ، صادرکنندگان از سال 1398 این فرصت را دارند که بر اساس مفاد بسته سیاست های بازگشت ارز ناشی از صادرات 1400-1997 و روش های موجود در آن بسته ، تعهدات ارزی خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید  راوی پادکست جنایی همسرش را تکه‌تکه کرد! | مهدی پورباقی پس از قتل همسرش، خودش را هم کشت!

وی افزود: طبق بسته سیاست بازگشت ارز از صادرات ، صادرکنندگان از سال 1398 تا 1400 برای اینکه مشمول مشمول این قانون نباشند ، باید 90 درصد ارزش کلبه های خود (100 درصد تعهدات ارزی) را انجام دهند. این تا Limits. ”

رئیس کمیته ارز ادامه داد: با توجه به نیاز به کمک به صادرکنندگان در سال 2009 برای انجام تعهدات ارزی و استفاده از ارز برای واردات خود و یا انتقال مجوزهای صادرات به دیگران ، این تمدید در نظر گرفته شده و انتظار می رود صادرکنندگان از فرصت برای انجام تعهدات ارزی خود استفاده کنید.

سرانجام زادبوم تأکید کرد: حداقل نسبت تعهدات ارزی برای عدم اعمال محدودیت برای صادرکنندگان در سال 1398 قبل از پایان مرداد 60 درصد بود و این صادرکنندگان این فرصت را دارند تا پایان اوت سال جاری به تمام تعهدات ارزی خود عمل کنند .

222322

دیدگاهتان را بنویسید