“آخرین کیمیاگر در پاریس” به چاپ دوم خود رسیده است – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، آخرین کیمیاگر در پاریس ؛ داستانهای جالب شیمی »نوشته لارس اورسترم ، ترجمه یوسف و جاسمان عرفانی ، اخیراً توسط انتشارات معین تجدید چاپ شد.

این کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب های زیتون» است که ناشر آن را منتشر می کند و دارای مباحث علمی است و چاپ اول آن از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری در بازار نشر منتشر شد.

نویسنده این کتاب یک شیمی دان سوئدی و مدرس دانشگاه گوتنبرگ است. نسخه اصلی این کتاب در سال 2013 توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است. اورسترم در این کتاب تاریخ علمی شیمی را از طریق داستان سرایی با روایتی ارائه می دهد و آن را به موضوعاتی مانند هنر و سینما متصل می کند. دوره تاریخ شیمی در این کتاب از یک قرن قبل از میلاد آغاز می شود و به قرن بیست و یکم میلادی می رسد.

کتاب پیشرو دارای یک داستان و یک روایت است و اطلاعات بسیار پیچیده ، تدوین شده و مفصلی در مورد شیمی ندارد. اما نویسنده آن سعی می کند به س questionsالهایی مانند این عناوین پاسخ دهد تا کتابش جالب تر شود:

آیا می دانید دکمه های لباس نظامی ناپلئون بناپارت ، ساخته شده از قلع ، در سرما منفجر شده و او را شکست داده است؟ آیا می دانید یکی از شخصیت های داستان های آگاتا کریستی از عنصر برم برای از بین بردن و …

چاپ دوم این کتاب با 263 صفحه و قیمت 65000 تومان در دسترس است.

بیشتر بخوانید  عاشقانه شاهرخ استخری در کنار همسرش

دیدگاهتان را بنویسید