مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی; 90 کیلوگرم طلا و جواهر کشف شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس پلیس پایتخت آخرین وضعیت پرونده سرقت گاوصندوق از شعبه بانک ملی دانشگاه را تشریح کرد.

صبح دوشنبه 15 خردادماه خبری مبنی بر سرقت چند صندوق مستقر در شعبه بانک ملی ایران منتشر شد. ساعاتی پیش از انتشار این خبر، عصر همان روز، سرهنگ علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از رسیدگی به دستگیری سارقان گاوصندوق بانکی خبر داد. بانک ملی ایران که منجر به خسارت محدود به اجاره صندوق شده است، توسط پلیس و مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

صبح روز بعد؛ یعنی روز سه شنبه 17 خردادماه تعدادی از مالباختگان با مراجعه به شعبه خواستار رسیدگی فوری به این پرونده شدند که کشف این گونه سرقت ها ردپایی از خود برجای می گذارد و عاملان این سرقت پیچیده با کمترین ردیابی شناسایی و دستگیر می شوند. تنها حدود 48 ساعت پس از گزارش پرونده به پلیس. در نهایت 10 نفر از عاملان این سرقت دستگیر شدند و پلیس صبح جمعه این خبر را به رسانه ها اعلام کرد. در کشور همسایه نیز دو متهم دیگر این پرونده شناسایی و دستگیر شده اند که به زودی از طریق اینترپل وارد کشور می شوند. همچنین پلیس بیش از 90 درصد اقلام مسروقه را از صندوق کشف و ضبط کرد.

آخرین وضعیت رسیدگی به سرقت گاوصندوق بانک ملی
با گذشت تقریبا 20 روز از دستگیری سارقان گاوصندوق، رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد. این سوال از سوی رئیس پلیس پایتخت اعلام شد. سردار حسین رحیمی در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از شعبه بانک ملی دانشگاه ایران اظهار کرد: پرونده سرقت از صندوق های امانی واحد بانک دانشگاه همچنان با جدیت در حال رسیدگی است. کشف این پرونده در مدت زمان کوتاهی کار بزرگی خواهد بود و انشاالله ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  آیا امکان انتقال آبله میمون از طریق هوا وجود دارد؟

دغدغه اصلی پلیس تحویل اموال به قربانیان است
وی در خصوص انتقاد برخی از مالباختگان از سرعت بازگرداندن اموال مسروقه گفت: دغدغه اصلی پلیس تحویل اموال مردم است. در این راستا کارگروه مشترکی از سوی دادستانی، نیروی انتظامی و بانک ملی تشکیل شده است که مراحل تحویل را برای مالکان تشریح خواهد کرد. بنا شد که مالکان بیایند و مدرک و سند ملکی ارائه کنند و در نهایت ملک را به آنها تحویل دهند.

قربانیان نباید به پلیس مراجعه کنند
رحیمی که پیش از این گفته بود قربانیان برای گرفتن مال به پلیس مراجعه نکنند، این سوال را تکرار کرد و گفت: این عزیزان نباید به پلیس مراجعه کنند. پلیس بلافاصله پس از کشف اموال مردم که بالغ بر 90 کیلوگرم طلا و جواهر بود. او اقلام را ارزیابی و تأیید کرد و کوچکترین اقلام در جعبه هایی که سارقان کشف کردند ثبت شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: این کار توسط کارگروه 20 نفره در مدت یک هفته انجام و تمامی اقلام کشف شده شناسایی و اندازه گیری شد. مشخصات آن نیز طی مراحل قانونی به صندوق بانک تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: پلمب شعب بانکی ناامن

رحیمی افزود: در مورد ارزها و سکه های کشف شده نیز دارایی ها در همان روز دوم کشف به خزانه بانک ملی تحویل شد. ما دیگر کاری به این موضوع نداریم و در حال حاضر رسیدگی های انتظامی و قضایی و سایر ابعاد پرونده را زیر نظر داریم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *