آخرین وضعیت مصدومیت علیرضا بیرانوند



آنچه دیگران می خوانند:


علیرضا بیرانوند او یک دروازه بان حرفه ای ایرانی است. علیرضا بیرانوند قبل از اینکه به عنوان باربر کار کند. علیرضا بیرانوند در خانواده ای عشایری به دنیا آمد. علیرضا بیرانوند او رکورددار بزرگترین پرتاب دست در جهان شد و در کتاب گینس ثبت شد.

علیرضا بیرانوند چهره ویژه دیدار ایران و ازبکستان در مرحله نهایی رقابت های کافا 2023 بود که بیرانوند امیدوار بود شب خوبی مقابل ازبکستان داشته باشد اما شوک زودهنگام باعث شد تا دروازه بان شماره یک تیم ملی از ترکیب خارج شود. او با پیام نیازمند جایگزین شد. در دقیقه 5 بیرانوند از بیرون دروازه به بیرون رفت و روی پاس جلال الدین مشاریپوف توپ را مهار کرد که منجر به برخورد شدید سعید عزت اللهی شد.

عزت اللهی با وجود خونریزی از ناحیه سر، تا پایان بازی در زمین ماند اما بیرانوند نه تنها بلافاصله پس از مصدومیت جای خود را به نیازمندان داد، بلکه مستقیماً برای معاینات بیشتر راهی بیمارستان شد. همچنین در شرایطی که دروازه بان تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر در دیدار مقابل انگلیس دچار مصدومیتی مشابه شد و سپس از ناحیه بینی مصدوم شد.

بیرانوند در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که به دلیل شکستگی در ناحیه فک بر اثر این ضربه، مجبور به عمل جراحی فک شده است. پس از اعلام مصدومیت و شکستگی فک بیرانوندا، شایعات زیادی درباره آینده این دروازه بان ملی پوش به گوش رسید و گمان می رفت با توجه به مدت زمان مصدومیت، دروازه بان پرسپولیس نتواند در کنار تیمش باشد. در استادیوم شروع فصل جدید گفتیم بیرانوند حتی در صورت عمل جراحی می تواند فصل آینده لیگ برتر را آغاز کند و تا چند هفته دیگر تمرینات خود را آغاز کند. همانطور که علیرضا در گفت و گو با خبرزاشی گفت، پزشکان متخصص باید در مورد زمان انجام عمل و نحوه انجام آن نظر نهایی را بدهند.

بیشتر بخوانید  تاسف خوردن تصویر قطع درختان برای نشان دادن تابلوی دکتر! / فیلم سینما

درد کمتر شد

علیرضا پس از شکستن فک، درد شدیدی احساس کرد و حتی شدت درد به حدی بود که تا صبح بعد از آسیب دیدگی خوابش نبرد و حتی مسکن های قوی هم نتوانست او را آرام کند. اما پس از گذشت چند روز از مصدومیت شدید علیرضا، اوضاع کمی بهتر از قبل شد و درد بیرانوند به حداقل ممکن رسید. بیرانوند به دلیل درد شدید در روزهای اول پس از مصدومیت نتوانست به خوبی صحبت کند. با این حال اکنون شرایط بهتر شده و در حالی که درد کم شده است، بیرانوند می تواند تا حدودی صحبت کند و در مجموع شرایطش مساعد است.

نظرات مختلف بیرانوند متفاوت بود

بیرانوند بلافاصله پس از بازگشت به ایران با چند پزشک متخصص در مورد وضعیت خود صحبت کرد تا نظر آنها را درباره میزان مصدومیتش جویا شود. مدافع ملی پوش پرسپولیس مدارک پزشکی و عکس هایی که از مصدومیتش گرفته بود را به چند پزشک برای مشاوره نشان داد. ماجرا وقتی عجیب می شود که چند پزشک به علیرضا می گویند فک او نیازی به جراحی ندارد و با چند هفته استراحت شکستگی خوب می شود. برخی از پزشکان متخصص در مورد جراحی اورژانسی هم نظر داشتند تا بیرانوند فرصت را از دست ندهد و لیگ را با بهبودی مناسب آغاز کند. این مشکل باعث تردید بیرانوند شد و علیرضا موکول به انجام عمل یا توقف عمل و درمان مصدومیت با استراحت شد.

تصمیم نهایی گرفته شده است

علیرضا پس از شنیدن نظرات مختلف از سوی پزشکان متخصص، سرانجام تصمیم گرفت عمل کند و هیچ شانسی را در پیش نگیرد. فک محل حساسی است و به سختی می توان نقاط شکسته را جوش داد. به همین دلیل بیرانوند تصمیم گرفت تحت عمل جراحی قرار بگیرد تا به موقع تمرینات فصل جدید را آغاز کند و دچار مشکل نشود و از بقیه عقب نماند.

بیشتر بخوانید  نامه بسیار مهم ایران به شورای امنیت پیرامون دریای سرخ

زمان عملیات مشخص شد

با توجه به تشخیص اکثر پزشکان و نظر آنها برای جراحی، بیرانوند باید به زودی آماده جراحی شود. طبق هماهنگی های انجام شده قرار است بیرانوند روز شنبه و علیرضا روز اول هفته آینده در تهران تحت عمل جراحی فک قرار گیرند.

بهبودی شما چقدر طول می کشد؟

اگرچه نمی توان به طور قطعی از دوران نقاهت بیرانوند پس از عمل جراحی فک و مدت غیبت وی صحبت کرد، اما با توجه به صحبت های انجام شده با پزشکان متخصص، دوره نقاهت علیرضا پس از عمل جراحی کمتر از یک ماه به طول می انجامد و وی از این وضعیت عبور خواهد کرد. در این مدت او می تواند تمرینات خود را شروع کند. اما نظر نهایی در این زمینه باید بعد از عمل توسط جراح داده شود. دکتری که علیرضا را عمل خواهد کرد پس از عمل در مورد وضعیت او نظر می دهد و مشخص می کند که مرخصی دقیقا تا چه زمانی طول می کشد.

سرنوشت بیرانوند و پرسپولیس چه می شود؟

ستاره فصل قبل پرسپولیس با مدیران این باشگاه به مشکل خورد و خبر فسخ قرارداد بیرانوند به سوژه روز این باشگاه از پرسپولیس تبدیل شد و علیرضا با توجه به مطالبه 8 میلیاردی از این باشگاه. چندی پیش اطلاعیه ای مبنی بر پرداخت طلبش توسط مدیران پرسپولیس داده بود. حادثه مورد اشاره اتحاد ظرف 10 روز رخ نداده و این مهلت به پایان رسیده است.

حالا پس از بازگشت ملی پوشان از ازبکستان، بیرانوند روز پنجشنبه برای دومین بار به پرسپولیس استعفا داد اما این بار باشگاه تنها 5 روز فرصت دارد تا مطالبات این بازیکن را پرداخت کند. اگر پول بیرانوند در این چند روز پرداخت نشود، می تواند یک طرفه قرارداد را فسخ کرده و از پرسپولیس جدا شود. اما پرسپولیسی ها اگر این اتفاق بیفتد و بیرانوند قراردادش را فسخ کند، باشگاه پرسپولیس باید برای جلب رضایت و حفظ این ستاره ملی پوش با او قرارداد جدیدی ببندد.در پرسپولیس بمانید. به همین دلیل نگران مصدومیت بیرانوند هستند و مدام به این فکر می کنند که آیا علیرضا می تواند فصل جدید را آغاز کند یا خیر؟

بیشتر بخوانید  عید قربان نمایشی از شکوه و همدلی امت اسلامی است

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که علیرضا به احتمال زیاد به ابتدای فصل جدید راه پیدا می کند و مشکلی نخواهد داشت. با این حال مشخص نیست که او از پرسپولیس می ماند یا می رود و باید دید در این مدت باقی مانده باشگاه پرسپولیس چه اقداماتی را انجام خواهد داد.

اخبار ورزشی


دیدگاهتان را بنویسید