آخرین وضعیت مرزهای ششگانه زیارت اربعین



آنچه دیگران می خوانند:

ساعت ها می گذرد و داریم به اربعین حسینی نزدیک می شویم، پیش بینی ها حاکی از حضور بیش از 5 میلیون زائر ایرانی در عراق است، زائرانی که باید یکی از مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، تمرچین یا باشماق را برای خروج انتخاب کنند. کشور انجام شود

در مرز مهران چه می گذرد؟/ ثبت تردد بیش از 54 هزار نفر از مرز مهران در 24 ساعت گذشته

بهرام نیا استاندار ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در حال حاضر برای تردد موکب ها از مرز عراق با مشکل مواجه هستیم که این نیز به دلیل مراحل اداری است که باید انجام شود. . عراق و طرف عراقی در تلاش هستند تا این روند را تسریع بخشند.

وی افزود: پیش بینی می شود اوج تردد زائران از مرز مهران از 16 شهریور ماه آغاز شود اما اکنون شاهد حضور چشمگیر زائران در مرز مهران برای ورود به عراق هستیم.

استاندار ایلام تصریح کرد: زائران از اقشار مختلف هستند و تمام تلاش خود را کرده ایم تا امکانات لازم را برای اسکان زائران در فصل گرما ایجاد کنیم که از جمله آن می توان به نصب چتر و مه پاش در پایانه مرزی اشاره کرد.

بهرام نیا با بیان اینکه روز جمعه بیش از 32 هزار زائر از مرز مهران وارد عراق شده اند، گفت: تعداد زائرانی که امروز از مرز مهران وارد عراق شده اند نسبت به روز گذشته 50 درصد افزایش داشته و نزدیک به 10 هزار زائر تردد کرده اند. مهران مرزی به کشور بازگشت.

وی افزود: در حال حاضر زائران بدون مانع از مرز مهران تردد می کنند و نسبت به سال های گذشته تعداد گیت های خروجی را افزایش داده ایم و حدود صد گیت در این زمینه در نظر گرفته شده است.

همچنین آمارها نشان می دهد در 24 ساعت گذشته بیش از 54 هزار نفر از مرز مهران عبور کرده اند و هر لحظه بر تعداد زائران در این مرز افزوده می شود.

از برپایی 195 موکب تا آمادگی 100 مدرسه برای اسکان زائران اربعین

حجت الاسلام علی چراغی پور دبیر کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی استان ایلام با بیان اینکه تاکنون 195 موکب در استان ایلام مجوز فعالیت دریافت کرده اند، گفت: 60 موکب برای خدمات رسانی به زائران در شهرستان مهران فعالیت خواهند کرد. . .

بیشتر بخوانید  طلاق مجری سریال جوکر از همسرش علنی شد

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز اظهار داشت: نزدیک به 100 مدرسه از ورودی استان تا مهران که در مسیر زائران قرار دارند برای اسکان زائران آماده شده است.

وی افزود: تمامی خدمات این اداره کل به زائران تا اربعین ادامه خواهد داشت.

امکان پارک 70 هزار خودرو در پارکینگ های مهرانا/ حمل زائر به مرز با 700 اتوبوس

شفیعی فرماندار مهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: برای رفاه حال زائرین ظرفیت پارکینگ در شهرستان مهران به حدود 30 هزار خودرو افزایش یافته است. پارکینگ اربعین نیز در زمین 60 هزار هکتاری نسبت به سال های گذشته مجهزتر است و ظرفیت آن بین 40 تا 45 هزار نفر است.

فرماندار مهرانا گفت: 700 دستگاه اتوبوس در ماهان برای انتقال زائران به مرز هماهنگ شده است.

شلمچه و چذابه دو مرز استان خوزستان/ تردد 200 هزار زائر ایرانی از این دو پایانه مرزی

مرز شلمچه که در استان خوزستان قرار دارد طبق آمار در سال های گذشته به طور کلی میزبان زائران بیشتر از مرز چذاب بوده است.دیروز سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای اعزام زائران. بیش از 115 هزار نفر زائر را ترک کرده اند که به کشور عراق تبدیل شده اند.

وی افزود: بر اساس بررسی های آماری از ابتدای اعزام زائران تاکنون در مجموع 200 هزار زائر ایرانی از 2 پایانه مرزی شلمچه و چذاب تردد کرده اند.

وی با بیان اینکه 48 گیت در پایانه مرزی شلمچه و 26 گیت گذرنامه فعال در پایانه مرزی چابه داریم که آماده ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) هستند، خاطرنشان کرد: این معابر نسبت به گذشته افزایش یافته است. سال

نادر امیدزاده فرماندار ویژه خرمشهر در جمع خبرنگاران از افزایش لحظه به لحظه تردد زائران در مرز شلمچه خبر داد و گفت: اکنون تردد در مرز شلمچه روان، روان و بدون مشکل در حال انجام است. به همه زائران توصیه می کنیم که رفتن به عتبات عالیات را به روزهای آخر موکول نکنند.

همچنین از صبح امروز خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین در پایانه مرزی شلمچه به صورت رسمی آغاز شده است.

به گفته محمد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، 32 تخت موقت در مرکز شهید سلیمانی مرز شلمچه و در سمت دیگر مرکز ویزیت پزشک، خدمات بهداشتی، تزریقات، ماماها، داروخانه ها، و غیره. کار کردن.

بیشتر بخوانید  زمین لرزه ای به بزرگی 4 ریشتر در حسن آباد تهران

مرز چذابه باز است / تردد در مرز چذابه روان است

مرز چذابه واقع در استان خوزستان که پس از مرز شلمچه دومین مرز پرتردد این استان محسوب می شود، به گفته فرماندار دشت آزادگان صبح چهارشنبه 9 شهریور افتتاح شد و اکنون اعزام زائران از مرز چذابه آغاز شده است. معرفی شده است. ادامه داد.

حمید سیلوی فرماندار دشت آزادگان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اکنون آرامش در عراق برقرار شده و زائران می توانند برای زیارت به کربلا بروند.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه تمامی موکب ها از 23 شهریور ماه فعال خواهند بود، گفت: افزایش فعالیت موکب ها از 12 به 25 موکب، افزایش اتوبوس های رسمی و جابجایی زائران از 10 خودرو به 25 خودرو، استقرار پلیس راهور و جلوگیری از ایجاد مشکل ورود وسایل نقلیه مختلف به فضای پارکینگ و تاکید بر استفاده از پارکینگ بخشی از فعالیت است.

از امشب دو پمپ سیار در مرز چذابه به نفع زائران فعال شده است.

استقبال زائران اربعین از مرز خسروی بسیار خوب است و تردد در آنها روان است

مرز خسروی تنها مرکز استان کرمانشاه است که زائران اربعین حسینی می توانند این مرز را برای تردد انتخاب کنند فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه درباره این مرز گفت: مرز خسروی یکی از گذرگاه های مرزی به سمت عتبات عالیات است. ، ظرفیت زیادی دارد و قابلیت میزبانی از بازدیدکنندگان را دارد.

وی با بیان اینکه مرز خسرویان از نظر زیرساختی یکی از بهترین مرزهای کشور است، گفت: تمامی امکانات بهداشتی و خدماتی، نمازخانه، فضای معنوی و سالن ها به بهترین شکل ممکن آماده شده است.

وی از تردد زائران از مرز خسروی خبر داد و گفت: با اطلاع رسانی ظرفیت بی نظیر و جاده آسان و نزدیک خسروی به کربلا، استقبال زائران از این مرز رسمی روز به روز در حال افزایش است.

سردار جمال سلمانی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز ساعتی پیش در جمع خبرنگاران امنیت مرز خسروی را بسیار خوب دانست و گفت: تا صبح امروز (شنبه 12 شهریور) 7 هزار و 234 زائر اربعین از این طریق عازم عتبات عالیات شده اند. مرز.

وی گفت: علاوه بر خروج این تعداد زائر تا صبح امروز 905 نفر از این مرز به کشور بازگشتند.

بیشتر بخوانید  ماجرای طلاق جوکر بازیگر از همسرش چیست؟

مسیر کوتاه «تمرچین» برای زائران اربعین در شمال غرب

مرز تمرچین در آذربایجان غربی تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق و در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد و امسال با بازگشایی مرز تمرچین ضمن کاهش مسافت و زمان سفر و حتی با کاهش هزینه‌های زائران، می‌توان برای تردد تعداد زیادی از زائران آمادگی لازم را برای زائران استان‌های شمال غرب کشور و حتی زائران کشورهایی مانند ترکیه و آذربایجان فراهم کرد.

پیش بینی می شود روزانه بیش از 15 هزار زائر از این مرز تردد کنند، به گفته سخنگوی ستاد اربعین آذربایجان غربی، مرز تمرچین همه روزه از ساعت 7 صبح تا 18 بعد از ظهر به وقت ایران برای حرکت و 24 ساعت برای بازگشت واس باز است. ; مرز تمرچین برای بازگشت به صورت 24 ساعته پذیرای زائران حسینی است.

نصب پمپ بنزین سیار، 30 گیت کنترل خروجی در مرز، بهره برداری از 10 کیلومتر بزرگراه نقده – پیرانشهر، ایجاد 99 پمپ بنزین در مسیر ماکو – پیرانشهر، تسهیل حمل و نقل و …. بخشی از اقدامات برای حمل و نقل آسان تر زائران از مرز آموزش می بینند.

«باشمک» برای خروج زائران اربعین آماده می شود/ خروجی مرز 14 شهریور مریوان آزاد شد

اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه آمادگی لازم برای خروج زائران از مرز باشماق وجود دارد، اظهار داشت: برای خروج زائران از مرز باشماق آمادگی لازم وجود دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر موکب های مستقر در مرز باسمک، زمینه اسکان شبانه 3 هزار نفر در شهرستان مریوان فراهم شده است. زائران می توانند از 14 شهریور از ساعت 6 الی 12 از مرز باشماق مریوان خارج شوند.

فرماندار مریوان اعلام کرد: 15 گیت در مرز باسمک فعال و 15 گیت دیگر آماده است که این تعداد گیت با ازدحام زائران فعال می شود.

احمدی تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود 20 هزار زائر اربعین از مرز باشماق مریوان خارج شوند اما برای بیش از 30 هزار نفر آمادگی داریم.


دیدگاهتان را بنویسید