آخرین وضعیت “بیمه بیکاری” / ممنوعیت دسترسی مستقیم بازرسان به منازل



معاون اداره کل بیمه سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 220 هزار مستمری بگیر بیمه شده برای بیکاری داریم ، گفت: روند کارها تقریباً فعلی است و منظور ما از گوشه و کنار نیست. روند بیمه بیکاری به روز شده و کاملاً وجود ندارد.

محمد بیندریان در مصاحبه با ایسنا وی در مورد آخرین وضعیت بیمه بیکاری و در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر برخی معیارها در زمینه ثبت درخواست ها و بازرسی ها ، اظهار داشت: قوانین و مقررات بیمه بیکاری تغییر جدیدی نداشته است و مفاد قبلی هنوز در جای خود هستند

وی افزود: در مورد بازرسی های معمول ، معیار این است که امکان بازرسی در محل وجود دارد ، اما بازرسان مستقیم اجازه بازدید از منازل مردم را ندارند.

معاون اداره اصلی فعالیتهای بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: خاتمه بیمه بیکاری همچنین مستلزم اشتغال افراد است و فقط با بازرسی غیرمجاز حق خاتمه مزایای بیمه بیکاری را ندارد.

بیندریان افزود: فرآیندها تقریباً به روز هستند و منظور ما بازگشت به نوبه خود نیست. به عنوان مثال اگر شخصی شغل خود را در ماه جولای از دست بدهد ، از تاریخ بیکاری 30 روز فرصت دارد تا با سیستم درخواست بیکاری در وزارت کار در http://prkar.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنید و پس از بررسی در اداره کار ، در صورت واجد شرایط بودن بیمه بیکاری ، متقاضی وی به صورت مکانیکی از وزارت کار به سازمان تأمین اجتماعی (شعبه محل بیمه) منتقل می شود.

وی ادامه داد: طبق قانون ، میزان بیمه بیکاری بر اساس حقوقی که 90 روز قبل از تاریخ بیکاری از حق بیمه کسر می شود محاسبه می شود ، بنابراین به محض ارسال لیست حق بیمه توسط کارفرما به تاریخ بیکاری ، بیمه بیکاری ایجاد شده توسط شعبه مربوطه. “و این می پردازد.

بیشتر بخوانید  مراسم دعای عرفه در هرمزگان برگزار می شود

معاون مدیر کل بیمه سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه مراحل بیمه بیکاری از مرحله درخواست تا صدور حکم و پرداخت مستمری به صورت مکانیکی و غیرحضوری و در هر مرحله از تحقیقات انجام می شود. ، اداره کار و شعب سازمان تأمین اجتماعی ، از جمله دوره دریافت و میزان مزایای بیکاری ، از طریق پیام کوتاه به بیمه شده اعلام می شود ، گفت: اگرچه مشاهده روند رسیدگی به پرونده برای بیمه شده امکان پذیر است ، مراجعه به سیستم http://prkar.mcl.gov.ir فراهم شده است

بیندریان افزود: در حال حاضر روند ایجاد بیمه بیکاری به روز است و مشکلی در پرداخت بیمه بیکاری وجود ندارد و ارائه این حمایت قانونی در غیاب کامل انجام می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید