مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین وضعیت بازار مرغ / کشتار روزانه حدود 270 مرغ در آذربایجان شرقی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش خبرگزاری فارس ، اکبر فاطی تبریز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صادرات گوشت مرغ به دلیل تعرفه های بالا در استان انجام نمی شود ، گفت: روزانه حدود 270 تا 300 تن مرغ در استان ذبح می شود ، همین مقدار کشتار را می توان در بازار مشاهده کرد که چگونه بازار با مرغ اشباع شده است و از این نظر هیچ کمبودی نداریم.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی طیور در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است ، افزود: حدود چهار میلیون قطعه مرغ در ماه ژوئن در استان جوجه ریزی شده است و اکنون مرغهای مربوط به همان دوره جوجه ریزی در بازار دیده می شود.

فاطی با بیان اینکه از نظر تأمین مواد اولیه مرغداری در استان مشکلی نداریم ، ادامه داد: وضعیت واردات و تأمین مرغ طی دو هفته گذشته مطلوب بوده و سهم این امر به مرغداران رسیده است. در ارتباط با این مسئله ، فقط مشکل حمل کالا در بنادر وجود داشت که با کمک دستگاه های امنیتی استان ، اداره کل راهداری و شرکت پیمانکار طی دو هفته گذشته ، مشکلی در حمل و نقل آن وجود ندارد.

فاطی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم طیور درب مرغ طبق اعلام ستاد تنظیم بازار کشور 17 هزار و 100 تن است اما اکنون به دلیل نوسانات قیمت بار ، مصوب قیمت مواد ورودی توسط کارخانه افزایش می یابد. تنظیم بازار و … حدود 19 هزار تن به فروش می رسد.

وی در مورد وضعیت قیمت گوشت مرغ در استان گفت: “تا روز شنبه شاهد افزایش قیمت فروش گوشت مرغ در بازار بودیم و حتی طبق شایعات قیمت فروش آن به حدود 33000 تن رسید اما در آخرین دو روز (از شنبه) قیمت ها کاهش یافت. تقریبا به موقعیت اصلی خود رسید و اکنون به حدود 27 هزار تن رسیده است.

بیشتر بخوانید  احتمال وقوع سیلاب جدید در پایتخت

وی با بیان اینکه باید بین قیمت مرغ زنده و قیمت 8000 تنی بازار تفاوت وجود داشته باشد ، تصریح کرد: اگر این تعادل حفظ نشود بازار فرو می ریزد.

رئیس سازمان جهادی کشاورزی استان افزود: فروش مرغ بسته بندی شده و برش بهداشتی در مغازه های بسته بندی مجاز و توزیع می شود و بنا به درخواست مشتری به فروش می رسد. طبق قوانین ، حدود 15٪ از مرغ های ذبح شده قابل برش و فروش است اما قابل فروش است مرغ مرغ بسته بندی نشده و خلال شده در فروشگاه ها ممنوع است.

فتی در مورد وضعیت تولید و قیمت گوشت مرغ در روزهای آینده گفت: با توجه به اینکه وضعیت بازار تهران بر بازارهای سایر استان ها تأثیر می گذارد ، بنابراین پیش بینی بازار استان در روزهای آینده چندان روشن نیست اما می توان گفت که بر اساس وضعیت جوجه کشی و تأمین مواد ورودی ، حداقل برای ماه آینده ، مشکل خاصی در این زمینه نخواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد در آذربایجان شرقی در مورد ممنوعیت خروج مرغ از استان گفت: برای تخلیه مرغداران و تأیید توسط مقصد محموله ، معمولاً تمایلی از سوی تولیدکنندگان برای خروج از مرغ وجود ندارد. کشتارگاه و حومه

انتهای پیام / 60001


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *