مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین لیست کشورهای ممنوع و پرخطر برای پروازهای خارجی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



طبق آخرین Notam ، منتشر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری ، 12 کشور در لیست قرمز و 22 کشور در لیست مقاصد پر خطر هستند که برای هلال احمر ممنوع است و مطابق پروتکل ها برای کشورهای پر خطر مجاز است. و شرایط

به گزارش ایسنا ، طی روزهای اخیر و پس از شیوع ویروس دلتا کرونا ، پروتکل های جدید پروازهای خارجی و لیستی از کشورهای پر خطر و ممنوع اعلام شده است که بر اساس آن ، مسافران باید قبل از سفر به ایران آن را بخوانند.

بوتسوانا ، برزیل ، سواتینی ، هند ، لسوتو ، مالاوی ، موزامبیک ، نپال ، آفریقای جنوبی ، زامبیا ، اروگوئه و زیمبابوه در لیست قرمز قرار دارند و ورود مسافران از این مقاصد به ایران ممنوع است. بر این اساس ، اگر مسافری در چهارده روز گذشته به این کشورها سفر کرده باشد یا بیش از چهار ساعت در این کشورها بوده باشد ، اجازه ورود به ایران را ندارد.

البته نمایندگان سازمان های بین المللی ، دیپلمات ها ، مقامات دولتی با مجوز رسمی از وزارت امور خارجه ایران و خلبانان شاغل اعزام شده برای آموزش به این مقاصد می توانند در صورت مجاز بودن توسط ایرلاین وارد کشور شوند.

این افراد باید قبل از پرواز به ایران و هنگام ورود (در صورت لزوم) نتایج آزمایش خود را ارائه دهند. این مسافران همچنین باید در خانه یا هتل زیر نظر متخصصان مراقبت های بهداشتی قرنطینه شوند.

پروتکل های بهداشتی برای کشورهای پر خطر

آرژانتین ، بولیوی ، کیپ ورد ، شیلی ، کلمبیا ، کاستاریکا ، اکوادور ، مصر ، لیتوانی ، مالزی ، مالدیو ، مغولستان ، نامیبیا ، پاراگوئه ، پرو ، سیشل ، سریلانکا ، سودان ، سوریه ، تانزانیا ، ترینیداد و توباگو و تونس 22 هستند کشورهایی که در لیست مقاصد پرخطر و ورود و خروج از و به آن کشورها هستند ، منوط به رعایت پروتکل های خاصی هستند.

بیشتر بخوانید  دلیل استعفای رستم قاسمی/ زمان معرفی وزیر راه

آزمایشات قبل از پرواز برای این کشورها اجباری است ، اما مسافران با اصالت لیتوانیایی اگر کاملاً واکسینه شده باشند نیازی به آزمایش PCR ندارند. واکسیناسیون کامل در این گزارش به این معنی است که 15 روز از دریافت دوز دوم واکسن کرونا می گذرد.

البته توضیح دیگری در این بیانیه برای آزمون تاج قبل از پرواز به ایران بیان می کند که آزمون PCR باید توسط مسافران 96 ساعت قبل از پرواز انجام شود و آزمون باید به زبان انگلیسی باشد و توسط کنسولگری ایران تأیید شود. کودکان زیر هشت سال نیازی به این آزمایش ندارند.

اگر مسافران این 22 کشور پرخطر به ایران سفر کنند یا حتی بیش از یک ساعت را در حمل و نقل از طریق این کشورها بگذرانند ، هنگام ورود به فرودگاه های ایران نیز باید تست PCR داشته باشند ، اگرچه این مورد برای مسافران لیتوانیایی که کاملاً حضور داشته اند استثنا است. واکسینه شده اما اگر مسافران هنگام ورود به ایران آزمایش PCR مثبت دریافت کنند ، باید قرنطینه شوند.

مسافرانی که حتی برای ورود به ایران نیازی به آزمایش ندارند

مسافران کشورهای دیگر مجاز به ورود به ایران هستند و تا اطلاع بعدی در لیست سبز قرار دارند و باید قبل از ورود به ایران تست PCR را انجام دهند ، اما مسافران بلژیک ، اتریش ، بلغارستان ، کرواسی ، قبرس ، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، ایرلند ، ایتالیا ، لتونی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، لهستان ، پرتغال ، رومانی ، اسلواکی ، اسلوونی ، اسپانیا ، سوئد و انگلیس که کاملا واکسینه شده اند نباید واکسینه شوند. قبل از پرواز به ایران تست PCR انجام دهید اگر در هنگام ورود به ایران علائمی داشتند باید آزمایش شوند و در صورت مثبت بودن آزمایش باید قرنطینه شوند.

بیشتر بخوانید  استقرار 20،000 سرباز تاجیکی در مرزهای افغانستان - اخبار آسیا و اقیانوسیه - اخبار بین المللی تسنیم

علاوه بر این ، در پروتکل های جدید آمده است که در صورت تغییر ناگهانی ، طرفین می توانند بین سه لیست و سه رنگ قرمز ، زرد و سبز بدون اخطار حرکت کنند. همچنین مسافران باید قبل از ورود به وب سایت هواپیمایی کشوری به آدرس WWW.CAO.IR فرم اظهارنامه خود را تکمیل کنند.

مسافرانی که سفر کوتاهی از ایران به یک کشور خارجی داشته اند ، در صورتی که زمان آزمایش کمتر از 96 ساعت پس از عزیمت باشد ، هنگام بازگشت به کشور می توانند از همان آزمون استفاده کنند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *