آخرین شانس این معلمان را نگیرید



آنچه دیگران می خوانند:

از آخرین فرصت این معلمان استفاده نکنید

برخی از مشکلات به هر جهت کوچک هستند. آنقدر کوچک که رعایت قانون و عدالت اصلاً مشکل ساز نشود. اما مواظب سهل انگاری و سهل انگاری مسئولین باشید که از گلوله های برف کوچک بهمن می ریزند و زندگی افرادی را که کمترین اشتغال قانونی واقعی را دارند نابود می کنند. با کمی توجه و همدلی، امید می تواند به معلم داستان ما و بسیاری دیگر بازگردد. بسیاری از معلمان مانند او هستند که آرزوهایشان کاملاً برحق است، اما صدایشان به جایی نرسیده است. داستان آنها شیرین نیست، اما باید صبور بود و به داستان تلخ آنها گوش داد و کاری کرد. امیدوارم داستان تلخ آنها پایانی شیرین داشته باشد.

نمیشه از صفر شروع کرد

او ترجیح می دهد نام خود را ذکر نکند. او 36 سال دارد؛ مردم کهیلویه و بویراحمد. آزمون استخدامی او نزدیک است و آماده است تا در آن شرکت کند، اما “شرایط سنی” او را ناامید کرد. کلمه بورس تحصیلی با یک کابوس مقایسه می شود. کابوسی که انگار پایانی ندارد و باعث شرمساری می شود: «دوست دارم دولت بتواند خودش را جای من بگذارد و امثال من بفهمند که ما از چه چیزی صحبت می کنیم». شاگرد سابق شما اکنون همکار شماست. او یک معلم رسمی است و در روز اول اکتبر با کمی تاسف و تعجب می پرسد: “آیا هنوز معلم هستید؟” وی می افزاید: من دو فرزند دارم، آیا می توانم با حقوق دو میلیونی زندگی کنم؟ سن من و سایر همکارانی که شرایط من را دارند زیاد شده است، در این سن نمی توانیم فکر کنیم کار “کس دیگری بودن.”

بیشتر بخوانید  چرا اساسنامه جدید به فدراسیون های ورزشی ابلاغ نشده است؟

وی در ادامه توضیح می دهد: از سال 1392 شروع به تحصیل کردم. دو سال به عنوان سرباز معلم با حقوق 200 هزار در مناطق فقیرنشین و صعب العبور کهکیلویه و بویراحمد مشغول به کار شدم و به تدریس ریاضی پرداختم. معلمان رسمی تمایلی به کار در این زمینه ها نداشتند، بنابراین من دروس دیگری را غیر از ریاضی تدریس می کردم. بعد از آن 5 سال به عنوان یک نیرو خرید کنید «خدماتی که با کمترین حقوق و گاهی بدون بیمه انجام دادم.

او برایم تعریف می کند که بعد از کلی کار، مدرک رسمی زبان انگلیسی گرفت و علاوه بر ریاضیات، زبان هم تدریس کرد.

وعده هایی که عملی نشد

وی گفت: نیروهای آموزش و حرکت قبل از سال 91 تعیین شده بودند. آموزش و پرورش و مجلس بارها قول شناسایی و جذب نیروهایی را داده اند که از سال 91 تاکنون فعال هستند. متاسفانه این وعده ها عملی نشده است. مسئولان آموزش و پرورش قول داده اند که برای در نظر گرفتن کارنامه ما در آزمون ماده 28 یک ضریب امتیازی به ما بدهند که متاسفانه این وعده محقق نشده است. من بر دوره های ضمن خدمت و همچنین معلمان رسمی و استخدامی نظارت دارم دانشگاه از مربیان گذشتم. «من ابلاغ رسمی و کد پرسنلی دارم، اما متأسفانه مسئولان به من و سایر معلمانی که در شرایط مشابه من هستند توجهی ندارند.

این معلم گفت: با معاون سابق وزیر مصاحبه شد و گفت که منشاء افرادی که در آموزش و پرورش کار می کردند در مصاحبه های شغلی ماده 28 لحاظ می شود. مثلا پارسال گرین کارت داشتم ولی چون در شهرمان نیازی به معلم ریاضی نبود مرا به شهر دیگری فرستادند. بعد از چندین سال کار در آموزش و پرورش، در مصاحبه کمکی به من نکردند و امتیاز لازم به من تعلق نگرفت. «در نتیجه فردی که در آن منطقه متولد شده بود ضریب 1.4 داشت و پذیرش شد.

بیشتر بخوانید  هشدار امنیتی؛ ترکیه ۳ استان ایران را تبدیل به بیابان می‌کند

شامل تاریخچه

وی گفت: آموزش و پرورش محدودیت سنی برای استخدام را 36 سال تعیین کرده است. از مسئولین انتظار داریم افرادی مثل من که سال ها با این شرایط کار کرده ام و به شدت نگران معیشت خود هستند حداقل سابقه کار نسبت به سن خود داشته باشند تا بتوانیم در آزمون استخدامی شرکت کنیم. تنها انتظار ما این است که مسئولان آموزش و پرورش حداقل شرایط سنی را برای امثال من که تقریباً 8 سال است با عشق و علاقه به معلمان و کودکان در زمینه های ضعیف تدریس کرده اند، تعیین کنند و ما بتوانیم تست در استخدام شرکت کنید. وی ادامه داد: سازمان‌های دیگر مانند دیوان محاسبات، قوه قضائیه و … سال‌ها است که پذیرفته‌اند در در نظر گرفتن سن داوطلب، مدت خدمت سربازی در نظر گرفته شود، اما متأسفانه در این مورد نادیده گرفته می‌شود. تحصیلات. “

وی تاکید کرد: شرط سنی برای شرکت در کنکور بزرگترین مشکل تعدادی از معلمان تدریس و خرید خدماتی است که سابقه همکاری با آنها را دارند. تحصیلات “آنها تبدیل شدهاند به.

نفرت و سخنان پایانی او را نمی توان فراموش کرد. تلاش ها و آرزوهایش ناکام مانده و ناامیدی و ناامیدی خود را پنهان نمی کند، اما همچنان سرشار از شور و انگیزه است. او فقط به یک فرصت نیاز دارد. فرصتی که قانوناً متعلق به او و همه کسانی است که در موقعیت هایی مانند او زندگی می کنند: «قول می دهم اگر این مشکل حل شود و بتوانم در آزمون شرکت کنم، با رتبه بسیار بالا قبول می شوم. آخرین فرصتم را از دست دادم “کاری بکنید.”

بیشتر بخوانید  امام جمعه بندرعباس: صحیفه سجادیه الگوی کادرسازی اسلامی است- اخبار هرمزگان - اخبار استانها تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید