مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین روند واکسیناسیون در استان تهران/ ۷۵ درصد ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از رکنا،فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران درباره روند واکسیناسیون در استان تهران، گفت: ۸۶ درصد جمعیت هدف استان تهران دز اول و حدود ۷۵ درصد هم هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کردند که از نظر ما آمار خوبی تلقی می شود.

دکتر علیرضا زالی افزود: تا صبح روز گذشته (پنجم آبان ماه) حدود ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار دز واکسن کرونا به شهروندان استان تهران تزریق شده است.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: از مجموع این تعداد، بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن برای نوبت اول و بقیه برای نوبت دوم بوده است.

زالی اظهار داشت: با توجه به اقبال عمومی و شتابی که در مراکز واکسیناسیون شکل گرفته، امید است هرچه سریعتر واکسیناسیون جمعیت هدف این استان به نقطه مطلوب برسد و همه جمعیت هدف واکسن خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تعدادی از شهروندان تهرانی هنوز اقدام به تزریق واکسن کرونا نکرده اند که به آنان توصیه می شود هرچه سریع تر اقدام به تزریق واکسن کنند.

زالی همچنین شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و ساده و عادی انگاری می‌تواند مجددا به شبه طغیان‌های کرونایی منجر شود. این کار می‌تواند تجربه تلخی را برای ما فراهم کند و به همین دلیل همه باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران گفت: رعایت شیوه نامه‌ها و تکمیل واکسیناسیون می‌تواند از شکل گیری موج های بعدی کرونا در تهران و سایر استان‌ها جلوگیری کند.  

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

وی ادامه داد: تجربه آلمان و اتریش نشان داد که واکسیناسیون هرچند نقش بسیار موثر و کارایی در کاهش مرگ و میر و عوارض بیمارستانی دارد، اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان باید به دقت رعایت شود.

زالی گفت: با توجه به خطر شکل گیری جهش‌هایی که به تازگی در برخی نقاط دنیا با شیوع بیماری پدید آمده است و همچنین شکل گیری امواج شبه طغیانی در اروپای شرقی و مرکزی و ارتباط آنها با مناطق غرب و شمال غرب کشور، باید مراقبت‌ها بیشتر از گذشته در این مناطق اعمال شود.

وی ادامه داد: مردم همچنان باید پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی ها و شستن مرتب دست ها را رعایت کنند و ساده انگاری نکنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *