آخرین خبر از سهمیه بنزین



آنچه دیگران می خوانند:

زمان سپرده گذاری سهمیه بنزین این ماه تعیین شده است. سهمیه بنزین جدید با بسیاری از اما اگر. تغییر مقدار سهمیه بنزین چی شد. سهمیه بنزین خودروهای مختلفی اعلام شد که به تفصیل این خبر را تشریح کردند سهمیه بنزین بیشتر.

یک لیتر بنزین چند است؟

ماجرا از آنجا شروع شد که نماینده اقتصادی دولت سیزدهم طی نامه ای دستور توزیع مجدد سهمیه بنزین را صادر کرد. دو هفته از انتشار نامه محرمانه معاونت اقتصادی دولت و دستور بازتوزیع بنزین سهمیه ای می گذرد و مجلس نیز با این طرح مخالفت کرد. اکنون ابراهیم رییسی امروز به مجلس می رود و قرار است بررسی بودجه سال 1401 آغاز شود. اما سهمیه جدید بنزین چه زمانی پرداخت می شود؟

سهمیه بندی بنزین در جزیره کیش نیاز به تغییر داشت و دو تا سه هفته بعد این روند در کشما انجام می شد. اما سرنوشت طرح دولت همچنان نامشخص است.

نمایندگان امروز بررسی لایحه لایحه بودجه 1401 را آغاز کرده اند و قرار است رئیس جمهور به مجلس برود. لایحه 1401 تاکنون حواشی زیادی داشته است. ارز هدف 4200 یکی از اقلام بودجه 1401 بود.

علاوه بر این فریدون عباسی دوانی، رئیس کمیسیون مجلس نیز پیش از این گفته بود که احتمالاً طرح جدید توزیع سهمیه بنزین در قالب تبصره و بند انرژی پس از اصلاح بودجه یا در زمان اصلاح بودجه نوشته خواهد شد. باید منتظر اصلاح بودجه در مجلس باشیم.

جواد اوجی وزیر نفت نیز روز سه شنبه هفته گذشته برای ارائه جزئیات بیشتر به مجلس رفت. بر اساس نامه دولت، به نظر می رسد هیئت دولت مصمم به توزیع مجدد سهمیه بنزین است. اما اعضای کمیسیون انرژی از توضیحات وزیر نفت قانع نشدند، یعنی اعضای کمیسیون انرژی با تغییر نحوه سهمیه بندی بنزین مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید  دریافت اولین داده از ماهواره خیام

نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی، تورم و بازار سیاه را دلیل اصلی مخالفت مجلس با طرح دولت دانست.

دولت هنوز زمان توزیع بنزین بین افراد را اعلام نکرده است. به گزارش تجارت نیوز، دولت هنوز ابلاغیه و دستورالعملی برای شروع پروژه به شرکت ملی پخش و پخش فرآورده های نفتی ارسال نکرده است.

سهمیه بنزین چقدر است؟

رئیس منطقه آزاد کیش برای اولین بار گفت: هر نفر 20 لیتر بنزین یارانه دریافت می کند. وزیر نفت سپس سهمیه 15 لیتری را اعلام کرد و در پایان مدیرعامل شرکت ملی فرآورده های نفتی در گفتگوی زنده با صداوسیما مدعی شد خانواده های کم حجم کمتر از 60 لیتر دریافت نمی کنند. از بنزین یعنی به گفته مسئولان اجرایی این طرح با سه عدد روبرو هستیم. 15، 20 و 60.

سهمیه بنزین به چه کسانی تعلق می گیرد؟

همانطور که وزیر در مجلس توضیح داد، به هر کد ملی که بیش از یک سال در محل پروژه باشد، 1500 تومان بنزین پرداخت می شود.

آیا با تقسیم یارانه بنزین به مردم سهمیه فعلی از بین می رود؟

رئیس منطقه آزاد سسم تصریح کرد: با اعمال طرح جدید، فعلاً سهمیه خودروها حذف نمی شود. پس از آن افرادی که نیازی به بنزین ندارند می توانند آن را با قیمت ارزان بفروشند.

البته هنوز گفته نشده است که سهمیه بنزین را دولت برای افراد مازاد خریداری می کند یا افراد. شاید یکی از دلایل نگرانی کارشناسان از پیدایش بازار سیاه و قاچاق بنزین همین باشد.

سهم هر خودرو از سهمیه بنزین چقدر است؟

بیشتر بخوانید  این ۶ سلبریتی مشهور بعد از زایمان جفت جنین فرزند خود را خوردند + تصاویر

سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی 60 لیتر، برای خودروهای سواری دوگانه سوز 30 لیتر و برای موتورسیکلت ها 25 لیتر در ماه است و سهمیه 9 ماهه روی هر کارت سوخت قابل ذخیره است.

بر اساس سهمیه بندی بنزین، هر لیتر بنزین یارانه ای 1500 تومان و هر لیتر بنزین آزاد 3000 تومان قیمت گذاری شد. قیمت بنزین سوپر 3500 تومان تعیین شده است. بیست و پنجمین سهمیه بنزین یارانه ای امشب در کارت های سوخت واریز می شود.

چرا سهمیه بنزین دیر شد؟

در حالی که سهمیه بنزین هر اول ماه به رانندگان پرداخت می شود، سهمیه آنلاین بنزین همیشه برای رانندگان تاکسی یک تا دو ماه تاخیر دارد.

سهمیه بندی و دو برابر شدن قیمت بنزین عواقب گسترده ای برای اکثریت مردم داشته است که یکی از آنها راننده فعال تاکسی های آنلاین از جمله اسنپ و تپسی است.

سهمیه سوخت تاکسی های اینترنتی به رانندگان واجد شرایط اختصاص دارد و شرکت های تاکسی اینترنتی هر ماه فهرستی از کاربران فعال رانندگان خود را به وزارت کشور ارائه می کنند.

این وزارتخانه تعداد کل رانندگانی را که همه شرکت‌های تاکسی اینترنتی را بررسی کرده‌اند محاسبه می‌کند و داده‌های ثبت نام آنها را با پایگاه داده ثبت نام مرتبط می‌کند. در نهایت لیست استفاده کنندگان واجد شرایط برای سهمیه آن ماه به وزارت نفت ارائه می شود.

مقصر تاخیر در پرداخت سهمیه بنزین کیست؟

رانندگان فعال تاکسی اینترنتی بابت سهمیه سوخت اعتبار می گیرند. دستگاه های دولتی هر ماه باید این وام سهمیه ای را پرداخت کنند اما در این بین برخی از رانندگان اصرار دارند تا شرایط این سهمیه را رعایت کنند اما قبوض آنها با تاخیر دو یا سه ماهه وصول می شود.

بیشتر بخوانید  پنتاگون: حمله به مواضع ما در عراق و سوریه یک تهدید جدی است - اخبار غرب آسیا - اخبار بین المللی تسنیم

یکی از راننده هایی که در اسنپ کار می کند، می گوید: «از ساعت 16 تا 10 شب 100 تن کار کردم، بیش از 50 هزار تن بنزین سوزاندم و 30 هزار تن برای حساب منفی اسنپ و 10 تن که نگه می دارد. بیست تومن باید برم خونه. سهمیه مناسبی برای بنزین به ما ندادند. «هزینه استهلاک خودرو که جای خود دارد باید به موقع پرداخت شود، حداقل رضایت ما را جلب کند.

روابط عمومی تپسیا به تجارت نیوز گفت: نزدیک به دو سال از سهمیه بندی سوخت می گذرد و در این مدت تصمیم گیران در پرداخت وام بنزین تپسی به رانندگان و سایر تاکسی های اینترنتی با تاخیر پرداخته اند.

ادامه روابط عمومی تپسیجا: در حال حاضر تعداد سفیران تپسیجا هر ماه محاسبه و به وزارت کشور ارسال می شود. متاسفانه علیرغم همه فعالیت هایی که انجام داده ایم، پرداخت سهمیه بنزین در حال حاضر با دو تاخیر مواجه است. اعتبار سهمیه سوخت مستقیماً بر درآمد رانندگان تاکسی اینترنتی تأثیر می گذارد و عدم پرداخت آن منجر به چالش و نارضایتی این قشر ارزشمند می شود.

ظاهراً شرکت های تاکسیرانی اینترنتی در پرداخت سهمیه بنزین به رانندگان دخالتی ندارند و فقط مشخصات رانندگان و مسافتی را که هر کدام طی می کنند به نهادهای ذیصلاح اطلاع می دهند.


دیدگاهتان را بنویسید