مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان و قیمت بنزین

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبررئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت بنزین است؟ او گفت نه؛ هیچ برنامه ای در این حوزه برای سال 1401 در دستور کار مجلس و دولت نیست.

محمدرضا پورابراهیمی درباره آخرین افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی از معدود سازمان هایی است که ارتباط بودجه ای با دولت ندارد و رقمی که در بودجه درج می شود در واقع درخواست سازمان تامین اجتماعی است. خطاب به دولت وی با بیان اینکه صندوق های تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است، اضافه کرد: دولت می خواهد برای این سازمان تصمیم گیری کند و اعلام کرده ایم که خلاف اصل 96 قانون است. از این رو این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس رصد شد و گزارشی به رئیس مجلس ارسال شد و جلسه کمیته انطباق تشکیل شد که توافقات با قوانین و موافقت دولت در خصوص حقوق سایرین هماهنگ است. بازنشستگان رد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی تصریح کرد: قانون می گوید افزایش حقوق باید با پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و تصویب در دولت باشد که اخیرا در خود دولت تصمیم گیری شد و اعلام کردیم که این موضوع در آن نیست. مطابق قوانین و همچنین برای اجرا توسط هیئت رد شد. نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی بدون نظر دولت نمی تواند تصمیم گیری کند و باید موضوع را به دولت ارجاع دهد. دوباره یا اعلام کنید نظر قبلی خود را با عدد کوچکتر یا بزرگتر جهت تصویب هیئت مدیره و ابلاغ به دولت.

بیشتر بخوانید  چجوری تو خونه خودمون کباب ترش درست کنیم | ساده ترینر دستور پخت کباب ترش +ویدئو

وی ادامه داد: دولت دو راه دارد، اول اینکه مصوبه قبلی سازمان تامین اجتماعی که به دولت ابلاغ شده را در دستور کار قرار دهد و راه دوم این است که مصوبه قبلی را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کند. که سازمان بتواند نظر خود را بیان کند. اما در مجموع در این میان مجلس به وظیفه خود عمل کرده و امیدواریم رویکرد دولت تعاملی باشد.

سهمیه بندی بنزین

پورابراهیمی در قسمت دوم سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا بحث افزایش قیمت بنزین وجود دارد؟ او گفت نه؛ برای سال 1401 هیچ برنامه ای در این حوزه در دستور کار مجلس و دولت نیست.رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی در خصوص اقدامات باقی مانده گفت: منتظر آیین نامه اجرایی دولت از سوی وزارتخانه هستیم. اقتصاد و هفته گذشته پیگیری کردیم و دولت اعلام کرد در حال شناسایی اقدامات قابل انتقال است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *