مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین جزییات از افزایش حقوق کارمندان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

اما بهادری جهرمی گفت: مبلغ 200 میلیارد تومان به عنوان حقوق به استان های سیل زده برای حمایت از بازسازی خانه اختصاص می یابد.

به گفته سخنگوی دولت، “اقدامات انجام شده پس از سیل از جمله تامین اقلام اساسی، مواد اولیه گرم برای مواد غذایی از سوی هر چهار فرماندار شهرستان های سیل زده گزارش شده است.”

در روزهای اخیر بارندگی شدید در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان رخ داده و موجب جاری شدن سیل و جاری شدن سیل در این مناطق شده است.

رئیس جمهور در آخرین جلسه دولت در خصوص سیل دستور داد تا خسارات ناشی از سیل جمع بندی و حداکثر ظرف یک هفته به جلسه بعدی دولت ارائه شود تا در اسرع وقت تصمیمات لازم اتخاذ شود. .

توجه به شرکت های دیجیتال موضوع دیگری بود که در نشست خبری سخنگویان دولت مطرح شد. وی گفت: توجه به کسب و کار دیجیتال به دلیل توسعه و استقبال از جوانان یکی از اولویت های دولت بود. برای حل مشکل این مشاغل کارگروهی تشکیل شده است که تمامی موانع پیش روی این مشاغل را برطرف می کند. “

قانون دولت را موظف به حذف ارز ترجیحی کرده است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: قانون دولت را موظف به حذف ارز ترجیحی کرده است و ما برای اجرای قانون در مصر هستیم. تورم و خلق پول ناشی از توزیع ارز یارانه ای از عوامل اصلی کاهش قدرت خرید مردم است.

به گفته بهادری جهرمی «دولت تلاش می کند قانون مجلس را اجرا کند اما به گونه ای که به موجودیت مردم لطمه ای وارد نشود». «مجلس هم تلاش می کند از سفره مردم حمایت کند.

بیشتر بخوانید  متن نذری امام حسین ۱۴۰۱ | متن برای نذری اربعین

مجلس دولت را موظف به لغو ارز ترجیحی از شهریور ماه کرده است. این دستور به دلیل وجود ایرادات و ایرادات صادر شده است. خط قرمز قدرت زندگی مردم است. نکته مهم این است که در قانون مجلس راهکاری برای جبران حذف ارز ترجیحی ارائه نشده است. این بخشی دیگر از سخنان سخنگوی دولت در نشست خبری بود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: تا زمان تصمیم گیری نهایی در خصوص تغییر نحوه پرداخت یارانه ها، تغییری در اعطای ارز ترجیحی ایجاد نمی شود و اعتبارات لازم در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

رئیس جمهور در 20 دی ماه در مجلس گفت که مجلس 8 میلیارد دلار برای ارز مورد نظر در قانون بودجه پیش بینی کرده بود اما وقتی اینطور شد چیزی از این مبلغ باقی نمانده بود. البته اگر دولت می خواست آنچه در قانون پیش بینی شده است انجام دهد باید ارز ممتاز را بدون جبران حذف می کرد اما خط قرمز ما سفره مردم و جان مردم بود و هست. ما نتوانستیم اقتصاد کشور، بازار و زندگی مردم را شوکه کنیم.

به گفته حجت الاسلام رئیسی، «پس از بررسی این موضوع در جلسات مختلف دولت، در نهایت مقرر شد پرداخت ارز ترجیحی تا چند ماه آینده ادامه یابد».

سخنگوی دولت در مورد حقوق ها اظهار نظر کرد

سخنگوی دولت گفت: دولت قصد ندارد حقوق همه کارکنان را یکسان افزایش دهد. افرادی که حقوق بیشتری دریافت می کنند، دستمزد کمتری خواهند گرفت. این افزایش باید گام به گام انجام شود تا به نقطه ای برسیم که نظام جبران خسارات کارکنان دولت متعادل تر و عادلانه تر شود.

بیشتر بخوانید  نشست هم‌اندیشی و توسعه روابط فی‌مابین پتروشیمی شهید تندگویان و بانک تجارت برگزار شد

به گفته بهادری جهرمی «در لایحه قانون بودجه سال آینده افزایش حقوق کارکنان دولت 10 درصد نیست، بلکه میانگین افزایش حقوق کل کارکنان کشور در کشور 10 درصد است. بر این اساس میزان افزایش حقوق کارکنان در لایحه قانون بودجه 1401 با رویکرد عدالت در توزیع رشد 29 درصدی برای حداقل دستمزد و حقوق تا سقف 5 میلیون تومان معاف از مالیات است. «و حقوق سایر کارمندان به تدریج در حال افزایش است.

16 آذرماه رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که پیشنهاد دولت برای افزایش 10 درصدی حقوق، رشد متوسط ​​است. البته برای افراد کم درآمد می توانیم تا 30 درصد افزایش دهیم. اخترشناسان نیز افزایش حقوق کمتری خواهند داشت.

برنامه دولت برای عرضه مستقیم کالا در پایان سال و عصر عید

بهادری جهرمی در این خصوص گفت: دو اقدام مهم در ماه های اخیر دولت در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

به گفته سخنگوی دولت، «اولین گام راه اندازی جشنواره خرید شفاف است که در ۲۵ دی ماه در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار برگزار می شود تا سیستم توزیع شفاف، کنترل کامل قیمت، حذف واسطه های غیر ضروری و کاهش هزینه ها انجام شود. مصرف کنندگان. “»

سخنگوی دولت گفت: گام دوم تامین مالی زنجیره ای است که به جای روش سنتی کسب سود مستقیم، فرآیند تامین مالی شرکت ها در طول زنجیره تامین و بر اساس جریان واقعی کالا و خدمات است.

زندانیان خارج از کشور می توانند دو بار در سال به کشور رفت و آمد کنند

بیشتر بخوانید  دستگیری یکی از کارکنان دفتر زاکانی به علت خرید اسلحه + ویدیو

سخنگوی دولت گفت: با حمایت رهبر معظم انقلاب به جوانان ایرانی خدمت سربازی و مقیم خارج از کشور این فرصت داده شد که سالی دو بار به ایران سفر کنند.

به گفته بهادری جهرمی، «قانون جامع ایرانیان خارج از کشور به منظور حفظ حقوق این دسته از هموطنان در دولت در حال تدوین است».

استرداد مجرمان مالی ایرانی مقیم کانادا در دستور کار دولت قرار دارد

سخنگوی دولت گفت: پلیس بین‌الملل ایران در دیدار با طرف کانادایی؛ این درخواست شد، اما طرف کانادایی برای همکاری آمادگی نشان نداد. در خصوص مجرمان اقتصادی نیز علاوه بر استرداد مجرم، استرداد اموال مجرمان نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته بهادری جهرمی، «دولت سیزدهم به طور جدی بازگرداندن اموال غارت شده را در دستور کار مردم ایران قرار داده است، جلسات مستقیمی با مقامات کانادایی برگزار شده است».

جمهوری اسلامی ایران با 28 کشور قرارداد استرداد استرداد دارد اما برخی کشورها مانند کانادا در این زمینه همکاری نکرده اند. این سخنان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در گفت و گو با رسانه هاست


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *