آخرین جزئیات درگذشت هواداران پرسپولیس



آخرین جزئیات درگذشت هواداران پرسپولیس

پس از مرگ هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را نارسایی قلبی اعلام کردند. در حالی که رئیس اورژانس تهران علت مرگ این مرد 30 ساله را مصرف بیش از حد مواد مخدر اعلام کرد، خانواده وی اعلام کردند که وی معتاد نبود.

روزنامه ایران نوشت: این حادثه شامگاه جمعه ششم اردیبهشت در حالی رخ داد که نیمه اول بازی پرسپولیس و سپاهان به پایان رسیده بود. اما به دلیل هیجان مسابقه، یکی از تماشاگران به نام مجتبی زارعی 30 ساله دچار سکته قلبی شد. برادر مجتبی در گفت و گو با خبرنگار ایرانی، وابستگی وی را تکذیب کرد:

برادرم دو فرزند دارد و هرگز قلیان نکشیده است. در حالی که یکی از خبرگزاری ها به نقل از رئیس اورژانس تهران می گوید برادرم به دلیل مصرف مواد مخدر فوت کرده است در حالی که برادرم اصلا معتاد نبوده است.

نظریه اولیه پزشکی قانونی ایست قلبی بود و به همین دلیل از موارد اورژانسی شکایت می کنیم. مجتبی – متوفی – دیروز به همراه یکی از دوستانش برای تماشای مسابقه فوتبال به ورزشگاه رفته بود که این اتفاق برای او افتاد. برادرم پرسپولیسی بود و به ندرت برای تماشای مسابقات به ورزشگاه می رفت.


عکس طرفداری پرسپولیس


آخرین جزئیات درگذشت هواداران پرسپولیس


هیجان بازی مامور مرگ

مهدی جوانی که در آخرین لحظات همراه مجتبی بود به ایران گفت: من و مجتبی حدود 13 سال است که در کارخانه ای در جنوب تهران کار می کنیم. بلیت مسابقه را خریدم و به مجتبی پیشنهاد دادم که با من به ورزشگاه بیاید و او پس از هماهنگی با همسرش آمد.

بیشتر بخوانید  بازیکن معروف استقلال مربی بدنساز پرسپولیس را سر کار گذاشت / فقط واکنش او!!!

وی ادامه داد: موفق شدیم دو صندلی در طبقه دوم ورزشگاه پیدا کنیم. در اواخر نیمه اول مجتبی ناگهان به من گفت که حالش بد است و گیج شده است.»

مرد جوان گفت: به او پیشنهاد دادم به زمین بازی نگاه نکند. او هم همین کار را کرد و بعد به من گفت سینه اش درد می کند. به مجتبی گفتم با هم برویم بیرون، او نمی توانست راه برود. از مأمورانی که در پایین ایستاده بودند خواستم به دکتر اطلاع دهند. اما پزشکان به دلیل ازدحام جمعیت نتوانستند بلند شوند. یکی از تماشاگران به کمک او آمد و وضعیت مجتبی را دید و پلیس به من گفت به تیم آمبولانس بالای ورزشگاه برو. یک دکتر هم با موتور فرستادند. او بعداً به بیمارستان منتقل شد. اما مجتبی فوت کرد.


رسیدگی در دادگاه جرایم پزشکی

گزارش این حادثه شامگاه جمعه ششم اردیبهشت ماه از سوی ماموران کلانتری 135 آزادی به بازپرس وظیفه پایتخت اعلام شد. با اعلام این خبر، تحقیقات از سوی بازپرس غلامی آغاز شد. آمبولانس در معاینه اعلام کرد که هیچ اثری از ضرب و جرح بر روی بدن متوفی مشاهده نشده و علت فوت آن ایست قلبی بوده است. این در حالی است که خانواده مجتبی به دلیل تاخیر در انتقال وی از کارکنان آمبولانس شکایت کردند. همچنین پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

فیلم درگیری شدید هواداران سپاهان و پرسپولیس قبل از بازی

تهدید مدافع سپاهانا با انتشار فیلمی برای هواداران پرسپولیس


دیدگاهتان را بنویسید