مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

حقوق بازنشستگان همواره یکی از چالش برانگیزترین اظهارات در بررسی حساب های بودجه بوده است، حقوق بازنشستگان سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شد. بازنشستگان اخیراً خواستار رسیدگی بیشتر به موضوع افزایش حقوق در لایحه بودجه شده اند و در ماه های اخیر اعتراضات متعددی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ترتیب داده اند. حقوق بازنشستگیزبان ها N هستند. در زیر آخرین اخبار بازنشستگی را خواهید خواند.

حسن صادقی از موافقت با اجرای مصوبه شورای عالی کار برای بازنشستگان با حداقل دستمزد خبر داد.

اخباری مبنی بر گردش مستمری بازنشستگان کارگری در فضای مجازی دست به دست می شود که گاه موجب نگرانی بازنشستگان و خانواده های آنان شده است.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه ایثارگران کار) در رابطه با آخرین تصمیمات افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی از سال 1401 گفت: افزایش حداقل مستمری مستمری مشخص است; در این مورد توافقی حاصل شده است. در لایحه دستمزد شورای عالی کار به حداقل دستمزد مستمری بگیران اشاره شده است.

به گفته وی، بر اساس شرایط ماده 111 قانون بیمه های اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران برابر با افزایش حداقل دستمزد شاغلان است که به تصویب شورای عالی قضایی رسیده است. در واقع همان افزایش حقوق 57.4 درصدی برای بازنشستگان اعمال می شود.

صادقی تاکید می کند: منتظر پاسخ استفساریه مجلس برای بازنشستگان سایر رده ها هستیم. با توجه به همین تاخیر در تبصره 12 قانون بودجه از مجلس استعلام کردیم که در صورت پاسخ به این سوال افزایش مستمری سایر سطوح تصویب می شود. همین مصوبه شورای عالی قضایی در مورد سایر سطوح حقوق نیز اعمال خواهد شد، نظر سازمان ها و نمایندگان بازنشستگان است و استفساریه ای که از مجلس فرستادیم در همین راستا است که با حل مشکل بریدگی در بودجه. قانون، افزایش حقوق دیگر.

بیشتر بخوانید  شکایت منابع طبیعی از شهرداری تهران | به علت ساخت یادمان شهدا در بوستان چیتگر

مدیرکل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز 367 میلیارد ریال سهم این شرکت به حساب اعضای این موسسه فرهنگیان بازنشسته افتخاری از 11 دی لغایت 10 دی ماه 1400 خبر داد.

مدیرکل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز 367 میلیارد ریال از سهم این شرکت به حساب اعضای این موسسه فرهنگیان که از تاریخ 11 دی لغایت 10 بهمن ماه 93 مفتخر به بازنشستگی شدند، خبر داد و گفت: این مبلغ شامل سپرده های اعضا است. سپرده های دولتی برای اعضا و سود حاصل از فعالیت ها، موسسه اقتصادی صندوق ذخایر فرهنگیان است که به حساب 2529 فرهنگی عضو این صندوق واریز می شود.

جواد نوری با اشاره به اینکه این مبلغ که در روز سه شنبه 22 فروردین 1401 واریز شده است تمامی از فرهنگیان مذکور دریافت نشده است، تصریح کرد: سود بین اعضا به حساب آنها واریز می شود.

وی افزود: در اسفند ماه سال گذشته 552 میلیارد ریال از سهام این شرکت به حساب 3 هزار و 311 فرهنگی بازنشسته در آذرماه 1400 واریز شد.

نوری با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان به تعهدات خود در قبال اعضا متعهد است، گفت: تقسیم بندی به آنها نسبت داده شده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: در حال حاضر حدود 87 درصد فرهنگیان در این موسسه عضویت دارند. لذا سایر فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده اند می توانند در اسرع وقت نسبت به عضویت در موسسه اقدام نمایند تا از سودآوری آینده این مجموعه بهره مند شوند.

جواد نوری با تاکید بر اینکه اعضای فعلی موسسه می توانند تا پنج درصد حق عضویت را افزایش دهند، تصریح کرد: فرهنگیانی که در آستانه بازنشستگی هستند نیز می توانند به دفاتر استانی موسسه در سراسر کشور مراجعه و فرم بیوگرافی را تکمیل کنند. این موسسه می تواند در سال های آینده به سوددهی قابل توجهی دست یابد.

بیشتر بخوانید  توافق نامه همکاری آمریکا و کره جنوبی در مورد دارایی های منجمد ایران


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *