مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین تغییرات در حوزه نظامی اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، می تواند برای ایرانیان خارج از کشور و کسانی باشد که بیش از 20 سال در آنجا زندگی می کنند و به طور کلی شهروند آن کشور بوده اند اما می خواهند کارت شناسایی ایرانی نیز داشته باشند و دیگر برنمی گردند. ایران و .. بحث خرید تجهیزات نظامی برای آنها; اما برای نیروهای جدید که هر سال اعلام می شود، صحبتی از خرید سرباز نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح نظامی در حال بررسی در کمیسیون امنیت ملی، تدارکات ارتش برای نیروهای جدید موضوعیتی ندارد و وجود ندارد.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مناسبت آخرین تحولات حوزه نظامی گفت: ارتش را نمی شناسیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی پارلمان قانونی را تصویب کرد، باز هم می تواند خودش آن را اصلاح کند. البته ما در این موضوع نیستیم، در همه مسائل وقتی در مجلس مطرح می شود از همه دستگاه های ذیربط دعوت می شود و نظرات کارشناسی آنها گرفته می شود.

وی با بیان اینکه حدود 25 جلسه با حضور دستگاه های ذی صلاح و همچنین ستاد کل در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار شد، افزود: در حال بررسی پیشنهادات همکاران هستیم؛ در این راستا پیشنهادات همکاران ما در حال بررسی است. چون این موضوع حساس و مهم است و زمان بیشتری از ما گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با کمک نزدیکترین افراد به ستاد کل بتوان این طرح را برای ارائه در مجلس به نقطه مشخصی رساند.

بیشتر بخوانید  آزار ۸ پسر نوجوان توسط مربی فوتبال/ فیلم‌های سیاه در دست پلیس

جلال زاده در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات این طرح گفت: این طرح تکلیف غایبان و نحوه انجام بحث نظامی در آینده را مشخص می کند؛ طرحی که هر هفته در کمیسیون در این خصوص تشکیل جلسه می دهد.

وی در خصوص اینکه این طرح دقیقا چه زمانی در مجلس ارائه می شود، گفت: انشالله سال آینده این طرح به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه هر از چند گاهی برخی از نمایندگان درباره ارتش اظهار نظر می کنند و درباره تدارکات نظامی صحبت می کنند، گفت: اما برای غایبان و بزرگتر از یک سال – مثلاً 55 سال غایب – برای آنها “احتمالا” این موضوع در طرح جدید مطرح شده است، اما برای تازه واردها صحبتی از خرید سرباز نیست.

وی گفت: برای ایرانیان خارج از کشور و کسانی که بیش از 20 سال در آنجا زندگی می کنند و به طور کلی تابعیت آن کشور را دارند امکان پذیر است اما می خواهند کارت شناسایی ایرانی نیز داشته باشند و به ایران برنمی گردند و. .. برای آنها مسئله خرید سرباز مطرح است. اما برای نیروهای جدید که هر سال اعلام می شود، صحبتی از خرید سرباز نیست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *