نتایج بررسی امنیتی شش خودرو توسط یورو NCAP منتشر شد. این خودروها شامل تسلا مدل S، باهاما سری 2 اکتیو تورر، نیسان پولسار، سوزوکی سلریو، اشکودا فابیا و رنو مگان هستند.
از بین این خودروها، تسلا، باامو سری 2، نیسان پولسار و اشکودا فابیا می توانند 5 ستاره ایمنی را کسب کنند. رنو مگان در ارزیابی مجدد 4 ستاره دریافت کرد. سوزوکی تنها سه ستاره داشت.
تسلا مدل اس.
سدان لوکس تمام برقی تسلا که نمادی از خودروهای مدرن آمریکایی است، در بازار اروپا بسیار محبوب است. این خودرو نیز برای دومین بار مورد آزمایش قرار گرفت و دوباره موفق به کسب هر پنج ستاره ایمنی شد.
در بخش ایمنی بزرگسالان امتیاز تسلا S 82 درصد، در بخش ایمنی کودکان 77 درصد و در بخش ایمنی عابر پیاده 66 درصد است. امتیاز تجهیزات ایمنی کمکی 71٪ است.
تنها ایراد آن لبه های بیرونی درب موتور است که در صورت تصادف برای رهگذران خطرناک است. با استحکام ساختاری خوب، فقط قفسه سینه نمره عالی در زیر بغل دریافت نکرد.
آخرین تست تصادف خودرو در اروپا
Bamo Series 2 Active Tourer
اولین دیفرانسیل جلو بامو توانست حفاظت خوبی از سرنشینان در هنگام تصادف به نمایش بگذارد. سطح حفاظت بزرگسالان، 84 و کودکان، 84، 60 امتیاز برای عابران پیاده و 70 برای سیستم های ایمنی کمکی برای این وسیله نقلیه ثبت شد.
محافظت از پا زانوها برای سرنشین جلو خوب است، اما برای ساق پاهای راننده مضر است.
نیسان پولسار
هاچ بک کامپکت ژاپنی نیز با کسب 5 ستاره توانست امنیت بالای خود را نشان دهد. ارزیابی حفاظت از مسافران 84 درصد، کودکان 85 درصد، حفاظت از عابر پیاده 60 درصد و سایر سیستم های ایمنی کمکی 70 درصد است.
از پاها و ران های جلویی مسافر محافظت کنید و به طور کلی از قسمت هایی از بدن به غیر از قفسه سینه محافظت کافی انجام دهید. همچنین صندلی ها در برابر ضربه و ضربه از عقب مقاومت خوبی دارند.
اشکودا فابیا
این ستاره سوپرمینی چک زیر نظر فولکس واگن موفق شد 5 ستاره ایمنی را در دشت به دست آورد که برای او انتظاری نبود. سطح حفاظت برای بزرگسالان و مسافران بزرگسال 81٪ و برای کودکان 81٪ است. حفاظت از عابر پیاده 69 درصد و سیستم های امنیتی اضافی 69 درصد دریافت کردند.
در تست ضربه پهلو با ضربه محکم به طرف مقابل همراه بود اما با محافظت کافی از قفسه سینه و شکم و محافظت خوب از سر و لگن.
سوزوکی سلریو
این خودرو ساخت هند ضعیف ترین عملکرد را در تست داشت. امتیاز کلی سه ستاره برای این خودرو گواهی بر عملکرد ایمنی متوسط آن است. رتبه های حفاظتی برای بزرگسالان 61 درصد، برای کودکان 74 درصد، برای عابران پیاده 68 درصد و برای سیستم های امنیتی کمکی 38 درصد است.
سطح محافظت از پاهای راننده تا سینه در آستانه پذیرش است. در صورت برخورد جانبی، به دلیل عدم وجود کیسه هوای پرده ای استاندارد (موجود به صورت آپشن)، نمی توان برآورد دقیقی از میزان آسیب دیدگی طرف مقابل داشت.
رنو مگان هاچ بک
رنو مگان که در جولای 2014 تنها سه ستاره در ارزیابی دریافت کرد، با رتبه بندی ستاره بازگشته است و اکنون اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان می دهد. دلیل بازگشت این ستاره به این خودرو استفاده از سیستم یادآور کمربند است که یکی از الزامات Euro NCAP می باشد.
این هاچ بک جمع و جور 83 درصد برای بزرگسالان، 78 درصد برای مسافران جوان، 60 درصد برای عابران پیاده و 56 درصد برای سیستم های امنیتی کمکی دریافت کرد.