آخرین اخبار از واکسن Nora Corona



بقیه الله ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، در تشریح آخرین جزئیات مرحله اول آزمایش بالینی واکسن نورا ، گفت: این واکسن نوترکیب است و ما از ساختارها و ظرفیت های موجود برای تولید آن استفاده کرده ایم. با توجه به شرایط موجود ، زمانی که زمان بسیار مهم است ، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا شبانه روزی مطالعه کنیم تا بتوانیم نیازهای افراد را زودتر برطرف کنیم.

دکتر حسن ابوالقاسمی در گفت وگو با ایسنا وی در مورد آخرین اخبار از آزمایش بالینی واکسن Nora corona گفت: طبق پروتکل ها ، 70 نفر باید در مرحله اول آزمایش بالینی مورد مطالعه قرار گیرند. این افراد برای آزمایشاتشان انتخاب و مصاحبه شدند و تاکنون بیش از 50 نفر واکسینه شده اند. خوشبختانه تاکنون هیچ عارضه جانبی مشاهده نکرده ایم.

وی تأكید كرد: واكسن نورا در مرحله اول آزمایش بالینی در 3 دوز تزریق می شود تا تحقیقات بیشتری انجام شود تا سرانجام مشخص شود كه آیا دو دوز یا 3 دوز لازم است. در واقع این موضوع بعداً روشن خواهد شد. واکسن در روز اول ، 21 و 35 تزریق می شود.

وی افزود: هر سه دوز واکسن قابل تزریق است و طبق اطلاعات دریافتی تاکنون ، واکسن احتمالاً دو دوز خواهد بود. البته در حال حاضر دوز سوم تزریق می شود تا نتایج تجزیه و تحلیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) زمان تقریبی آغاز مرحله دوم آزمایش بالینی این واکسن را بیان کرد: پس از اتمام مرحله اول ، اطلاعات دریافتی در اختیار کمیسیون DSMB قرار می گیرد. ما مکاتبات می کنیم ، بنابراین به محض اینکه اطلاعات مربوط به مرحله میانی در اختیار آنها قرار گرفت ، درخواست ما برای افزایش سرعت ورود به مرحله دوم آغاز می شود. طبق پیشنهاد ، مرحله اول دو ماه به طول می انجامد ، اما امیدواریم زودتر وارد مرحله دوم شویم.

بیشتر بخوانید  پنیر اسفناج، یک گزینه سالم و خوشمزه برای رژیم غذایی | طرز تهیه پنیر اسفناج +ویدئو

وی گفت: در مرحله دوم آزمایش بالینی ، احتمالاً واكسن به 300 تا 500 نفر داده می شود. متقاضیان می توانند با مراجعه به وب سایت دانشگاه بقیه الله ، بخشی برای درخواست داوطلب برای یک آزمایش بالینی ، ثبت نام کنند.

وی افزود: داوطلبان باید بین 18 تا 50 سال داشته باشند. همچنین اینکه افراد مبتلا به بیماری های کنترل شده و افراد زیر 18 سال می توانند وارد مراحل بعدی مطالعه شوند نیز قابل بحث است.

وی درباره فناوری تولید واکسن نورا تصریح کرد: این یک واکسن نوترکیب است و ما از ساختارها و ظرفیت تولید موجود استفاده کردیم. با توجه به شرایط موجود ، زمانی که زمان بسیار مهم است ، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا شبانه روزی مطالعه کنیم تا بتوانیم نیازهای افراد را زودتر برطرف کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید