مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین اخبار از مذاکرات وین و ایران از متن توافق رضایت دارد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از جماران; یک مقام ارشد اروپایی گفت که به مذاکره کنندگان اطمینان داده شده است که در صورت خروج احتمالی آمریکا، این توافق مختل نخواهد شد و گفت که قدرت های جهانی در حال کار برای نهایی کردن متن توافق هستند.

به گزارش تایمز اسرائیل به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که از زمان از سرگیری مذاکرات در وین پیشرفت هایی حاصل شده است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: این تحولات شامل تضمین هایی است که ایالات متحده نمی تواند با زیر پا گذاشتن وعده های خود در آینده، توافق را از مسیر خود خارج کند.

گفت: الان ضمانت های اولیه داریم. تا آنجا که من متوجه شدم، ایران خوشحال است و از آنچه در متن توافق آمده احساس رضایت می کند.

این مقام همچنین مدعی شد که درخواست ایران برای حذف سپاه پاسداران از لیست گروه های تروریستی آمریکا رد شده است.

به گفته این مقام، این موضوع پس از توافق «در آینده» حل خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد که هنوز «مسائل مربوط به لغو تحریم ها وجود دارد و چندین موضوع هسته ای مطرح شد که در اسفندماه مطرح نشد. زیرا از آن زمان برنامه (هسته ای) ایرانی ها پیشرفت کرده است.

این منبع اتحادیه اروپا ادامه داد: ما کمی خسته هستیم. نمی توانم تصور کنم چهار هفته اینجا بمانم. این دیگر یک مذاکره نیست. ما اینجا هستیم تا متن توافق را نهایی کنیم. من فکر می کنم یک احتمال واقعی (برای یک معامله) وجود دارد، اما آسان نخواهد بود.

بیشتر بخوانید  افزایش نوسانی قیمت پراید| دلیل افزایش قیمت پراید مشخص شد+عکس

به گزارش ایسنا، مذاکرات ایران و 1+4 در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای خارجه پس از مدت ها وقفه مذاکرات مستقیم روز پنجشنبه در وین ادامه یافت.

آخرین باری که ایران و آمریکا با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا در دوحه با یکدیگر مذاکره کردند اما نتیجه ملموسی از این مذاکرات حاصل نشد.

در این مدت رایزنی ها و گفت و گوهایی بین ایران و آمریکا به صورت تلفنی و کتبی با هماهنگی نمایندگان اتحادیه اروپا انجام شد و عنوان شده است که در این دور از مذاکرات پیشنهاد و ایده نمایندگان اتحادیه اروپا به طور جداگانه روی میز خواهد بود.

برخلاف ادعای طرف آمریکایی مبنی بر اینکه ایران تمایلی برای نهایی کردن توافق از خود نشان نداده است، اما در ماه‌های گذشته چه در مکاتبه و چه در گفت‌وگوهای شخصی با هماهنگ‌کننده، در سفر به تهران و در دیدار دوحه، هيئت ايراني در مورد مسائل بقيه با رويكردي سازنده با رويكرد آينده نگر حضور داشتند.

در واقع حل نشدن برخی از مسائل به دلیل عدم تصمیم گیری آمریکا و اصرار دولت این کشور بر مواضع نابسامان خواسته های اساسی ایران که مبتنی بر برجام است رخ داده است. .

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *