آخرین اخبار از جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان


به گزارش سلام نوح رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی، وی گفت: دولت در اجرای قانون افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ناتوان است و گزینه های دولت تا ابتدای مرداد ماه به پایان می رسد. و با توجه به اینکه مستمری بگیران به شدت به این مزایا نیاز دارند.» تفاوت‌هایی وجود دارد، باید در مورد افزایش حقوق این گروه پیشتر صحبت شود.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق روال قانونی هر ساله با تصویب هیات مدیره صندوق و موافقت وزیر، تصمیم افزایش حقوق به دولت ابلاغ می شود. . و دولت تصویب کرد و مبنای پرداخت آن است حقوق بازنشستگان بیمه اجتماعی کشور بود.

وی افزود: امسال هیات مدیره این موضوع را با تاخیر سوم هورد تصویب کرد که حداقل دستمزد طبق فرمول (57 درصد) و بقیه با افزایش حقوق 38 درصد محاسبه می شود. و این مصوبه به دولت ارسال می شود و 15. هوردا تصویب هیات مدیره حداقل دستمزد کارگران و افزایش حداکثر 10 درصدی حقوق سایرین را تصویب کرد.

پورابراهیمی توضیح داد: زمانی که مصوبه دولت نهایی شد، اعتراض کردیم که اساساً نمی توان دولت را با سازمان تامین اجتماعی جایگزین کرد و ماده 96 قانون می گوید مصوبه مربوط به صندوق تامین اجتماعی و هیات مدیره و دولت است. تصویب می کند و اساساً جایگزینی دولت با سازمانی در اعطای حقوق بازنشستگان نقض آشکار قانون است.

نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی ادامه داد: نامه ای نوشتیم و درخواست کردیم موضوع در کمیته تطبیق مطرح شود و طی این صحبت ها جلسات متعددی با پناهندگان در کمیسیون اقتصادی برگزار شد و به جمع بندی رسید. در جلسه کمیته اجرا که در 28 ژوئن برگزار شد. هیئت پس از بررسی کارشناسی به این نتیجه رسید که مصوبه دولت غیرقانونی است و قابل اجرا نیست.

بیشتر بخوانید  اهدای ۷۰۰ دستگاه تبلت توسط بانک ملی ایران به دانش آموزان استان کرمانشاه

جزئیات بیشتر:

خبر خوش برای بازنشستگان؛ اعلام شده حقوق بازنشستگان تسویه می شود حقوق بازنشستگان چقدر بوده است؟

مصوبه نهایی دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان به این بازنشستگان اعطا شد


وی افزود: طبق ضوابط و مقررات باید این مغایرت به دولت ابلاغ می شد و دولت فرصت داشت تا بر اساس بازه زمانی 10 روزه پاسخگو و رفع مغایرت باشد.

پورابراهیمی گفت: طبق گزارشی که داریم مشکل دولت در رابطه با عدم اجرای مصوبه 24 خرداد در پرداخت حقوق به دیگران، موضوع کمک جبرانی حقوق و دستمزد بوده است، یعنی آنها رقم و رقمی را برای پرداخت غرامت مستمری بگیران تامین اجتماعی پیشنهاد کرد، اما مصوبه کمیته آمنا 38 درصد وجود ندارد، بنابراین این موضوع مجدداً در کمیته تطبیق رد و برای تخلف دوم به کمیته دولتی ارجاع شد. قانون در 20 جولای

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قادر به اجرای قانون مربوط به این موضوع نیست و با توجه به اینکه مستمری بگیران به این مزیت بسیار نیاز دارند، فرصت دولت تا ابتدای مردادماه به پایان می رسد. باید هر چه سریعتر بحث تشدید شود، حقوق این قشر مشخص شود و امیدواریم با موافقت هیات مدیره صندوق بیمه بازنشستگی هر چه سریعتر دولت این موضوع را تصویب کند.

وی افزود: با توجه به اینکه اساسا بیمه اجتماعی یک سازمان دولتی نیست و منابع و هزینه های آن متعلق به خود سازمان است و ربطی به بودجه و کسری بودجه کشور ندارد، امیدواریم دولت تصمیم افزایش را تصویب و نهایی کند. تعداد مستمری بگیران حقوق با نظر مثبت طبق سنوات گذشته ابلاغ ایشان قانونی و لازم الاجرا باشد.

بیشتر بخوانید  قیمت سکه امروز به کدام سو خواهد رفت؟

پورابراهیمی تصریح کرد: در صورت کوتاهی وزارت کار و یا سازمان تامین اجتماعی طبق ماده 576 قانون مجازات اسلامی به عنوان تخلف از قانون برخورد قانونی خواهد شد و برخورد قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت. به مجلس

آخرین اخبار از جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان خبر خوش برای بازنشستگان مرداد ماه

نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی در ادامه درباره بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مطالبات این سازمان در سال های اخیر تسویه نشده و در حال انباشت است و با نرخ تورمی که رخ داده است. در سال‌های اخیر حتی اگر دولت سود سپرده‌ها را پرداخت کند، شاید نیمی از ارزش آن مطالبات باقی نماند که برای تامین اجتماعی ضرر دارد.

وی افزود: مطالبه تامین اجتماعی باید هر چه زودتر تسویه شود و اگر ملک و ملک و زمین شد و تسهیلاتی که دولت برای بدهی داد ارزش آن نزد مستمری بگیران می ماند. الان با نرخ سود سپرده های بانکی اگر بخواهد تسویه کند چون نرخ تورم بین 50 تا 100 درصد بالاتر از نرخ سپرده است بازنشستگان ضرر می کنند. / ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید