آخرالزمان و دارایی مهدوی در آینه خطبه گدیر و دعای ندبه – اخبار دین ، ​​قرآن و اندیشه – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، مهمترین عنصر در تاریخ گدیر و اساس این واقعه تاریخی انتصاب امیرالم Faمنین و اهل بیت از وحی به عنوان ولی امر و خلیفه قانون الهی است ؛ زیرا یکی از برنامه های خداوند حرکت جهان و انسان به سمت آن تمدن الهی است که “عصر ظهور” نامیده می شود. در این عصر است که انسانها تحت عنایت امام معصوم و حکام الهی باید در نهایت امنیت ، آسایش و سعادت و در فضایی از نعمتهای بیکران خداوند راه عبادت را ادامه دهند. در همین راستا ، یکی از اساسی ترین رسالت هایی که خداوند به پیام آوران الهی ، به ویژه رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم ، سپرده است ، مراقبت از دنیا و انسان برای همان تمدن الهی یا مهدویت است. پادشاهی.

بنابراین ، واقعه غدیر انتصاب رسمی امیرالمومنین و خانواده عترت برای این امر بزرگ الهی بود ، نه فقط انتصاب حاکمانی که قصد داشتند برای مدت کوتاهی بر مسلمانان حکومت کنند. به همین دلیل رسول خدا در همان خطبه گادریه به این مأموریت اشاره می کند و از ظهور فرزند بزرگوارش ، مهدی موعود و مأموریت های وی خبر می دهد. جالب اینجاست که عبارات مرتبط با معرفی امام عصر (عج) تقریباً شبیه دعای ندبه صادر شده توسط امام صادق است و یکی از اعمال روز غدیر ، خواندن دعای ندبه است ؛ در حقیقت ، خطبه غدیر و دعای ندبه هدفی را دنبال می کند که جریان رسالت پیامبران را با دارایی مهدوی پیوند دهد.

بیشتر بخوانید  خواص بی نظیر توت خشک که از آن بی اطلاعید!

وی در مروری بر خطبه گادیر ، پس از تصدیق توحید ، به مأموریتی که خداوند برای پیامبر در جهت تمدن نهایی در نظر گرفته بود اشاره می کند و سپس جانشین این امر یعنی فرمانده مومنان و اهل بیت را ارائه می دهد. وحی ، و سپس امام عصر. مهر امامان و مأموریت آنها در آخرالزمان مورد بحث قرار خواهد گرفت. در این میان ، رسول خدا صلی الله علیه و آله از یک سو ، شیعیان را به رعایت مراقبت از عترت فراخواند و از سوی دیگر ، دشمنان عترت را در مورد مجازات خداوند بر حذر داشت. در دعای ندبه سیر این داستان را به شکلی دیگر می بینیم؛ امام صادق (ع) داستان را با حمد و ستایش خدا آغاز می کند و به چیزی اشاره می کند که از آدم (ع) تا پیام آوران دیگر اولوا العظم در تلاش است تا در این راستا هزینه کند؛ وی سپس این جریان را با رسول خاتم و تاریخ غدیر پیوند می زند ، سپس خصوصیات عترت را بیان می کند و سرانجام همه این جریانات را با امام عصر عجل الله تعالی فرجه به عنوان صاحب امر پیوند می دهد. بنابراین سیر منطقی این دعا رسالت همه انسانهای خوب دنیا را برای تأسیس پادشاهی بزرگ خدا در پایان جهان نشان می دهد.

به عنوان مثال ، رسول خدا در مقدمه امام عصر (ع) در خطبه غدیر می فرماید: بخاطر داشته باشید ، آخرین امام ، گایم مهدی ، یکی از ماست؛ او بر همه ادیان پیروز خواهد شد. (مراجعه به آیات 9 دستور ، 28 تسخیر و 33 توبه) این فراز و نشیب است دعا کن نحوه خواندن ما در اینجا است: وَعَدْتَهُ أَن تُظْهِرَ دِنَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ.

بیشتر بخوانید  اولین مطالبه کیهان از رئیسی/ یک تیم حرفه‌ای رسانه‌ای انقلابی در کنار دولت باشد

یا رسول خدا در آیه دیگری می فرماید: به خاطر داشته باشید که او خونخوار همه اولیای خدا است. لَا إِنَّهُ مُدْرِكٌ بِكُلِّ ثَارٍ لِأَوْلِيَاءِ اللَّهِ. نزدیک به این موضوع در دعا کن آنچه در اینجا می خوانیم: َنْ الطَالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاءَ؟

نتیجه این است که در ارائه امام عصر و رسالت او در چند وقت اخیر ، عباراتی با مضامین مشترک در خطبه گدیر و دعای ندبه وجود دارد که منجر به انتقام مهدی موعود از دشمنان خدا و تخریب قصر کاخ آنها می شود. آرزوها امام به عنوان رئیس دانش و حکمت خدا. مجری و مجرا برای تحقق آن آخرین تمدن یا دارایی مهدوی است.

فلسفه بعثت پیامبر (صلی الله علیه وآله) در نهج البلاغه و دعای ندبه / قولی که خداوند به پیامبرش داد

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید