آثار هنرمندان انقلابی مظهر تعالیم ناب اسلام است


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، مراسم پاسداشت شهدا از مدرسه سیدالشهدا (ع) افغانستان عنوان “دختران سیدالشهدا” امشب در دبیرستان سیدالشهدا در منطقه گلشهر مشهد برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی دادمان ، رئیس هیئت رئیسه حضور داشت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اسلامی ، گاسمعلی هودابنده ، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ، وحید جلیلی ، مدیر دفتر تحقیقات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مجید عسگری ، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی

در این مراسم که در آن نقاشی های دانش آموزان مشهدی با موضوع شهدا از مدرسه سیدالشهدا ، نقاشی استاد عبدالحمید گادیریان با حضور این هنرمند انقلابی و هنرمندان برجسته مشهدی و همچنین خانواده شهدای مدافع معبد افغانستان کشف شده اند.

آثار هنرمندان انقلابی مظهر تعالیم ناب اسلام است

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم گفت: هنر عبادی و هنر انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست.

محمدمهدی دادمان افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری منطقه غرب آسیا که به اسارت دو تیغ ریا و تکفیر درآمده است ، اجبار دنیای استکبار و فسیل های سوtood تفاهم این جغرافیا به حرکت رو به بالا و رو به جلوی هنر عبادی پرداخته اند.

وی گفت: راه گره گشایی ، حل مشکلات و برون رفت از مشکلی که مردم در این جغرافیای جهان دارند گفت وگو با زبان فرهنگ و هنر است.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به بهانه محور اصلی برنامه که افشاگری اثر ارزشمند استاد گادریان است ، به ویژگی برجسته ای در این استاد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در برتری از هنرهای مختلف انقلاب اسلامی ، باید آنچه را که فکر می کنیم تجسم کنیم و من به عنوان یک مخاطب ثابت و فعال شهادت می دهم که استاد گادریان عمر خود را صرف تجسم درک معرفتی آنها کرد.

بیشتر بخوانید  پرداخت وام‌ قرض‌الحسنه ازدواج بانک صادرات ایران ٦٢ درصد افزایش یافت

دادمان افزود: آنچه در آثار وی قابل ردیابی است ، یک نظام معرفتی منسجم و مبتنی بر اندیشه عمیق اسلامی است و شاید بتوان ساعت ها درباره هر یک از آثار وی صحبت و فکر کرد.

وی با بیان اینکه آثار هنرمندان از انقلاب اسلامی باید محلی برای تأمل و گفتگوی نظری باشد ، گفت: در واقع این مظهر دانش ناب اسلامی است که در قلم هنرمندان ما تجسم یافته و گشودن جدیدی است. افق “

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: این راهی که استاد گادریان آغاز کرده و همه از آن دعوت می شود قابل تحسین است و باید آن را جدی بگیریم و که ممنونم

دادمان گفت: مسیر اوج هنر انقلاب اسلامی نیز از تلاش برای تجسم درک معرفتی و تلاش های مکرر برای تجدیدنظر در کار هنری فداکار می گذرد.

وی گفت: آنچه استاد گادریان در این زمینه ترسیم كرد قطعاً نمونه بارزی است و این بار به همت وی ​​و دیگر هنرمندان انقلاب اسلامی گشوده شد و امروز وظیفه ماست كه بیشتر درباره آثار صحبت كنیم هنرمندان انقلابی و اهمیت آنها. “دنیای دیگری را کشف و بساز.

رئیس گروه هنری سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: “به نوبه خود من از جامعه فرهنگی هنری درگیر ایران و افغانستان و هرکسی که قلب و تعهد دارد برای ایجاد دانش هنری برای دانش ما دعوت می کنم.

70،000 افغان در خراسان رضوی تحصیل می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مردم ایران و افغانستان دارای اشتراکات ، ریشه های تاریخی ، آداب و رسوم و سنت های اجتماعی ، زبان ، دین ما یک چیز مشترک داریم ، به همین دلیل خواهران و برادران افغان ترجیح دادند در سالهای پس از انقلاب در ایران بمانند.

بیشتر بخوانید  آخرین مهلت بازنشستگان برای ثبت‌نام وام/ رقم وام چقدر است؟

کاظم علی هودابنده گفت ما تفاوتی بین ایرانی ها و افغان ها نداریم قايل وی گفت: ما این كار را انجام ندادیم ، وی گفت: در خراسان رضوی 70 هزار شهروند افغان در میان دانش آموزان ایرانی در مدارس عادی در مدارس تحصیل می كنند.

وی با بیان اینکه “افغان ها مردمی سخت کوش ، فداکار و متدین هستند” ، گفت: هر زمان که ما به برادران افغان احتیاج داشتیم ، آنها چه در جنگ تحمیلی و چه در دفاع از حرم به میدان جنگ می آمدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شاید در انتقام از شکست دشمن در سوریه آنها تصمیم گرفتند که به مسلمانان در افغانستان اعتصاب کنند.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: این حوزه هنری همانطور که در راهرویی قرار دارد که سه محور اصلی شانه های خود را احساس می کند ، باید در تعدادی از فعالیت ها شرکت کند. در قالب به طور جدی ، اولین مسئله فارسی زبانان و مجاورت با فارسی زبانان یا خراسان بزرگ است که شامل افغانستان و تاجیکستان است ، که باید برنامه های جدی تری در این زمینه داشته باشند.

مجید عسگری افزود: محور دوم وجود حرم مطهر امام رضا (ع) و ادبیات و هنر دینی است که با توجه به حضور این بارگاه مقدس در مشهد مقدس قرارداد
و محور سوم تاریخ انقلابی و درخشانی است که تاریخ این منطقه دارد.

وی ادامه داد: مجموعه حوزه هنری خراسان رضوی در همه مناطقی که با این سه محور وارد می شود برنامه های جدی برای آینده دارد.

بیشتر بخوانید  توصیه مهم رئیسی به گروسی

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در این نشست مسئله فارسی زبانان و هنرمندان پارسی است که می توانیم با آنها همکاری جدی داشته باشیم و این دومین جلسه رسمی ما است و پیش از آن کارگاه نقاشی برای بزرگداشت هفتمین دختران سید آل داشتیم – مدرسه شهدا. می توانید آن را در نمایشگاهی که در این مدرسه برگزار می شود مشاهده کنید.

عسکری اظهار داشت: امیدوارم با همکاری هنرمندان افغان و فارسی زبان بتوانیم آثار و افتخارات بیشتری کسب کنیم.

وی گفت: دفتر هنرهای ایرانی یکی از محورهایی است که به همت افغان های عزیز شکل گرفته و انتظار می رود زمینی برای همه هنرمندان و فعالان عرصه هنر ، فرهنگ و ادبیات منطقه باشد.

انتهای پیام / 70051


دیدگاهتان را بنویسید