مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آتش گرفتن مقر حزب دمکرات کردستان عراق در بغداد + علت و فیلم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، معترضان به مقر حزب دمکرات کردستان عراق در بغداد هجوم بردند و پس از توهین به یکی از اعضای عالی رتبه آن را به آتش کشیدند.

معترضان عراقی صبح روز دوشنبه در مقابل مقر حزب دمکرات کردستان عراق در بغداد تجمع کردند.

رسانه های عراقی گزارش دادند که گروه های معترض به اظهارات توهین آمیز یکی از اعضای بلندپایه حزب دمکرات کردستان عراق وارد مقر این حزب در بغداد شدند.

کانال تلگرامی صابر نیوز گزارش داد که معترضان مقر حزب دمکرات کردستان عراق در بغداد را گرفته و آن را به آتش کشیدند.

بر اساس این گزارش، معترضان با فریاد «مقامات دینی خط قرمز ما هستند» شروع به تخریب تجهیزات و اموال داخل ساختمان کردند.

به گزارش صبرنیوز، نیروهای امنیتی مستقر در مقابل مقر حزب دمکرات کردستان عراق در بغداد ابتدا با معترضان درگیر شدند و سعی کردند از ورود آنها به ساختمان جلوگیری کنند اما بعداً نتوانستند معترضان را متوقف کنند.

برخی رسانه های عراقی اعلام کردند که این دومین بار در یک سال گذشته است که مقر حزب دمکرات کردستان عراق در بغداد به آتش کشیده می شود.

Saberinevs در ادامه گزارش داد که معترضان از جمله گروه هایی مانند النجبه، کتائب سعید الشهدا و سایر معترضانی که به یکی از اعضای حزب دمکرات کردستان عراق، روحانی شیعه توهین کردند، تصاویر مسعود بارزانی را به آتش کشیدند.

پیش از این نایف کردستان، یکی از اعضای ارشد حزب دمکرات کردستان عراق، سخنان توهین آمیزی را علیه رهبران مذهبی غیر عرب بیان کرده بود که خشم مردم عراق را برانگیخت.

بیشتر بخوانید  افتتاح پروژه های عمرانی و فرهنگی با حضور معاون رئیس جمهور در گیلان

حزب دمکرات کردستان (KDP) نیز پس از رویارویی با جمعیت زیادی از معترضان مدعی شد که نایف کردستان هیچ ارتباطی با این حزب ندارد، اما تصاویر منتشر شده از او در کنار مسرور بارزانی نخست وزیر و نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق منتشر شد.

سابرینیف در ادامه گزارش داد که معترضان با ورود به مقر حزب دمکرات کردستان عراق “اسناد و مکاتبات خطرناک” را در داخل ساختمان به دست آوردند.

به گزارش رسانه های عراقی، نیروهای امنیتی به دستور مصطفی القدیمی نخست وزیر عراق در حال بازداشت معترضانی هستند که مقر حزب دمکرات کردستان عراق در بغداد را تسخیر و به آتش کشیدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *