آتش سوزی وحشیانه در جنگل های گچساران



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، آتش سوزی ساعت 16 دیروز مراتع و جنگل های گچساران را به کام مرگ کشید و ساعت 20 به کوه خامی باشت رسید و بی رحمانه این منطقه حفاظت شده را تخریب می کند و همچنان ادامه دارد.

جنگل ها و مراتع شهرستان های گچساران و باشت از روز گذشته در آتش سوخت و به دلیل وزش باد شدید لحظه به لحظه شعله های آتش شعله ور می شود و تلاش جنگلبانان، بوم شناسان، نیروهای بسیجی و مردم برای مهار آنها کافی نبوده اند. هر جا.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، هم اکنون نیروهای امدادی با کمک بالگردهای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بالگرد به سمت کوه صعب العبور خامی در حال حرکت هستند.

آتش به کوه خامی رسید

سعید جاوید بخت با اشاره به اینکه برای یک فروند بالگرد از هلال احمر درخواست کمک کرده ایم، ادامه داد: آتش به منطقه حفاظت شده کوه خامی رسیده و هم اکنون آتش در ارتفاعات این کوه در حال شعله ور شدن است.

اسلام جاودان خرد، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: گرمای هوا، وزش باد شدید و خشکی پوشش گیاهی غلیظ کوه خامی، اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده است.

درختان بلوط، بانا، کلهانکا، کیکما، زالزالک و سایر درختان. یکی از مهمترین پوشش های گیاهی «منطقه حفاظت شده خامی» است که اکنون در اثر آتش سوزی بی رحمانه به خاکستر تبدیل شده است.

در منطقه حفاظت شده کو خامی با مساحتی بالغ بر 30000 هکتار، زیستگاه گونه های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، آهو، بز، کبک و پوشش غالب آن بلوط، بنه است. ، آریایی، ول، کیکم و زالزالک.

بیشتر بخوانید  «سیدعلی موسوی» فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان شهید شد

دیدگاهتان را بنویسید