آتش سوزی در جنگل های هیرکانی در استان گلستان / اعزام 11 تیم آتش نشانی / هنوز خبری از هلی کوپتر نیست – اخبار گلستان – اخبار استان تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب .الیکشامروز حوالی ساعت 12 ظهر ، آتش سوزی از میدان جنگلی در روستای گوگل این شهرستان به مناطق جنگلی سرایت کرد و به دلیل وزش باد شدید و گرمای 42 درجه هوا ، آتش به سرعت گسترش و گسترش یافت.

اکنون آتش همچنان در منطقه بشویلی و صادق آباد در جریان است و اگرچه از ابتدا نیروهای غیرنظامی و منابع طبیعی به منطقه اعزام شدند ، اما آنها نتوانستند آتش را کنترل کنند.

گرمای 2-3 روز گذشته و کاهش شدید رطوبت مناطق جنگلی را مستعد آتش سوزی کرده است و متأسفانه سوزاندن کاه در اراضی جنگلی جنگل برای برداشت دوم توسط برخی از کشاورزان باعث آتش سوزی عمر جنگل های هیرکان.

در همین حال ، هم منابع طبیعی و هم مقام قضایی بارها به کشاورزان هشدار داده اند که بقایای محصولات را در زمین های کشاورزی بسوزانند و خواستار اقدامات قانونی شدند ، اما متأسفانه این اتفاق در ماه های ژوئن و ژوئیه در مناطق مختلف استان رخ می دهد.

عبدالرحیم لطفی ، مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان در این باره گفت: 11 منطقه از منابع طبیعی و مردمی با تمام تجهیزات لازم به منطقه ارسال شده است ، اما آتش سوزی در منطقه صعب العبور است و بسیار سخت است رسیدن.

وی درخواست خود را برای ارسال هلی کوپتر برای اطفا the حریق اعلام کرد ، اما تاکنون خبری از هلی کوپتر نیست.

این آتش سوزی همچنان در حال پیشرفت است و به دلیل عبور صحیح منطقه و وزش باد داغ خاموش شده است. سطح وسیعی از جنگل در جنگلهای منطقه. اگرچه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تأکید کرد که آتش سوزی بیشتر در کف جنگل است ، اما برخی از عکس ها و فیلم های منتشر شده سوزاندن درختان سبز و جوان در آتش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  علیرضا عزیزی درگذشت

انتهای پیام / 582‌ / ز

دیدگاهتان را بنویسید